2016-05-22, 21:37
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
En kombination av lite olika saker. Tyvärr gjorde achioniti-jönsson en ok match mot MFF (tänk dig lewickis spelstil, men 3x sämre) och därefter verkar han vara Henkes nya kelgris. HIF borta ställer upp med defensiva spelare. Troligen är tanken att de ska pressa bollhållare och kanske kanske lyckas kontra in en boll; eller att de ska kunna sätta dit en fast situation.
Men av ngn anledning så har elvan som startar matcherna uppträtt med en bollbegåvning som hör hemma i korpen. I underläge så skickar man in sina kreativa spelare för att försöka spela sig till en kvittering. Då spelar HIF helt ok och skapar chanser. I slutet av matchen idag hade man 4a anfallare inne samtidigt Rusike larsson hallenius & dahlberg.

HIF är ett tragiskt lag. På hemmaplan, på gräs; med ett par spelande mittfältare som Bojanic så kan man göra ok insatser.

Man säger att HIF:s lag i grunden är dåligt och att man gör så bra man kan. Men det är struntprat. När t.o.m ajdarevic tar bojanic i försvar då förstår man hur tråkigt uppstyrt HIF är.

Jag kommer hellre längre ner i tabellen med ett lag som försöker spela fotboll, än ett lag som gnetar till sig en 8e plats som bäst.

Förövrigt är Andreas Landgren sanslöst saknad i HIF...

Av de lag jag sett spela mot Norrköping i år är Helsingborg det klart sämsta laget, de verkade inte ens ha någon vilja att anfalla och första halvlek spenderades nästan enbart på deras planhalva. Tycker det är konstigt att Larsson står för en så destruktiv spelstil, det verkar vara så uppstyrt att ingen spelare får ta några egna beslut på planen utan allt måste följa tränarens direktiv.
Citera
2016-05-22, 21:54
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Av de lag jag sett spela mot Norrköping i år är Helsingborg det klart sämsta laget, de verkade inte ens ha någon vilja att anfalla och första halvlek spenderades nästan enbart på deras planhalva. Tycker det är konstigt att Larsson står för en så destruktiv spelstil, det verkar vara så uppstyrt att ingen spelare får ta några egna beslut på planen utan allt måste följa tränarens direktiv.

Jag har bara sett HIF på TV. Hemma har de slagit AIK och MFF med 2-1 och FFF med 3-1 dessutom KFF borta med 3-2. På plasten har det gått betydligt sämre 1-11 mot Bajen, Peking och DIF.

Ni minns väl när Elfsborg inte vann på gräs under ett helt år. Dessutom har era två förluster i år kommit på gräs.

För ett något sämre lag som t.ex HIF kan skillnaden på underlag ha betydelse spelmässigt.
Citera
2016-05-22, 22:02
Medlem
Apropå AIK så är varken Affane och Hooivelt med i Norlings trupp mot Gefle. Då är dessutom Strandberg avstängd och Etuhu skadad (åter efter EM).
Citera
2016-05-22, 22:12
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Apropå AIK så är varken Affane och Hooivelt med i Norlings trupp mot Gefle. Då är dessutom Strandberg avstängd och Etuhu skadad (åter efter EM).

Av det lilla jag har sett av Affane, så tycker jag det känns som en väldigt talangfull spelare.
Citera
2016-05-22, 22:24
Medlem
ZlatanManias avatar
Nu tror jag inte det händer men ponera att Gefle vinner mot AIK imorgon samtidigt som Hammarby förlorar mot Göteborg. Då är det som upplagt för en ren ångestmatch om en vecka när Hammarby-Gefle spelas, vinner Gefle där så är Hammarby helt plötsligt på nedflyttningsplats när vi tar ett månadslångt uppehåll.

