2016-07-24, 21:37
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Kristinsson är nog allsvenskans mest överskattade målvakt. Herregud vad han skriker mediokritet i allt han tar sig för.

Han var mycket bättre ifjol. I år har det låst sig totalt. Har bara varit bra mot Östersund och Heif, annars väldigt darrig. Så himla typiskt för försvarsdelen var den delen som såg bäst ut ifjol, och i år är det precis motsatt. Helt jävla katastrofalt.
Citera
2016-07-24, 21:38
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Kristinsson är nog allsvenskans mest överskattade målvakt. Herregud vad han skriker mediokritet i allt han tar sig för. Räddar typ aldrig nånting förutom självklara bollar.

Av de som räknas upp ovan är det bara Israelsson som är en spelare för övre halvan. Förstår inte hur man kan få för sig att Johan Persson är så bra. Han har aldrig varit bättre än en ordinär allsvensk spelare.
Senast redigerad av mishima 2016-07-24 kl. 21:46.
Citera
2016-07-24, 21:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Av de som räknas upp ovan är det bara Israelsson som är en spelare övre halvan. Förstår inte hur man kan få för sig att Johan Persson är så bra. Han har aldrig varit bättre än en ordinär allsvensk spelare.
Han höll världsklass i Superettan, en tillgång för Hammarby i jakten på topp 10.
Citera
2016-07-24, 21:53
Medlem
Citat:
Kristinsson är nog allsvenskans mest överskattade målvakt. Herregud vad han skriker mediokritet i allt han tar sig för. Räddar typ aldrig nånting förutom självklara bollar.
Hans kommunikationsförmåga och koncentration blev kanske inte bättre av att hans egna kastade ett knallskott mot honom före avspark?
Citera
2016-07-24, 21:55
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hans kommunikationsförmåga och koncentration blev kanske inte bättre av att hans egna kastade ett knallskott mot honom före avspark?

Ok. Ta det med dem som kastade in skiten.

Kristinsson har varit kass hela säsongen.
Citera
2016-07-24, 21:57
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Förstod det! Zonförsvar kan vara bra, om spelarna kan det. Ett passivt zonförsvar som inkluderar många spelare, kan gå riktigt illa. Finns lag i 7-manna, i min egen förening, som zoonar, vilket endast leder till passivitet då killarna bara blir stillastående. Lite så känns det för Bajen eftersom man ganska många gånger nu har straffat sig själva med det.

Håller med, speciellt om man gör det med i princip hela laget. Överbefolkar motståndarna en yta så är risken stor att man får problem.

Det finns ju dock knappt något lag i elitfotbollen som inte spelar med zon-inslag på defensiva fasta. Det är hu många zonspelare man har som varierar. Själv gillar jag struktur mer än kamp inom fotboll, så även på defensiva fasta. Zon är enligt mig både behagligare som spelare och ger bättre resultat. Det man måste trycka på är dock att verkligen vara på tårna. Du har själv ansvar för att äga din zon. Minsta felinställning rent mentalt och det kan gå åt helvete.
Citera
2016-07-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jaha och varför fan var man så nervös och pessimistisk på förhand?

Ska inte sprida salt i såren men usch så dåliga Hammarby var idag, finns inte en skymt av strukturerat spel och defensiven är nog den sämsta i serien. Vart nånstans är markeringen på Haukur? Liksom mot Djurgården har han hur mycket yta som helst och gör inte bort sig, vad gör Saetra (?) vid Eeros 0-2? Iofs inte bara nämnde som har ansvaret men han ser ut att skita att Eero drar iväg, 0-3 målet är ju bara passivt, Ofori får springa igenom och Bajen satsar lite halvhjärtat på att ta bollen.

Offensivt var man inte mycket bättre fast vem vet vart matchen skulle ta vägen om Israelsson satt nicken? Eller jätteläget?

Hela laget gör det jättebra idag, tycker ändå att Kpozo, Nisse, Ofori & Per Karlsson förtjänar mest beröm. Ofori visa upp sin bästa sida och Kpozo blandar lite men hur många gånger blev inte bajare tunnlade? Riktigt fin teknik.

0-3 och krisstämpel på söder samtidigt som vi hakar på i toppen. Helt fucking underbart
Vågar man hoppas på att Godtemplarna tar Djurgården imorgon? Då blir det kul att göra en flip/flop-halvsäsongssammanställning.
Citera
2016-07-24, 22:08
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Förstod det! Zonförsvar kan vara bra, om spelarna kan det. Ett passivt zonförsvar som inkluderar många spelare, kan gå riktigt illa. Finns lag i 7-manna, i min egen förening, som zoonar, vilket endast leder till passivitet då killarna bara blir stillastående. Lite så känns det för Bajen eftersom man ganska många gånger nu har straffat sig själva med det.

Håller med, speciellt om man gör det med i princip hela laget. Överbefolkar motståndarna en yta så är risken stor att man får problem.
Ja det är ju risken med zon, blir lätt passivt. Därför vi bara zoonar med 3 för att en tar främre ytan för en kort hörna, en mitten och en bakreytan och markerar resten så blir det oftast jämnt antal. För ungdomar är det ju väldigt lätt att bli passiva när de blir stillastående men det borde professionella spelare klara av.
Jag gillar en blandning mellan zon och man man, zonar man med för många kan ju motståndarna göra som du beskrev till Zlatan.
Citera
2016-07-24, 22:14
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vågar man hoppas på att Godtemplarna tar Djurgården imorgon? Då blir det kul att göra en flip/flop-halvsäsongssammanställning.
Hoppas kan man men tyvärr har Sundsvall inte imponerat ett dugg på mig efter uppehållet och nu har Djurgården gått knackigt ett tag men gjort fina värvningar och har stor revanschlusta. Tror dom vinner relativt bekvämt.
Citera
2016-07-24, 22:15
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Hoppas kan man men tyvärr har Sundsvall inte imponerat ett dugg på mig efter uppehållet och nu har Djurgården gått knackigt ett tag men gjort fina värvningar och har stor revanschlusta. Tror dom vinner relativt bekvämt.
Var positiv nu, vår negativa trend ska brytas nu mot Djurgården!
Det bådar inte gott inför i morgon och Dif är kraftiga favoriter.
Citera
2016-07-24, 22:22
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Man värvade en 28-åring som gjort en (!) bra säsong i hela sin karriär. Och nu påstår folk att det är en spelare för övre halvan. Enormt överskattad.
Jag säger inte att han är en av allsvenskans spelare. Men, under rätt förutsättningar borde han kunna göra 6-8 mål i alla fall under en säsong.
Citera
2016-07-24, 22:33
Medlem
Var det offside i våran match? Kändes i hela kroppen som en solklar offside. Jörgen övveraskade mig för en gångs skull, då Sabah fick 5 minuter, väldigt irrationellt och äoväntat handlande av JL, som i vanliga fall är komiskt förutsägbar. Paka startade dessutom... Jörgen tog verkligen ut svängarna iag.

Skön vinst, fantastiskt skön dag med underbart väder, snart är jag och tjejen snart lika svarta som Lawson, nu skall den avrundas med några kalla på balkongen.

Edit: Just det ja, Bajen suger, hur länge får Nanne stanna?
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-07-24 kl. 22:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in