2016-07-19, 18:54
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
En 19 årig talang var uppe och tränade på Kaknäs och gjorde riktigt bra ifrån sig, men fick kritik av Pelle för han slog för få långbollar... Det tisslas och tasslas från flera olika håll om att Pelles syn på fotboll inte är vad resterande tränare inom DIF vill se. Jag kan bara inte förstå hur i helvete vi kan krita han på 2 år.. Så dålig ekonomi kan fan inte ens vi ha?
Vad kostar en tränare på ett ungefär? Någon som har koll?
792 tkr tjänade Pelle 2013, tjänar nog lite bättre nu. Känns inte som att han är speciellt mycket billigare än andra allsvenska tränare däremot kanske han lyckas gneta sig kvar med låg budget som det pratas om men frågan är ju då när ska er ekonomi någon gång bli bra då?

Som skribenten ovan är ju tränarens lön en väldigt liten del av en budgeten.
Citera
2016-07-19, 19:02
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Nu bor jag i en liten stad så jag kan inte relatera helt men jag förstår problematiken. Men jag skulle nog kunna leva med det en vecka om jag fick se så mycket ungdomsfotboll.

Ja det är en av årskullarna jag kommer följa, brukar spelas bra fotboll i den klassen och som tur är filmar de många matcher så man kan se live eller i repris för lite drygt 30 kronor. Brukar bli en dyrnota från klarna efter gothia varit för mig.
Älskar de afrikanska lagens namn, tikitaka academy, project playground, right to dream osv.

Ont: 5 poäng ner till Bajen och 4 till Dif som är vår kommande motståndare. Tabell mässigt ser det bra ut men det är ett getingbo från kvalplats upp till oss på 8e plats och med 2 förluster kan vi ligga på kval så det är dags att resa sig igen Gif för jag orkar fan inte med nå bottenstrid.
För Dif är det ju ännu värre ångest än för oss, allt annat än 3 poäng för dem är ju en katastrof och som det sett ut på slutet för oss tror jag på en väldigt tråkig 0-0 match då båda lagen är i dålig form just nu.
Jag skrev innan säsongen att 13 > är godkänt och man visste att det inte skulle fortsätta det som var på vårsäsongen men det är dags att börja ta lite poäng nu. Skönt att Gefle och Falkenberg redan är borta så det är bara kvalplatsen vi behöver slåss om.

Eller hur, inget att klaga på, snarare uppskatta!

Gör som mig istället och köp VIP för 179 kr, så kan du se alla matcher som sänds. Nog för att sändningarna utöver B17E ofta har varit katastrofala, men kul med de sändningar som trots allt går att titta på!
Citera
2016-07-19, 19:05
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Eller hur, inget att klaga på, snarare uppskatta!

Gör som mig istället och köp VIP för 179 kr, så kan du se alla matcher som sänds. Nog för att sändningarna utöver B17E ofta har varit katastrofala, men kul med de sändningar som trots allt går att titta på!
Tack för tipset!
Citera
2016-07-19, 23:20
Medlem
En omgång kvar till halvtidssummering. Vad har vi att se fram emot i denna omgång?

Peking - Gefle
Malmö - Kalmar
Falkenberg - Örebro
Bajen - Gnaget
GBG - JKP
HEIF - Häcken
Elfsborg - Östersund
Djurgården - Sundsvall

Gissar vi att favoriterna håller? Malmö och Peking är de som har chansen att ligga över guldsnittet 2p/match i halvtid. Bajen, Gefle och Falkenberg riskerar att ligga under kvalsnittet på 1p/match.
Citera
2016-07-19, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
En omgång kvar till halvtidssummering. Vad har vi att se fram emot i denna omgång?

AIK och Brajen. AIK måste krossa dom nu både på plan, läktarn och gatan. Deras jävla tur segrar de lyckats med tidigare ska vara ett minne blott efter den här matchen.

Svartgult gatan fram.
Citera
2016-07-19, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Nu bor jag i en liten stad så jag kan inte relatera helt men jag förstår problematiken. Men jag skulle nog kunna leva med det en vecka om jag fick se så mycket ungdomsfotboll.

Ja det är en av årskullarna jag kommer följa, brukar spelas bra fotboll i den klassen och som tur är filmar de många matcher så man kan se live eller i repris för lite drygt 30 kronor. Brukar bli en dyrnota från klarna efter gothia varit för mig.
Älskar de afrikanska lagens namn, tikitaka academy, project playground, right to dream osv.

Ont: 5 poäng ner till Bajen och 4 till Dif som är vår kommande motståndare. Tabell mässigt ser det bra ut men det är ett getingbo från kvalplats upp till oss på 8e plats och med 2 förluster kan vi ligga på kval så det är dags att resa sig igen Gif för jag orkar fan inte med nå bottenstrid.
För Dif är det ju ännu värre ångest än för oss, allt annat än 3 poäng för dem är ju en katastrof och som det sett ut på slutet för oss tror jag på en väldigt tråkig 0-0 match då båda lagen är i dålig form just nu.
Jag skrev innan säsongen att 13 > är godkänt och man visste att det inte skulle fortsätta det som var på vårsäsongen men det är dags att börja ta lite poäng nu. Skönt att Gefle och Falkenberg redan är borta så det är bara kvalplatsen vi behöver slåss om.

