2016-07-29, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Israelsson ut, Dibba in, och det är bara att gratulera FFF, Gefle och ni andra. Jumboplatsen är vår, helt ohotad!

När vi är tillbaka i Superettan måste Jingblad bort illa kvickt, det här truppbygget blir mer och mer av ett skämt. Bara att gratulera er som såg detta komma tidigare än jag. Själv hade jag väldigt högt förtroende för både Nanne och Jingblad, jag trodde verkligen att det kunde leda till något stort men tyvärr var de inte männen för det.

Kommenterar Åslund fortfarande Superettan btw?

Så jävla bra är väl inte Israelsson ändå? Visst, 8 mål och han är ju uppenbarligen bra på att nosa sig fram till målchanser. Däremot verkar han inte vital för ert offensiva spel annars. Nu säger jag inte att Dibba kommer att bli det men jag tror tyvärr att ni skulle må bra av en farlig djupledslöpare i anfallet, Alex verkar ju ha tappat formen också på senare tid.
Citera
2016-07-29, 23:02
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Ja, fördelen vi har gentemot många andra lag som riskerar att åka ur(både denna säsong, men även tidigare) är ju att vi troligtvis har mycket att hämta bara genom att göra grundläggande taktiska justeringar. Funkade ju inte minst förra säsongen då vi var i liknande sits.

Nanne verkar för övrigt visa tydligt vad han tycker om mittbackarnas prestationer senaste tiden, genom att peta både Sätra och Magyar imorgon. Mycket bra, även om jag förstås hade velat se den typen av förändring tidigare.

Verkar som Aidoo tar en av mittbacksplatserna. Om vi ska ligga lägre med försvaret än vad vi gör nu så vet jag inte om en back som är så svag i positionsspelet som han är vore det bästa. Kanske att Saetra hade fungerat bättre. Dock viktigt att Nanne gör en markering nu (no pun intended) att försvarsspelet inte har varit ok.
Citera
2016-07-29, 23:06
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Så jävla bra är väl inte Israelsson ändå? Visst, 8 mål och han är ju uppenbarligen bra på att nosa sig fram till målchanser. Däremot verkar han inte vital för ert offensiva spel annars. Nu säger jag inte att Dibba kommer att bli det men jag tror tyvärr att ni skulle må bra av en farlig djupledslöpare i anfallet, Alex verkar ju ha tappat formen också på senare tid.

Du har en poäng. Vi har faktiskt klarat av att skapa chanser och göra mål utan honom på planen också. Kanske är en signal om att det blir lägre försvarsspel och långa bollar på en snabb jävel, m.a.o cynisk äckelfotboll (vilket skulle vara väldigt välkommet för mig). Men tappar vi Erik tappar vi vår bästa centrala mittfältare, och vi tappar jävligt mycket hjärta också såklart.
Citera
2016-07-30, 11:55
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Ni med större insyn i IFK Göteborg, hur väl stämmer bloggposten som jag länkar till angående arbetsgivaravgifterna?

http://fotboll.cfopartner.se/2016/07/arbetsgivaravgifter-ifk/

Ifall det verkligen stämmer att ni endast minskat arbetsgivaravgifterna med 5% så måste det verkligen till att sälja spelare ifall ni ska klara driften om ni nu inte tar er till EL.

Det är ju ingen hemlighet att vi går rötet ekonomiskt och några radikala förändringar där har ju inte hunnit ske än då truppen fortsatt är dyr. EL och/eller sälja spelare är nödvändigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vi har en copywriter från Sveriges kanske bästa reklambyrå(en av de mest prisbelönade i världen förra året, har jag för mig) i styrelsen, han borde väl kunna ha några idéer.

Det är ju en väsentlig skillnad från att ha idéer i en styrelse till att genomföra det hela varje dag. Dessutom är jag obotligt trött på den sidan av klubben med sedan länge. Det finns potential men den utnyttjas inte.
Citera
2016-07-30, 13:07
Medlem
Citat:
Ni med större insyn i IFK Göteborg, hur väl stämmer bloggposten som jag länkar till angående arbetsgivaravgifterna?

http://fotboll.cfopartner.se/2016/07/arbetsgivaravgifter-ifk/

Ifall det verkligen stämmer att ni endast minskat arbetsgivaravgifterna med 5% så måste det verkligen till att sälja spelare ifall ni ska klara driften om ni nu inte tar er till EL.

Det stämmer bra skulle jag gissa på. Sedan vet man ju inte hur det ser ut på intäktssidan... men att vi behöver skära i kostnadsmassan är ju ingen hemlighet.

Bjärsa kostar oss nog i runda slängar runt 3 mille per år, det är för mycket för vår ekonomi för en spelare.
Citera
2016-07-30, 14:00
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det stämmer bra skulle jag gissa på. Sedan vet man ju inte hur det ser ut på intäktssidan... men att vi behöver skära i kostnadsmassan är ju ingen hemlighet.

Bjärsa kostar oss nog i runda slängar runt 3 mille per år, det är för mycket för vår ekonomi för en spelare.

Hur mycket tycker du att det måste skäras ner med eller öka intäkterna med?

