2016-07-27, 15:53
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
När ska myten om Hammarbys starka trupp försvinna? Det är en trupp med spelare som var bra i superettan blandat med spelare som har större namn än talang. Är ungefär där de ska vara tycker jag. Sett till trupp är Djurgården en större flopp skulle jag säga.

Måste rätta dig lite här. Truppen som vann superettan 2014 är knappat kvar. Av de som lirar regelbundet är det enbart Sätra, Torsteinbö, Kennedy, Israelsson och Persson som är kvar. (Markström och Rennie är ju även kvar, men spelar inget).

Det är alltså inte en trupp som presterat bra i ettan men inte håller i Allsvenskan, det är bara en dålig trupp gjord på föredettingar som kostar för mycket.
Senast redigerad av SoderortFTW 2016-07-27 kl. 15:55. Anledning: Vem fan är Marklund!?
Citera
2016-07-27, 15:55
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Måste rätta dig lite här. Truppen som vann superettan 2014 är knappat kvar. Av de som lirar regelbundet är det enbart Sätra, Torsteinbö, Kennedy, Israelsson och Persson som är kvar. (Marklund och Rennie är ju även kvar, men spelar inget).

Det är alltså inte en trupp som presterat bra i ettan men inte håller i Allsvenskan, det är bara en dålig trupp gjord på föredettingar som kostar för mycket.

Lite intressant att notera att Bajen valde en helt annan väg än andra nykomlingar sista 2 åren. Typ alla andra nykomlingar har valt att behålla stommen som de gick upp med och utgick från att det bör hålla/litade nog på de spelarna.

Hammarby har typ värvat ihop ett helt nytt lag, och Hammarby ligger sämst till av de lagen som gått upp sista 2 åren.
Citera
2016-07-27, 15:58
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Lite intressant att notera att Bajen valde en helt annan väg än andra nykomlingar sista 2 åren. Typ alla andra nykomlingar har valt att behålla stommen som de gick upp med och utgick från att det bör hålla/litade nog på de spelarna.

Hammarby har typ värvat ihop ett helt nytt lag, och Hammarby ligger sämst till av de lagen som gått upp sista 2 åren.

Precis, man har värvat spelare med högt klassade namn, som presterat i Allsvenskan för några år sedan, men som sen haft det tufft utomlands.

Dyra, och alla med lång startsträcka till matchform.
Citera
2016-07-27, 16:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Fjóluson, som kom till mästarklubben inför säsongen, blir borta i fyra till åtta veckor efter att ha åkt på ett brott på okbenet i huvudet.

– Vi befarade att det inte skulle vara så allvarligt. Olika utredningar har visat att brottet på okbenet sitter så pass illa till så att det kommer att vara förenat med stor fara om Jón skulle få en ny smäll på samma område, säger Gustafsson till klubbens hemsida.

Gällande Linus Wahlqvist, som fick utgå på bår i mötet mot Gefle, gav tränaren positiva besked.

– Redan idag ser det bättre ut. Han kan röra sig mer obehindrat och kommer garanterat kunna springa i slutet av veckan och till och med vara med i fotbollsträning, säger Gustafsson.

Peking-fan vad har ni för back-up?
Citera
2016-07-27, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Är DMK redan avskriven?

Fick inte IFK väldigt bra betalt för DMK?

Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Hammarbys och Djurgårdens fans forum och i andra sammanhang droppar diverse namn om vem de vill ha som ny tränare.

Likaså vem tar över efter Peter Gerhardsson i Häcken.

Förvånad över att Djurgårdens fans i alla fall jämfört med andra namn som diskuteras inte verkar nämna Stefan Rehn, internationella meriter som spelare, historik i föreningen , van vid kravbild både som spelare och tränare, hyggliga framgångar som tränare i Blåvitt med SM-guld, dvs storlagsmeriter.

Är han bortglömd pga att han ägnat sig åt damfotboll de senaste åren?

Lite märkligt om det skulle vara en diskvalificerande merit för all framtid.

Några teorier?

Därför att Rhens hjärta är betydligt större till IFK än till DIF.
Citera
2016-07-27, 17:03
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Fick inte IFK väldigt bra betalt för DMK?

Därför att Rhens hjärta är betydligt större till IFK än till DIF.

Jo, typ 15 miljoner +/- nån mille när han såldes till Sunderland.

