2016-07-26, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Trist med väntat.
Han var likadan i IFK 100% snabbhet 0% spelsinne.
Tråkigt om han inte har utvecklats sen han lämnade oss.

Håller inte med där.
Mot Gävle visade han upp både fart och flera gånger att han utan problem slår både 2 och 3 gubbar ensam när han bryter inåt ifrån kanten, dessutom helt okej klass på dom inlägg och fasta han tog hand om. Kommer bli en spelare vi kan få stor nytta av om han anpassar sig till IFK och blommar ut eftersom vi tappat en hel del fart och genombrottskapacitet i form av skador och försäljningar.
Citera
2016-07-27, 00:48
Medlem
Kort omdöme hålvägs till guldet.

Malmö
Är väl där de förväntas vara, unik förutsättningar. Hade en trög start, men vinner sina matcher utan att imponera. Fick två-tre "gratispoäng" pga Sanasmällen

Norrköping
Hänger på bra. Jag trodde att de skulle brandskattas hårdare och ligga typ femma nu.

Göteborg
Presterat som förväntat.

Örebro
Första Flippen. Smyger med i toppen lite som Peking ifjol. Kikar på ytterligare en omtyckt ex-Gnagare i Lorentzon.

AIK
Kravet inför säsongen var en titel eller EL-gruppspel. Har redan bytt tränare, femma är lägre än förväntat, men ingen flop... än.

Elfsborg
Vill gärna vara i toppen, men är storhetstiden över? Flop med frågetecken

Häcken
Alltid svårbedömda för mig, men sjua? De ska väl antingen flippa eller flippa?

Sundsvall
Får väl ses som en flip, även om nykomlingar ofta går starkt första halvan. Åtta poäng till säkrat kontrakt. Bör klara det om de inte tappar fokus.

Östersund
Flip. Jag trodde att de skulle slaktade. Håller det 15 omgångar.

Kalmar
Mer Flip en Flop men tabellen är jämn. Elmberoende.

Jönköping
Flip enligt mig trodde de skulle ligga sist. Lär ha en bra tränare, men även flera spelare som presterar. Tror det får problem under hösten pga tunn trupp.

Heif
Är väl ungefär som förväntat, tuff ekonomi och tunn trupp

Djurgården
Vad ska man säga. Ligger väl också där många tippade. Jag tycker dock även de haft en del motflyt, ex i första mot Sundsvall senast. Hade någon av stolpträffarna gått in så hade det varit annan stämning. Dags att byta Pelle? Kanske för att få en ny röst, men jag vet inte om truppen är bättre än att man behöver lite medgång?

Bajen
Flop. Jag tycker de har en högre potential i spelartruppen än exempelvis Djurgården. De borde även använda sin publikstorlek för att ha bättre ekonomi och hur illa våre spelet utan publikstödet? Byta Nanne? Ja, jag tror han nått vägs ände. Han räddas nog kvar nu när Bajen här "lätt" motstånd i tre omgångar.

Falkenberg
Kanske Flop för att man är så pass långt efter poängmässigt, men placering kanske är förväntad

Gefle
Flop, vad mer kan man säga.
Citera
2016-07-27, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Hammarbys och Djurgårdens fans forum och i andra sammanhang droppar diverse namn om vem de vill ha som ny tränare.

Likaså vem tar över efter Peter Gerhardsson i Häcken.

Förvånad över att Djurgårdens fans i alla fall jämfört med andra namn som diskuteras inte verkar nämna Stefan Rehn, internationella meriter som spelare, historik i föreningen , van vid kravbild både som spelare och tränare, hyggliga framgångar som tränare i Blåvitt med SM-guld, dvs storlagsmeriter.

Är han bortglömd pga att han ägnat sig åt damfotboll de senaste åren?

Lite märkligt om det skulle vara en diskvalificerande merit för all framtid.

Några teorier?

Rehn är i en klass för sig, finns det någon mer meriterad snubbe inom svensk klubblagsfotboll? 6 guld som spelare, 3 guld som tränare + några cupvinster.

Edit: Roger Gustafsson har iofs 5 guld som tränare, finns det fler, som fortfarande är aktiva?
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-07-27 kl. 01:33.
Citera
2016-07-27, 06:36
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Rehn är i en klass för sig, finns det någon mer meriterad snubbe inom svensk klubblagsfotboll? 6 guld som spelare, 3 guld som tränare + några cupvinster.

