2016-05-21, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Hoppas jämförelserna stannar där, för zlatan är nog bland de absolut värsta människorna på denna planet. Hoppas att gårdagens händelse var en engångsföretelse och att han istället blir en snällare person utav det. För han är en väldigt intressant talang.

Han har väl inte gjort något liknande tidigare(vad jag kommer ihåg)? Man vet ju inte riktigt vad som hänt, eller sagts, nu bör man ju undvika att ta till sådana medel som Carlos gjorde, men det kanske finns mer till detta än vad vi och media vet.
Citera
2016-05-21, 12:45
Medlem
nomadics avatar
Av förklarliga skäl har det ju blivit mycket fokus på såväl vår bländande offensiv som vårt bristande försvarsspel över hela banan. Lite i skymundan av detta har fokuset kring Jacob Rinne hamnat.

Dumt att jinxa saker egentligen för nu svarar han väl med en Martler-insats imorgon bara för det, men i nuläget håller jag nog inte någon annan allsvensk målvakt före honom. Han har verkligen utvecklat det mesta det senaste året och känns i nuläget faktiskt väldigt komplett för att fortfarande vara i den relativt unga ålder han är.

Bra reflexer, bra på linjen, blivit betydligt bättre i styrspelet, bra vänsterfot. Skulle även säga att han är bra i luften och positionsspelet men det är väl dessa egenskaper som ligger närmast till hand att fortsätta förbättra ytterligare.

Vem håller ni högre i nuläget?
Citera
2016-05-21, 12:50
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Av förklarliga skäl har det ju blivit mycket fokus på såväl vår bländande offensiv som vårt bristande försvarsspel över hela banan. Lite i skymundan av detta har fokuset kring Jacob Rinne hamnat.

Dumt att jinxa saker egentligen för nu svarar han väl med en Martler-insats imorgon bara för det, men i nuläget håller jag nog inte någon annan allsvensk målvakt före honom. Han har verkligen utvecklat det mesta det senaste året och känns i nuläget faktiskt väldigt komplett för att fortfarande vara i den relativt unga ålder han är.

Bra reflexer, bra på linjen, blivit betydligt bättre i styrspelet, bra vänsterfot. Skulle även säga att han är bra i luften och positionsspelet men det är väl dessa egenskaper som ligger närmast till hand att fortsätta förbättra ytterligare.

Kan nog köpa att han är nummer ett i ligan för tillfället. Sett lite för lite av Wiland dock för att uttala mig om hur hans status är. Carlgren är bäst i serien på mållinjen, men brist mycket i luftspelet. Han måste fortsätta utvecklas här.
Citera
2016-05-21, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic

Tycker nog Rinne var lite ojämn förra säsongen men har tagit stora kliv i år och varit riktigt bra, så jag hade hellre sett honom före Carlgren i EM-truppen.
Citera
2016-05-21, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Kan nog köpa att han är nummer ett i ligan för tillfället. Sett lite för lite av Wiland dock för att uttala mig om hur hans status är. Carlgren är bäst i serien på mållinjen, men brist mycket i luftspelet. Han måste fortsätta utvecklas här.
Wiland är en okej allsvensk målvakt, varken mer eller mindre. Jag håller nog med om att Rinne är bäst just nu och om han fortsätter såhär är han varmt välkommen till Malmö i vinter. För några år sedan hade vi en hel flock med riktigt vassa målvakter som Dahlin, Hansson, Turina och Alvbåge. Idag känns det inte riktigt som vi har någon toppmålvakt i serien.
Citera
2016-05-21, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Wiland är en okej allsvensk målvakt, varken mer eller mindre. Jag håller nog med om att Rinne är bäst just nu och om han fortsätter såhär är han varmt välkommen till Malmö i vinter. För några år sedan hade vi en hel flock med riktigt vassa målvakter som Dahlin, Hansson, Turina och Alvbåge. Idag känns det inte riktigt som vi har någon toppmålvakt i serien.

Ellegaard har varit en av Allsvenskans bästa målvakter sen han anlände till Elfsborg och har även i år hållit hög nivå. Den horribla förstahalvleken mot AIK bortser vi ifrån såklart.
Citera
2016-05-21, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Ellegaard har varit en av Allsvenskans bästa målvakter sen han anlände till Elfsborg och har även i år hållit hög nivå. Den horribla förstahalvleken mot AIK bortser vi ifrån såklart.
Är du inte lite färgad som elfsborgare nu? Visst KSE har absolut varit bra denna säsong men en av Allsvenskans bästa målvakter sedan han anslöt? Tycker han är lite för ojämn överlag för att hålla med där.
Citera
2016-05-21, 13:27
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek

Håller Ellegaard som främste utmanare till Rinne just nu. Även en sådan som Abrahamsson har ju "stått på huvudet" i några matcher i år, känner dock att jag har sett honom under för kort tid för att ge ett mer omfattande omdöme. Man ska även vara försiktig med att gå i den klassiska fällan att börja bedöma målvakter för mycket utifrån antal "omöjliga" räddningar de gör.

Vi har ju fallet Isaksson som ett bra exempel där pöbeln plötsligt började bröla om att han inte gör lika många svåra räddningar som när han var yngre och därigenom skulle ha tappat som målvakt. Det slog samtidigt inte majoriteten av dessa att han snarare var en bättre målvakt då han tack vare sitt utvecklade positionsspel inte längre var i samma behov av dessa räddningar.
Citera
2016-05-21, 13:33
Medlem
chran508s avatar
På tal om målisar så har Vaikla potentialen att bli en riktigt, riktigt bra målvakt. Har ersatt Mitov med bravur, trots sin ålder.
Citera
2016-05-21, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen

Inte jättelång men samtidigt lite tunn är ingen superkombination för målvaktsspel - dock övertygad om att det slipas på det.
Citera
2016-05-21, 14:03
Medlem
JohnnyGenzales avatar
AIK stänger av strandberg. Vet ej hur många matcher. Någon som vet?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article22860730.ab

Edit:

En match verkar det bli.
Citera
2016-05-21, 14:10
Medlem
Givetvis är Ögmundur tyngst av alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem