2016-07-27, 10:29
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Frågan är Bomans status, jag blir sne om vi släpper/inte spelar Sköld innan/på Söndag om Boman fortsatt är indisponibel.

Sköld är med på vår träning idag så han har redan lämnat.
Citera
2016-07-27, 10:38
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Kort omdöme hålvägs till guldet.

Malmö
Är väl där de förväntas vara, unik förutsättningar. Hade en trög start, men vinner sina matcher utan att imponera. Fick två-tre "gratispoäng" pga Sanasmällen

Norrköping
Hänger på bra. Jag trodde att de skulle brandskattas hårdare och ligga typ femma nu.

Göteborg
Presterat som förväntat.

Örebro
Första Flippen. Smyger med i toppen lite som Peking ifjol. Kikar på ytterligare en omtyckt ex-Gnagare i Lorentzon.

AIK
Kravet inför säsongen var en titel eller EL-gruppspel. Har redan bytt tränare, femma är lägre än förväntat, men ingen flop... än.

Elfsborg
Vill gärna vara i toppen, men är storhetstiden över? Flop med frågetecken

Häcken
Alltid svårbedömda för mig, men sjua? De ska väl antingen flippa eller flippa?

Sundsvall
Får väl ses som en flip, även om nykomlingar ofta går starkt första halvan. Åtta poäng till säkrat kontrakt. Bör klara det om de inte tappar fokus.

Östersund
Flip. Jag trodde att de skulle slaktade. Håller det 15 omgångar.

Kalmar
Mer Flip en Flop men tabellen är jämn. Elmberoende.

Jönköping
Flip enligt mig trodde de skulle ligga sist. Lär ha en bra tränare, men även flera spelare som presterar. Tror det får problem under hösten pga tunn trupp.

Heif
Är väl ungefär som förväntat, tuff ekonomi och tunn trupp

Djurgården
Vad ska man säga. Ligger väl också där många tippade. Jag tycker dock även de haft en del motflyt, ex i första mot Sundsvall senast. Hade någon av stolpträffarna gått in så hade det varit annan stämning. Dags att byta Pelle? Kanske för att få en ny röst, men jag vet inte om truppen är bättre än att man behöver lite medgång?

Bajen
Flop. Jag tycker de har en högre potential i spelartruppen än exempelvis Djurgården. De borde även använda sin publikstorlek för att ha bättre ekonomi och hur illa våre spelet utan publikstödet? Byta Nanne? Ja, jag tror han nått vägs ände. Han räddas nog kvar nu när Bajen här "lätt" motstånd i tre omgångar.

Falkenberg
Kanske Flop för att man är så pass långt efter poängmässigt, men placering kanske är förväntad

Gefle
Flop, vad mer kan man säga.

AIK leder formligan (om man ställer in på rätt antal matcher).

Det vill säga omgång 8-15.
Citera
2016-07-27, 12:50
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Bajen
Flop. Jag tycker de har en högre potential i spelartruppen än exempelvis Djurgården. De borde även använda sin publikstorlek för att ha bättre ekonomi och hur illa våre spelet utan publikstödet? Byta Nanne? Ja, jag tror han nått vägs ände. Han räddas nog kvar nu när Bajen här "lätt" motstånd i tre omgångar.

När ska myten om Hammarbys starka trupp försvinna? Det är en trupp med spelare som var bra i superettan blandat med spelare som har större namn än talang. Är ungefär där de ska vara tycker jag. Sett till trupp är Djurgården en större flopp skulle jag säga.
Citera
2016-07-27, 12:54
Medlem
Mahans avatar
Känns det inte som att DIF har valt en massa "enkla" vägar de senaste åren? Konstiga värvningar köpta för andras pengar osv? Prijovic köptes väl även han av DIF invest AB eller vad dom nu heter?

Deras ungdomsakademi är undermålig jämfört med BP och framförallt AIK som tagit över ungdomsfotbollen i Stockholm känns det som.

DIFs samarbete med Frej verkade å ena sidan ganska lyckat men sen då?

Är jag helt fel ute?
Citera
2016-07-27, 13:26
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahan
Känns det inte som att DIF har valt en massa "enkla" vägar de senaste åren? Konstiga värvningar köpta för andras pengar osv? Prijovic köptes väl även han av DIF invest AB eller vad dom nu heter?

Deras ungdomsakademi är undermålig jämfört med BP och framförallt AIK som tagit över ungdomsfotbollen i Stockholm känns det som.

Är jag helt fel ute?

