2016-08-08, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Nej det är snarare ett tydligt mönster mot MFF. Fjärde säsongen i rad så blir vi bortdömda mot er och är det inte straffar som vi inte får så är det löjligt tydliga offsidemål på stopptid som godkänns, regelrätta mål som blir felaktigt bortdömda i slutet på matcherna o.s.v. Klart som fan det är irriterande.
Dessutom vinner de med 3-0, när deras spelare kastar spjut på göteborgspubliken.
Citera
2016-08-08, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Det var misär att se IFK idag... Det enda som gladde mig var att Billy inte gjorde bort sig. Sure, han är ju inte på samma nivå som Haitam såklart men tyckte ändå det såg ok ut med tanke på omständigheterna. Samt så tyckte jag det såg ut som Sabah Lawson var pigg och försökte med något iallafall, jag tycker han ska starta istället för Seb nästkommande match så vi kan se vad han kan åstadkomma.

Ja Billy var ju godkänd, kändes som han hade sin kant hyfsat i det defensiva, sedan kan han ju våga gå framåt lite mer, men det kan nog komma med lite mer speltid. Kul att Sabah får lite tid nu, det har han gjort sig förtjänt av.

Idag var det ju dock inte så lätt att skina då resten av laget var så jävla dåliga.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-08-08 kl. 23:35.
Citera
2016-08-08, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Ni har blivit ett (spelmässigt) medgångslag. Bräckliga i motgång - även om det vände idag. Jag tror att om ni inte hade kvitterat (och gått om) i första hade ni aldrig vänt det. Grattis - men ni får gärna ligga kvar runt kvalgränsen tillsammans med er arenasyster.

Du kan nog ha rätt i din tanke om matchens "karaktär". Bräckligheten kommer av att vi värvat många relativt svaga karaktärer under flera år. Och blandat in några starkare på slutet. Det är inte bara att komma in som spelare i en "deprimerad" grupp och ta över. Då kan det vara bra när man har en coach som är tydlig med sin energi och vilja inför hela truppen.
Citera
2016-08-08, 23:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Dessutom vinner de med 3-0, när deras spelare kastar spjut på göteborgspubliken.

Glöm inte att publiken börja och sedan fortsatte ju hockeyfrillan.
Citera
2016-08-08, 23:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja Billy var ju godkänd, kändes som han hade sin kant hyfsat i det defensiva, sedan kan han ju våga gå framåt lite mer, men det kan nog komma med lite mer speltid.
Det är så jag tänker också, och i detta skede som vi är i så är det självklart att man inte kan sätta så mycket mer krav än så på honom idag. Om man tänker tillbaka lite så hade ju en viss Aleesami stora problem förra året med spelet innan allsvenskans start, men det blev ju trotts allt rätt bra ändå i slutändan.

Jag är övertygad att Billy kommer en vacker dag vara startspelare i IFK som vänsterback, dock tycker jag nog man ska satsa på någon typ av legoknekt inför EL-kvalet. (Som det såg ut idag dock så hade hela backlinjen + målvakt behövts ersättas).
Citera
2016-08-09, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Det är så jag tänker också, och i detta skede som vi är i så är det självklart att man inte kan sätta så mycket mer krav än så på honom idag. Om man tänker tillbaka lite så hade ju en viss Aleesami stora problem förra året med spelet innan allsvenskans start, men det blev ju trotts allt rätt bra ändå i slutändan.

Jag är övertygad att Billy kommer en vacker dag vara startspelare i IFK som vänsterback, dock tycker jag nog man ska satsa på någon typ av legoknekt inför EL-kvalet. (Som det såg ut idag dock så hade hela backlinjen + målvakt behövts ersättas).

3 fjärdedelar av backlinjen förväntar man sig helt klart mer av, Salo gör bort sig bland annat och det är inte vanligt, det är nästan så man undrar om den där enda ölen efter HJK matchen blev 20 flak per skalle istället, ordentlig bakfylla och underprestation, något man kanske kan förvänta sig av ett korpengäng efter en helhelgs bender där sista bärsen knäcks vid lunchtid söndagsförmiddag.

Nästa match är mot Falkenberg, där kan man spela killar som Billy och Sabah utan att oroa sig så mycket.
Citera
2016-08-09, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Alvbåge bekräftade den negativa uppfattningen jag har av honom. Exklusive syskonklubbarna och Rosenberg är han värst.

Både aik och dif verkar ha fått en rejäl boost av tränarbytet medan vi resonerar så att kicka Nanne vore det värsta som skulle kunna hända...