Satsar inte mycket pengar på att detta scenario inträffar men snacka om konstant ångest hela junimånad. Hur stor skulle skitstormen bli? Hur pass säker skulle Nanne sitta?
Citera
2016-05-22, 23:03
Medlem
Salorms avatar
Visst ska man vara glad för 3-0.. Men tamigfan det enda jag tänkte på var att Pelle Olsson hade på sig en kort tröja så magjäveln syntes.. Nu får han lite mer spelrum igen och helst hade jag sett han avgå å det snaraste. :/
Citera
2016-05-22, 23:11
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har bara sett HIF på TV. Hemma har de slagit AIK och MFF med 2-1 och FFF med 3-1 dessutom KFF borta med 3-2. På plasten har det gått betydligt sämre 1-11 mot Bajen, Peking och DIF.

Ni minns väl när Elfsborg inte vann på gräs under ett helt år. Dessutom har era två förluster i år kommit på gräs.

För ett något sämre lag som t.ex HIF kan skillnaden på underlag ha betydelse spelmässigt.

Samtidigt förlorade vi fler matcher på konstgräs än på riktigt gräs förra säsongen. Så tycker inte man kan placera Norrköping i samma fack som Elfsborg riktigt än.
Citera
2016-05-22, 23:14
Medlem
Ishi borta, poängspelare. Carlos borta, målgörare. Även Hauksson. Stor skrällchans skulle jag säga, var väl nån mer också som inte kunde lira, kommer inte på nu. Skulle betta på gefle om jag inte höll på Gnaget.
Citera
2016-05-22, 23:22
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetersTjej
Ishi borta, poängspelare. Carlos borta, målgörare. Även Hauksson. Stor skrällchans skulle jag säga, var väl nån mer också som inte kunde lira, kommer inte på nu. Skulle betta på gefle om jag inte höll på Gnaget.
Ishi är inte borta?

Hur stort avbräck Carlos är återstår att se, förhoppningsvis steppar vår förväntade stjärna Avdic upp nu när han får chansen mot ett Gefle som släppt in 26 mål på 10 matcher.
Citera
2016-05-22, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ishi är inte borta?

Haha, nej det är han ju inte. Vet inte hur jag fått för mig att han skulle vara avstängd.
Jag avgår.
Citera
2016-05-22, 23:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Samtidigt förlorade vi fler matcher på konstgräs än på riktigt gräs förra säsongen. Så tycker inte man kan placera Norrköping i samma fack som Elfsborg riktigt än.

Det blev lite otydligt. Jag menade i Peking utan att t.ex HIF verkar ha kommit in i en period med svårigheter att prestera på plast.
Citera
2016-05-23, 02:17
Medlem
alexjonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nu tror jag inte det händer men ponera att Gefle vinner mot AIK imorgon samtidigt som Hammarby förlorar mot Göteborg. Då är det som upplagt för en ren ångestmatch om en vecka när Hammarby-Gefle spelas, vinner Gefle där så är Hammarby helt plötsligt på nedflyttningsplats när vi tar ett månadslångt uppehåll.

Satsar inte mycket pengar på att detta scenario inträffar men snacka om konstant ångest hela junimånad. Hur stor skulle skitstormen bli? Hur pass säker skulle Nanne sitta?

Tvekar på att Bajens förluster kommer att hålla i sig. Visst, Bajen är dåliga och har de har inte haft en lyckosam period sen i våras men att det finns sämre lag i allsvenskan är det ingen tvekan om. Brajen lär inte åka ut när Kalmar FF, HIF eller t.om. Häcken är så mycket sämre.

Vidare så kommer Hammarby inte saxa Nanne förrän om ett par år. Bajen kraftsamlar just nu. Deras ekonomi blir bättre och om ett par år kan de på riktigt bygga en guldtrupp. Då ett tränarbyte vara aktuellt. Om allt går vägen för Bajen kommer de att vara kandidater till SM-guld inom 3-5 år. Säsongen innan de tar guldet tror jag att Nanne försvinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in