2016-08-02, 11:17
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Håll era smutsiga fingrar borta, tack!

Han lär göra det väldigt bra i Bröndby så han är nog för dyr för alla svenska klubbar.
Citera
2016-08-02, 11:30
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Han lär göra det väldigt bra i Bröndby så han är nog för dyr för alla svenska klubbar.

Ja, antagligen. Och vi släppte honom för runt 4 miljoner. Känns ju bra.

Jag hoppas i alla fall att han väljer Elfsborg om/när han återvänder.
Citera
2016-08-02, 12:02
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Både ja och nej. Poängmässigt och organisationsmässigt finns det likheter ja, men till skillnad från oss har dif spelare som KAN spela fotboll och som KAN göra mål (Magnus Eriksson, El Kabir och Ranegie). Vi hade Nathan Paulse, Freddy Söderberg och två odugliga brassar på topp, spelare som INTE kunde spela fotboll. dif har hopp, vi hade ingenting. difs ras har också börjat såpass tidigt att det finns tid att reparera skadan på. Vårt ras kom på hösten, när det inte fanns marginal att ordna skadan. Vi kommer nog få höra 08-wille prata om hur "oerhört skicklig och sympatisk Pelle är som lyckades reda ut den storm som var" med sin breda överklassdialekt.

dif är dessutom inte en motgångsklubb, motgångs finns inte i deras DNA.

Dif har Mayambela, Olunga och Tino. Samma fack av spelare som Nathan...
Citera
2016-08-02, 12:04
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Dif har Mayambela, Olunga och Tino. Samma fack av spelare som Nathan...

Vem är det av dem som var "Afrikas största talang"?
Citera
2016-08-02, 12:19
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Vem är det av dem som var "Afrikas största talang"?

Det var väl Kadewere som skulle bli den störste spelaren som har spelat i Dif. Se länk: http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/sportchefen-han-kan-bli-en-av-de-storsta-i-djurgardens-historia/

Schysst press att sätta på en 20 åring från Zimbabwe (!) av alla länder. Lägg där till den överskattade Omar Colley som ligger bakom bägge Kalmars mål i går. Maken till virrig försvarsspelare har jag sällan beskådat. Annars var det väl Michael Olunga som åtminstone ansågs vara Kenyas största talang, men det säger inte så mycket..

Allsvenska klubbar bör hålla sig till att värva mittfältare från Afrika, de på övriga positioner saknar antingen taktisk förmåga eller har usla skott på grund av att de spelar på usla planer där nere. Jag har varit lite tveksam till Kpozo av den anledningen, men han blir lite bättre för varje match i varje fall, (mindre utsatt i ett 3-5-2 än 4-4-2 dock).
Citera
2016-08-02, 12:33
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Jag såg att han har 2,5 år kvar på sitt kontrakt, jag hade för mig att det var 1,5 år.

Samma typ av spelare var egentligen min tanke. Fast Kuhn spelade ju Oscar där när Anton var avstängd så vem vet vad han har för tankar.
Citera
2016-08-02, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag såg att han har 2,5 år kvar på sitt kontrakt, jag hade för mig att det var 1,5 år.

Samma typ av spelare var egentligen min tanke. Fast Kuhn spelade ju Oscar där när Anton var avstängd så vem vet vad han har för tankar.
Tycker inte Tinnerholm och Larsson är samma typ av spelare alls. Larsson är ju väldigt passningsbegåvad och har ett högt utvecklat spelsinne. Målfarlig dessutom. Tinnerholm är bedrövlig i passningsspelet, mer av en kämpe och ihärdig.
Citera
2016-08-02, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Det var väl Kadewere som skulle bli den störste spelaren som har spelat i Dif. Se länk: http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/sportchefen-han-kan-bli-en-av-de-storsta-i-djurgardens-historia/

Schysst press att sätta på en 20 åring från Zimbabwe (!) av alla länder. Lägg där till den överskattade Omar Colley som ligger bakom bägge Kalmars mål i går. Maken till virrig försvarsspelare har jag sällan beskådat. Annars var det väl Michael Olunga som åtminstone ansågs vara Kenyas största talang, men det säger inte så mycket..

Allsvenska klubbar bör hålla sig till att värva mittfältare från Afrika, de på övriga positioner saknar antingen taktisk förmåga eller har usla skott på grund av att de spelar på usla planer där nere. Jag har varit lite tveksam till Kpozo av den anledningen, men han blir lite bättre för varje match i varje fall, (mindre utsatt i ett 3-5-2 än 4-4-2 dock).

Tycker du är lite väl hård mot Omar, nu har jag iofs inte sett i närheten av alla DIF matcher, men i de jag sett har han varit en "klippa"(i alla fall med DIF mått mätt). Ingenjören borde vara just det, en ingenjör, Kenya är ju också till skillnad mot rätt många afrikanska länder, hyfsat välfungerande och utvecklas på rätt sätt. Sjukt att Kenya ligger granne med Somalia. Natt och dag.
Citera
2016-08-02, 17:51
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Ser ut som att Pelle lämnar Djurgården

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/pelle-olsson-pa-vag-bort-fran-djurgarden/

Intressant vem som tar över, enligt rykten så förhandlar man med en eller två tränare nu.
Citera
2016-08-02, 17:54
Medlem
Helvete.

Ni kan få Nanne om ni vill, dif.
Citera
2016-08-02, 17:58
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Ser ut som att Pelle lämnar Djurgården

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/pelle-olsson-pa-vag-bort-fran-djurgarden/

Intressant vem som tar över, enligt rykten så förhandlar man med en eller två tränare nu.
Förjävligt!

Nä men ärligt talat är det komiskt, förlängning för typ 6 veckor sedan och nu (kanske) kicken. Fin investering där DIF. Ska bli intressant å se vem som ersätter? Högmo har fortfarande kontrakt med norska landslaget? Undrar om dom inte kollat läget med Lagerbäck? Då skulle vi kunna snacka prestigevärvning, fast det är inte sannolikt.
Citera
2016-08-02, 18:13
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Förjävligt!

Nä men ärligt talat är det komiskt, förlängning för typ 6 veckor sedan och nu (kanske) kicken. Fin investering där DIF. Ska bli intressant å se vem som ersätter? Högmo har fortfarande kontrakt med norska landslaget? Undrar om dom inte kollat läget med Lagerbäck? Då skulle vi kunna snacka prestigevärvning, fast det är inte sannolikt.
Skulle vara riktigt roligt med Lagerbäck men inte skulle han riskera att svarta ner sitt rykte om han inte skulle lyckas rädda Dif.

När gick kontraktet ut med Pelle innan de förlängde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in