Tycker Djurgården har budgetvärvat och scoutat rätt intressant och bra. Spelare som Mrbati, Tibbling, Colley, Amartey och Johnson har ju varit billiga spelare som har lyckats och i flera fall sålts med bra vinst. Hade de inte lyckats med det hade de spelat i Superettan idag.
Citera
2016-07-27, 13:26
Medlem
Lillemess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahan

Är jag helt fel ute?
DIF Invest äger inga spelare längre.
Citera
2016-07-27, 13:31
Medlem
Shanklygatess avatar
Mycket snack om Hammarbys dåliga mittbackar i tråden. Hur kommer det sig att inte Wiklander får mer speltid? Han var ändå given hos oss förra säsongen och även om han var den som kändes mest osäker i laget var han ändå bra. Har han tappat så mycket att han gått från ordinarie i laget som tar guld till att knappt va påtänkt i laget på kvalplats? Tycker Nanne borde ge honom en ordentlig chans, kan väl knappast bli så mycket sämre än vad det redan är.
Citera
2016-07-27, 14:21
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Mycket snack om Hammarbys dåliga mittbackar i tråden. Hur kommer det sig att inte Wiklander får mer speltid? Han var ändå given hos oss förra säsongen och även om han var den som kändes mest osäker i laget var han ändå bra. Har han tappat så mycket att han gått från ordinarie i laget som tar guld till att knappt va påtänkt i laget på kvalplats? Tycker Nanne borde ge honom en ordentlig chans, kan väl knappast bli så mycket sämre än vad det redan är.

Han har inte det där tyska drivet med bollen som Saetra och Magyar har enligt Nanne. Nanne vill ha backar likt Beckenbauer.
Citera
2016-07-27, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Tom Prahl kanske inte har fler guld, men han måste väl vara den som tagit guld vid flest "olika" tillfällen / under olika perioder.

Däremot vetefan om han är aktiv längre.

Just det Tom, han är så gammal så jag glömde bort honom. Borde dock hamna i samma fack som Roger, dvs ex tränare, de har väl båda nått pensionsåldern. Kommer ihåg att jag gillade honom dock, verkar vara en väldigt sympatisk människa(och kunnig), han har även blivit benådad från att ha den värsta sortens skånska dialekt om jag kommer ihåg rätt.

Hans tjöt påminner mig för övrigt om min första riktiga flickväns farsa, en exilskåning, som hamnat i Floda av alla ställen. Kommer även ihåg hur grovt jag gjorde bort mig första gången jag skulle träffa honom, bara minuter innan han vi sågs, så klämde jag ur mig typ "jag hatar skånska, det låter mongo". Sedan kommer han och pratar skånska. Hon dumpade mig inte iaf.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-07-27 kl. 15:01.
Citera
2016-07-27, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Sköld är med på vår träning idag så han har redan lämnat.

Då har vi bara 3 renodlade strikers i truppen, och Boman är sliten, så två gubbar nu då, Tobbe och Engvall, de lär starta imorgon. Jag tycker dock Rieks inledde väldigt lovande mot J Södra, problemet är ju att vi inte direkt kan spara på honom, vill vi ha bästa laget på banan ingår ju han, Engvall och Tobbe i startelvan, då har vi typ bara Paka på bänken. Skulle gissa på att Paka kommer få mer speltid nu, start igen mot J Södra kanske.
Citera
2016-07-27, 15:17
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Då har vi bara 3 renodlade strikers i truppen, och Boman är sliten, så två gubbar nu då, Tobbe och Engvall, de lär starta imorgon. Jag tycker dock Rieks inledde väldigt lovande mot J Södra, problemet är ju att vi inte direkt kan spara på honom, vill vi ha bästa laget på banan ingår ju han, Engvall och Tobbe i startelvan, då har vi typ bara Paka på bänken. Skulle gissa på att Paka kommer få mer speltid nu, start igen mot J Södra kanske.

Sköld kanske såldes för man är överraskad över att Paka så fort tagit sådana kliv i seniorfotbollen.

Tycker han gjort en 5+ säsong utifrån förutsättningar och förväntningar och egentligen varit den som skapat mest av alla när han väl fått spela.
Många verkar envisas om att han behöver bygga muskler och så, jag är lite osäker kring hur det kan påverka hans spelstil, än så länge tycker jag han har klarat sig bra. Han är ju inte direkt förväntat att göra ett hästjobb i defensiven eller vinna nickdueller. Å andra sidan kanske han behöver bli 5-10kg tyngre för att kunna bli en ordinarie spelare på sikt, för då förväntas det väl det av honom som startspelare.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-07-27 kl. 15:24.
Citera
2016-07-27, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Sköld kanske såldes för man är överraskad över att Paka så fort tagit sådana kliv i seniorfotbollen.

Tycker han gjort en 5+ säsong utifrån förutsättningar och förväntningar och egentligen varit den som skapat mest av alla när han väl fått spela.

Många verkar envisas om att han behöver bygga muskler och så, jag är lite osäker kring hur det kan påverka hans spelstil, än så länge tycker jag han har klarat sig bra. Han är ju inte direkt förväntat att göra ett hästjobb i defensiven eller vinna nickdueller. Å andra sidan kanske han behöver bli 5-10kg tyngre för att kunna bli en ordinarie spelare på sikt, för då förväntas det väl det av honom som startspelare.

Yup så kan vara fallet, det blir en A-lags lön mindre på kostnadssidan också(för det stod väl inte Prio-Nisse för?), även om Sköld garanterat inte var jättedyr. Någon Blåvit som vet hur återväxten ser ut på anfallssidan? Har vi några killar som kanske blir aktuella nästa år?

Han väger väldigt lätt nu, typ 55 pannor. Lite mer kött på benen tror jag inte skadar, sedan behöver han ju inte bli ett anabolamonster. Han har typ samma kroppsbyggnad som Iniesta, och han väger närmare 70kg.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-07-27 kl. 15:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in