Edit: Roger Gustafsson har iofs 5 guld som tränare, finns det fler, som fortfarande är aktiva?

Tom Prahl kanske inte har fler guld, men han måste väl vara den som tagit guld vid flest "olika" tillfällen / under olika perioder.

Däremot vetefan om han är aktiv längre.
Citera
2016-07-27, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Tom Prahl kanske inte har fler guld, men han måste väl vara den som tagit guld vid flest "olika" tillfällen / under olika perioder.

måste väl bero på hur man bedömer tillfällen eller perioder som 'olika', det är ju trots allt bara 7 år mellan hans tre guld.

iofs har jag inget bättre alternativ, men som högst kan man väl sträcka det till tre guld under två olika perioder. verkligen brist på stortränare ifall det är det bästa allsvenskan har att komma med.
Citera
2016-07-27, 07:45
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
måste väl bero på hur man bedömer tillfällen eller perioder som 'olika', det är ju trots allt bara 7 år mellan hans tre guld.

iofs har jag inget bättre alternativ, men som högst kan man väl sträcka det till tre guld under två olika perioder. verkligen brist på stortränare ifall det är det bästa allsvenskan har att komma med.

Nej, kom på att de två guld han tog med Halmstad väl får anses vara under samma period och det med MFF som en annan.

Vad gör han idag?

Om han är aktiv fortfarande borde ju klubbar vara intresserade av honom, så jag utgår från att han inte längre är tränare typ.

Ser att han la av som tränare efter att Trelleborg åkte ur 2011.
Citera
2016-07-27, 07:46
Medlem
Citat:
Nej, kom på att de två guld han tog med Halmstad väl får anses vara under samma period och det med MFF som en annan.

Vad gör han idag?

Om han är aktiv fortfarande borde ju klubbar vara intresserade av honom, så jag utgår från att han inte längre är tränare typ.

enligt wiki har han inte varit aktiv sedan trelleborg 07-11
Citera
2016-07-27, 07:50
Medlem
nomadics avatar
Prahl valdes ju nyligen ut till landslagsstaben som någon typ av scout.
Citera
2016-07-27, 08:04
Medlem
kostymnisses avatar
Det är för vår allsvenska elvas del totalt beroende av vad som sker på Gamla imon mot finnarna. Blir det en stabil seger med 3-0 lär vi se så gott som ordinarie lag på Stadsparksvallen men jag tror inte vi kör över finnarna så det lär roteras friskt på söndag.
Frågan är Bomans status, jag blir sne om vi släpper/inte spelar Sköld innan/på Söndag om Boman fortsatt är indisponibel. J.Södra away är inte enkelt men vi har ett gyllene läge att nå playoff och det får vi inte sabba.

I övrigt gick ju Kevin Walker ut om hoten efter sin straff mot oss i höstas idag i offside och det måste ju sägas vara tämligen usel tajming för DIF även om varken dom eller Walker själv exakt visst om tajmingen på utgivningen men mer oro gynnar ju inte den föreningen direkt.
Citera
2016-07-27, 08:25
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

I övrigt gick ju Kevin Walker ut om hoten efter sin straff mot oss i höstas idag i offside och det måste ju sägas vara tämligen usel tajming för DIF även om varken dom eller Walker själv exakt visst om tajmingen på utgivningen men mer oro gynnar ju inte den föreningen direkt.

Rejält dålig tajming av Kevin Walker att ta bladet från munnen nu, hade ju varit bättre att ta det efter säsongen så hade det varit utagerat. Nu blir det istället ännu en konfliktlinje för DIF, där deras kapten som redan fått massiv kritik talar ut om den redan usla stämningen bland supportrar.

Nej, DIF känns inte speciellt välmående som klubb just nu.
Citera
2016-07-27, 09:49
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:

Vad gör han idag?

Ser att han la av som tränare efter att Trelleborg åkte ur 2011.
Prahl leker med sina barnbarn på heltid numera, källa offside poddcast.
Och ska ju vara i landslaget som Nomadic skrev.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/herrlandslaget/article23099621.ab
Citera
2016-07-27, 09:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Tom scoutar till Party-Janne. Roy Hodgsons meriter är väl ganska bra, fast du tänker kanske bara på svenska tränare?

Svensk mästare (1976, 1979, 1986, 1988)
Allsvenskan: (1976, 1979, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989)
Svensk cupvinnare (1986, 1989)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in