Alvbåge är minst 45 år gammal(inget ont om er som är 45 år eller äldre), det hörde man på bakgrundsmusiken i Helsingfors, där Alvbåge stod för musiken, jag hade antagligen flippat på honom om vi någonsin skulle ha hamnat på samma fest och han fick för sig att diktera musiken, gubbrock(finns en del bra låter där med), through and through.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-08-09 kl. 01:08.
Citera
2016-08-09, 09:21
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Vi har längtat så länge efter en seger av den här kalibern och det är så oerhört skönt att vi äntligen får jubla igen. Dempsey kanske inte kan uträtta mirakel i DIF men han fick en ljuvlig start hos oss.

Äntligen.
Hade inte vågat drömma om en vinst mot Göteborg. Vilken nytändning!
Citera
2016-08-09, 11:28
Medlem
När semester är slut, är (hedersamt?) utslagen ur europakvalet, 9 poäng upp till första platsen, 13 omgångar kvar så är det kul att cupen (och dito tråd) drar igång igen.

Det kan svänga snabbt, hur många poäng var det Göteborg ledde med härom sommaren och skulle promenera hem det?

Imponerande tränareffekt hos Djurgården. Hur länge brukar en "ny röst" hålla i sig? Tråkigt att det inte blev ett ångestderby mellan Djurgården och Bajen om kvalplatsen, för oss som inte är direkt berörda.

OT, hamnade tack vare bekanta på Täby FK - Boo (Täby vann) i Svenska cupens första omgång. Vad finns att rapportera? Gode Goitom satt på läktaren.
Citera
2016-08-09, 13:17
Medlem
Jag såg presskonferensen med Mark Dempsey efter gårdagens seger och slogs av ett par saker. För det första, han är önskvärt tydlig med det han säger. Men, och det är viktigt, han framför kritik mot enskilda spelares insatser i enskilda delar på ett helt naturligt sätt utan krusiduller. Sådant är en mycket bra grogrund för att få fram en fungerande utvecklande kultur hos en spelartrupp, eller hos vilken gruppering som helst. Bara han nu får fullt förtroende från Djurgårdens delvis räddhågsna ledning, att man vågar släpp ifrån sig makt och inflytande. Bosse kommer få problem med denna engelsman är jag rädd för. Vilka goda egenskaper Bosse än har, så är förmågan att handskas med starka personligheter inte en av dem. Det var också orsaken till att han så gärna ville ha en mumlande personlighet likt Pelle Olsson under sig.

Det känns bra i nuläget, nästan för bra. Det gäller att komma ihåg att det bara är en seger med en hel del tur via blåvitts sanslösa schabbel, och vi ligger där vi gör. Men det är likväl en seger i ett utsatt läge. Nu gäller bra träningsfokus framöver, överföra alla tendenser till spelarna osv, bygga vidare på den spirande goda energi som skapats.
Citera
2016-08-09, 15:12
Avslutad
Citat:

ifk fuskfotboll som gnäller igen?

Du kan vara lugn, vi kommer ligga mer än 2 poäng före er och tar vi AS gör vi det med 2 poängs marginal så vi kan slippa ert gnäll.

Fokusera istället på era egna bekymmer, med utebliven framgång så lever ni på pengar som inte ni har....
Citera
2016-08-09, 15:13
Medlem
MangoChutneys avatar
Som man kunde förvänta sig efter urladdningen i Helsingfors och tränarbytet hos DIF så gick det som det gick och vi skänker bort 3 p. Djurgården imponerar inte och alla tre av deras mål kom efter misstag som man inte förväntar sig att se på denna nivå. Att det sedan luktade offside lång väg om Ranegies mål förändrar inte så väldans mycket. Målen kommer efter nybörjarmisstag av rutinerade backar och målvakten, misstag som borde föranleda löneavdrag för de inblandade spelarna...

Glädjande var att se Billy Nordström, en stabil insats som lovar gott för framtiden, om nu tränarna vågar satsa på honom. Efter det jag sett av Billy så känns det rätt bortkastat i nuvaranade ekonomiska situation att lägga pengar på en ny vänsterback. Även Lawson Sabah gav ett positivt intryck och borde ges mer speltid framöver. Tyvärr får man väl också konstatera att Sebastian Erikssons bästa tid har varit, tycker inte han bidrar med särskilt mycket positivt längre, oavsett hur stort hans blåvita hjärta är så är han för långsam, omständlig och oprecis i sitt spel, dräller alldeles för mycket med bollen och spelar alltsomoftast hemåt istället för framåt.

9p upp och 13 omgångar kvar, stort men inte omöjligt att ta in men fokus de kommande veckorna borde vara att kvalificera sig för EL gruppspel hellre än att jaga seriesegern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in