Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Ang. GBG - MFF matchen. Ass. domare blev ju chokad men han hade kunnat ersättas av 4:e domaren.
AD kunde knappast fungera som 4:e domare eftersom han var chokad och grät.
Frågan är då, kan man spela klart matchen utan en 4:e domare?
Inför ett derby mot gais (det där idioterna på vår läktare brände bengaler under vår bästa period i matchen så vi tappade momentum och tappade segerchansen) så skadade sig domaren inför matchen och fick ersättas. Man lät fjärdedomaren gå in men för att ha ett alternativ ringde man in en fjärdedomaren/en ny linjeman (minns inte vilket) så man kunde genomföra matchen.
Det är givetvis svårt i alla fall och där hade vi fördel av att gbg-området är såpass stort att det finns en del domare som får vara fjärdedomare (om än inte döma "på riktigt).
Det är givetvis ett alternativ.
Jag är tillräckligt gammal för att minnas att man faktiskt i högtalarna ropat ut att man söker en licenserad domare eftersom någon ur domartrion skadat sig. D.v.s. man bad någon ur publiken ta en plats på linjen (detta var ju före fjärdedomare). Det var fina tider...
Citat:
Ursprungligen postat av
TrogenHammarby
Någon blåvit som vill skriva en tänkbar elva till söndagens möte med oss?
Antar (läs hoppas) att ni vilar någon/några med dubbelmötet i EL i åtanke.
Jag skrev innan vilka spelare jag anser bör vila, sedan vad jag anser och vad som kommer ske är en annan femma men jag hoppas på att elvan blir som följer Alvbåge-Adam-Hjalle-Rogne-Scott-MSD-Lawson-Seb-Billy-EMO-Tobbe/Boman(den ena ersätter den andre i paus).
Anledningen till att Rogne och Scott spelar är givetvis att deras samarbete skall finslipas än mer inför torsdag och Rogne har inte samma skadeproblem vid tätt matchande som Bjärsa och gympasalsgolvet på tele2 gynnar ju inte direkt Bjärsa...
Vi kommer ju även vid torsk inte vara borta från en EL-plats till nästa säsong så denna matchen kan vi torska utan att det känns alltför jobbigt med tanke på att matchen på torsdag är del 2 av det viktigaste mötet vi spelat på 15 år...