Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Underskatta inte Södra på Vallen där är de inte lätta att komma till tals med. Dessutom är deras matta tungsprungen.
Sannerligen ingen underskattning, jag menar inte heller som sagt att vi ska byta elva man i enskilda matcher men vi har en trupp som trots allt bör klara 3-5 byten beroende på match. Givetvis går det att växla lite mer hemma än borta men det beror mycket på hur det går nästa torsdag i EL-kvalet. Skulle vi ha med oss ett resultat som 3-0 eller mer inför bortamatchen kan vi rotera mer på Stadsparksvallen än annars.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Hur är statusen på våra afrikanska killar? Känns som att Albaek och Seb skulle behöva en breather, fast Vikinga-Tom går väl in på mitten iofs. Hade varit kul om de fick lite tid dock.
Ja GBG girot, awesome....
Midnattsloppet är rätt kul på tal om andra arr, fast det är väl Bajen som äger det varumärket, både jag och min tjej gillar att springa(och träna överlag)... men det känns väl så där att agera "kassako" för vraken från Söder...

... i GBG arrangeras det dock av Mölndal AIK och ett par andra föreningar, lagom långt också, 1 mil.
Brukar inte kolla på så överdrivet mycket Cupfotboll. Såg ett kritvitt BP och ett galet multikulturellt Eton(skollag) spela förra året, då de lirade på en av planerna i närheten av där vi bor.
Stör mig för övrigt som fan på alla Hedenvurmare, det
är en rejäl tillgång, men de planer som stadsbyggnadskontoret tagit fram är grymma, ändå blir Häcken-Dennis och co kinkiga som fan... det är så att man undrar om de överhuvudtaget läst igenom dokumenten... då planerna som finns i princip bara innebär att man flyttar markparkeringen under jord och river det sketna hotellet, vilket bara det frigör stora ytor som kan bebyggas. Det blir
större ytor för arrangemang, lika stora ytor för idrott, fler parkeringsplatser och möjlighet att bygga en hel del mitt i stan.... och det protesterar de mot.

Afrikanerna har ju varit skadade men visst bör dessa få fler chanser när de är hela, inget snack. Midnattsloppet är ok även om jag som centralt boende tycker det är lite segt med löpare sent på kvällen...
De planer du nämner beträffande Heden är bra, problemet är att motståndet kommer från motståndet mot vissa reklamförslag så att säga. Det finns en hel del visioner som knappt skulle märkas av evenemangsmässigt vet jag via yrket. Nåja, nu glider vi långt ifrån allsvenskan. En guldkista för Häcken är det iaf med Gothia.
Citat:
Ursprungligen postat av
feldgrau
Tro mig, det är inte alltid en lyx att Gothia Cup är i stan. Jag och de flesta vänner med mig försöker att hålla oss borta från stan så mycket som möjligt Gothiaveckan. Har lyckats med det tre år i rad men nu kommer jag få stå ut med fulla spårvagnar, fulla trottoarer och fulla fjortisar en hel vecka.
/feldgrau
Nu är jag lyckligt lottad och kan gå överallt i stan så jag slipper vagnarna... Vet dock många som gör liknande som dig, dock är det ju el denna vecka så en del stannar hemma just därför.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Såg att Blåvitt och Bajens p17 var i samma grupp.
Och möttes i en osedvanligt tråkig match för att vara P17 men seger för oss. Verkar bli avancemang för oss där. Blir intressant att se om någon/några från det laget tar steget upp i a-laget. Vi kan behöva det istället för dyra nyförvärv.