Citat:
Ursprungligen postat av
Axell
Det är så jag tänker också, och i detta skede som vi är i så är det självklart att man inte kan sätta så mycket mer krav än så på honom idag. Om man tänker tillbaka lite så hade ju en viss Aleesami stora problem förra året med spelet innan allsvenskans start, men det blev ju trotts allt rätt bra ändå i slutändan.
Jag är övertygad att Billy kommer en vacker dag vara startspelare i IFK som vänsterback, dock tycker jag nog man ska satsa på någon typ av legoknekt inför EL-kvalet. (Som det såg ut idag dock så hade hela backlinjen + målvakt behövts ersättas).
3 fjärdedelar av backlinjen förväntar man sig helt klart mer av, Salo gör bort sig bland annat och det är inte vanligt, det är nästan så man undrar om den där enda ölen efter HJK matchen blev 20 flak per skalle istället, ordentlig bakfylla och underprestation, något man kanske kan förvänta sig av ett korpengäng efter en helhelgs bender där sista bärsen knäcks vid lunchtid söndagsförmiddag.
Nästa match är mot Falkenberg, där kan man spela killar som Billy och Sabah utan att oroa sig så mycket.