Såna försäljningar hade jag gärna gjort varje sommar av spelare som knappt bevisat ett dyft.
Citera
2016-07-27, 17:05
Medlem
Citat:
Jo, typ 15 miljoner +/- nån mille när han såldes till Sunderland.

Såna försäljningar hade jag gärna gjort varje sommar av spelare som knappt bevisat ett dyft.

Synd att dom inte köpte Sköld för 15 m
Vem kan tänkas säljas först i sommar? Norsken på vänstern?
Citera
2016-07-27, 17:07
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Synd att dom inte köpte Sköld för 15 m
Vem kan tänkas säljas först i sommar? Norsken på vänstern?

Tror faktiskt inte någon säljs. Möjligen Haitam ja. Annars tror jag det blir lugnt. Ankersen tackade ju nej till en övergång till Lokeren. Skulle väl vara Rieks då, men jag tror han försvinner efter säsongen.

Hoppas på noll förändring nu.

Det som verkar troligast är väl att en 4:e anfallare värvas in. Känns rätt meningslöst tycker jag då man precis gjorde sig av med den rimligen typ bästa 4:e anfallaren blåvitt kunde hitta.
Citera
2016-07-27, 17:09
Medlem
Bajenjeppes avatar
Erfarenheten i Bajen-truppen kan man ju absolut inte klaga på. Där finns gott om matcher på hög nivå. Laget är ju dock felbyggt. Tittar man på vad man kan ställa på banan, med siffror inför säsongen, så ska man givetvis klara av att prestera betydligt bättre. Hade varit en helt annan sak om vi hade en ung trupp med endast ett fåtal erfarna spelare.

Inför säsongen:

Ögmundur Kristinsson - Isländsk landslagsman

Birkir Már Saevarsson - Isländsk landslagsman(startspelare)
Lars Saetra - Över 50 matcher i Tippeligaen, 29 i Allsvenskan
Richard Magyar - Ca 85 Allsvenska matcher
Mats Solheim - Ca 75 Allsvenska matcher

Philip Haglund - Ca 140 Allsvenska matcher och 25 i Holländska ligan
Kennedy - Ca 150 Allsvenska matcher, över 100 matcher i Holländska ligan och ca 40 i La Liga

Arnor Smaráson - Över 50 Allsvenska matcher, 25 matcher i Holländska ligan och 42 i Danska ligan
Erik Israelsson - Över 100 Allsvenska matcher
Fredrik Torsteinbö - 55 matcher i Tippeligaen, 21 Allsvenska matcher

Imad Khalili - Över 100 Allsvenska matcher

-------

Lägg dessutom till t ex Johan Perssons 50 Allsvenska matcher och Boo Wiklanders 139. Till och med Oliver Silverholt hade över 50 Allsvenska matcher i bagaget inför säsongen.
Citera
2016-07-27, 17:10
Medlem
skrudiss avatar
Jag skulle gärna sett Rehn i DIF. Vore naturligt, där han slog igenom, avslutade och sedan coachade. Tror att många är rädda för en ny MP, dvs att en stor spelares legacy ska riskera att solkas vid ett eventuellt fiasko. Även jag väljer hellre att ha kvar minnena från ex 2002 än att ta risken.

Dessutom, Rehn är i dagsläget en för lågmäld och analytisk person. Tror att många skulle föredra en med pondus och go efter PO.
Citera
2016-07-27, 17:19
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Peking-fan vad har ni för back-up?
Marcus Falk-Olander (gjorde det bra ifjol) och Filip Dagerstål (framtidsman!)

Har dock blivit löjligt med alla skador nu... Det började med Kamaras hjärtfel, följt av Mitovs benfraktur, Tkalcic korsband och nu det här med Fjoluson. Lägg därtill försäljningarna av Fransson, Traustason och Kujovic...
Citera
2016-07-27, 17:38
Medlem
Citat:
Tror faktiskt inte någon säljs. Möjligen Haitam ja. Annars tror jag det blir lugnt. Ankersen tackade ju nej till en övergång till Lokeren. Skulle väl vara Rieks då, men jag tror han försvinner efter säsongen.

Hoppas på noll förändring nu.

Det som verkar troligast är väl att en 4:e anfallare värvas in. Känns rätt meningslöst tycker jag då man precis gjorde sig av med den rimligen typ bästa 4:e anfallaren blåvitt kunde hitta.

Om man inte kan ta upp någon från akademin för Haitam och Sköld,borde man inte då fundera över akademins framtid då?

Och vad finns på marknaden som ersättare för Sköld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in