Försäljningen av Kamratgården hur har det påverkat ekonomin?
Citera
2016-07-30, 14:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är ju ingen hemlighet att vi går rötet ekonomiskt och några radikala förändringar där har ju inte hunnit ske än då truppen fortsatt är dyr. EL och/eller sälja spelare är nödvändigt.

Citat:

Väldigt knepigt läge ni sitter i, ni har egentligen inte råd med ett mellanår samtidigt som ni blöder pengar. Samtidigt förstår jag inte hur man inte lyckas locka större sponsorer. För de andra GBG-lagen är småpotatis jämfört med er. Är det Frölunda som tar en bit av kakan när det kommer till sponsorer?

Har ni några bra yngre förmågor som är på väg uppåt i leden?
Citera
2016-07-30, 14:21
Medlem
Citat:
Väldigt knepigt läge ni sitter i, ni har egentligen inte råd med ett mellanår samtidigt som ni blöder pengar. Samtidigt förstår jag inte hur man inte lyckas locka större sponsorer. För de andra GBG-lagen är småpotatis jämfört med er. Är det Frölunda som tar en bit av kakan när det kommer till sponsorer?

Göteborg har väl alltid bra ungdomar på väg "uppåt" Svårt att bli ngt om man väldigt väldigt sällan släpps fram. Hur många egna produkter som har sålts dyrt har man fått fram de senaste 15 åren?

Nog Sveriges sämsta förädlarfabrik.
Citera
2016-07-30, 14:45
Medlem
Citat:

Tja, vi har ju Paka, han är i princip en egen talang, kom till Blåvitt som 10-åring. På försvarssidan finns Billy, Leksell, Benji, som alla är unga. Sernekes VD Ola Serneke gick loss ordentligt om näringslivets sponsring av idrott i Sverige på en branschmässa på Svenska mässan tidigare i år, men ja, det är ju en sida där marknadsavdelningen borde kunna göra betydligt bättre ifrån sig, puckeylaget i stan drar in betydligt mer cash från sponsorer, och det tycker jag är minst sagt sjukt. Flera unga talangfulla killar har flyttat över till Angered FC dock.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur mycket tycker du att det måste skäras ner med eller öka intäkterna med?

Försäljningen av Kamratgården hur har det påverkat ekonomin?

Helst vill man ju öka intäkterna, en bra målsättning hade varit att vi drog in ca 130 MSEK per år, exklusive spelarförsäljningar. Det bör vi göra om vi kvalificerar oss för EL(intäkterna förra året, exklusive transfernetto och kamratgården var 105 MSEK), men det är ju lättare sagt än gjort. Då hade verksamheten gjort ett plusresultat varje år på ett antal miljoner, med nuvarande kostnader.

Att vara beroende av spelarförsäljningar för att klara av driften är att sätta sig i en rejält prekär situation, man ligger på rygg vid förhandlingar, då man är beroende av att få sålt och man vet inte ens om man får sålt någon, så det blir en väldig osäkerhet.

Detta är väl första året vi har clean court, det skall bli intressant att se hur det påverkar ekonomin, förhoppningsvis blir det ett lyft för matchdagsintäkterna.

Försäljningen av Kamratgården gav ett netto på 13 MSEK, men Varbergs Stenfastigheter(Blåvita killar, som sitter granne med Blåvitt, typ, de har sitt kontor vid gamla SVT tomten i Delsjön) tog även över i princip alla våra långfristiga skulder, vilket, om jag kommer ihåg rätt var ca 17 MSEK. Så värdet på Kamratgården uppgår till ca 30 MSEK. Nu tar väl dock killarna dock ut någon typ av hyra kan jag tänka mig, så det går nog på ett ut, räntekostnaderna var väl runt 700 papp per år, om man tänker på det i termer som skatteplanering så bör det vara ett plus att vi nu hyr in oss hos Varberg dock.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-07-30 kl. 14:55.
Citera
2016-07-30, 20:58
Medlem
Välbehövlig seger idag. Aidoo imponerade i mittlåset med Sveriges största triceps. Gefle kan nog redan nu ställa in sig på Superettan nästa säsong, fyfan vilket jävla pissgäng! Enda positiva med den klubben är avståndet från Stockholm men går AFC upp så får vi en annan rolig resa till Eskilstuna så det gör inget.
Citera
2016-07-30, 21:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Välbehövlig seger idag. Aidoo imponerade i mittlåset med Sveriges största triceps. Gefle kan nog redan nu ställa in sig på Superettan nästa säsong, fyfan vilket jävla pissgäng! Enda positiva med den klubben är avståndet från Stockholm men går AFC upp så får vi en annan rolig resa till Eskilstuna så det gör inget.

Det innebär att du förutsätter att Bajen klarar sig kvar vilket inte är säkert på något vis.
Citera
2016-07-30, 22:05
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Bara å hoppas på Sirius också så blir det komfortabla bortaresor nästa år.
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det innebär att du förutsätter att Bajen klarar sig kvar vilket inte är säkert på något vis.
Falkenberg & Gefle kommer åka ur, angående kvalplatsen ser det öppet ut och vilka lag är det som konkurrerar där? J-Södra, Helsingborg, Hammarby, Östersund & Kalmar? Tror inte ett dugg på att Djurgården kommer va direkt hotade även om det i nuläget ser mörkt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in