Egentligen så gillar jag humans in motion, dvs puls, och är en stark förespråkare av t ex hög befolkningstäthet. Men det blir nästan lite väl när det är Gothia. Jag kommer dock ihåg hur ballt det var att spela cupen, nu kom jag precis in och hade sällskap av ett helt tjejlag som bor i skolan i kvarteret och de verkar ha haft en skitkul kväll.... det är ju mer än bara fotboll.

Såg att Blåvitt och Bajens p17 var i samma grupp.

Citat:
Gothia Tipselit Trophy (Pojkar 17)
Grupp 1
IFK Göteborg
Doncaster Rovers FC (England)
Hammarby IF FF
Osasco FC (Brasilien)
Citera
2016-07-20, 01:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Underskatta inte Södra på Vallen där är de inte lätta att komma till tals med. Dessutom är deras matta tungsprungen.
Nu möts dom ju på Ullevi på söndag så det är kanske inte aktuellt...
Citera
2016-07-20, 01:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Nu möts dom ju på Ullevi på söndag så det är kanske inte aktuellt...
Och söndagen därpå spelar Blåvitt borta mot J Södra. Frågor på det?
Citera
2016-07-20, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Och söndagen därpå spelar Blåvitt borta mot J Södra. Frågor på det?
Japp! Frågan var om blåvitt skulle spara spelare när dom spelar EL på torsdag och match mot J södra på söndagen...
Frågor på det?
Citera
2016-07-20, 01:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Japp! Frågan var om blåvitt skulle spara spelare när dom spelar EL på torsdag och match mot J södra på söndagen...
Frågor på det?
Lär dig läsa, svagbegåvade skridskotomte:
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det finns givetvis variationer på rotationen men jag tror vi kommer se rotation i båda matcherna mot J.Södra samt på torsdag men starkast möjliga lag mot HJK/Bulgarerna.
Citat:
Underskatta inte Södra på Vallen där är de inte lätta att komma till tals med. Dessutom är deras matta tungsprungen.
Citera
2016-07-20, 07:51
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Sannerligen ingen underskattning, jag menar inte heller som sagt att vi ska byta elva man i enskilda matcher men vi har en trupp som trots allt bör klara 3-5 byten beroende på match. Givetvis går det att växla lite mer hemma än borta men det beror mycket på hur det går nästa torsdag i EL-kvalet. Skulle vi ha med oss ett resultat som 3-0 eller mer inför bortamatchen kan vi rotera mer på Stadsparksvallen än annars.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Hur är statusen på våra afrikanska killar? Känns som att Albaek och Seb skulle behöva en breather, fast Vikinga-Tom går väl in på mitten iofs. Hade varit kul om de fick lite tid dock.

Ja GBG girot, awesome....
Midnattsloppet är rätt kul på tal om andra arr, fast det är väl Bajen som äger det varumärket, både jag och min tjej gillar att springa(och träna överlag)... men det känns väl så där att agera "kassako" för vraken från Söder... ... i GBG arrangeras det dock av Mölndal AIK och ett par andra föreningar, lagom långt också, 1 mil.

Brukar inte kolla på så överdrivet mycket Cupfotboll. Såg ett kritvitt BP och ett galet multikulturellt Eton(skollag) spela förra året, då de lirade på en av planerna i närheten av där vi bor.

Stör mig för övrigt som fan på alla Hedenvurmare, det är en rejäl tillgång, men de planer som stadsbyggnadskontoret tagit fram är grymma, ändå blir Häcken-Dennis och co kinkiga som fan... det är så att man undrar om de överhuvudtaget läst igenom dokumenten... då planerna som finns i princip bara innebär att man flyttar markparkeringen under jord och river det sketna hotellet, vilket bara det frigör stora ytor som kan bebyggas. Det blir större ytor för arrangemang, lika stora ytor för idrott, fler parkeringsplatser och möjlighet att bygga en hel del mitt i stan.... och det protesterar de mot.

Afrikanerna har ju varit skadade men visst bör dessa få fler chanser när de är hela, inget snack. Midnattsloppet är ok även om jag som centralt boende tycker det är lite segt med löpare sent på kvällen...

De planer du nämner beträffande Heden är bra, problemet är att motståndet kommer från motståndet mot vissa reklamförslag så att säga. Det finns en hel del visioner som knappt skulle märkas av evenemangsmässigt vet jag via yrket. Nåja, nu glider vi långt ifrån allsvenskan. En guldkista för Häcken är det iaf med Gothia.

Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Tro mig, det är inte alltid en lyx att Gothia Cup är i stan. Jag och de flesta vänner med mig försöker att hålla oss borta från stan så mycket som möjligt Gothiaveckan. Har lyckats med det tre år i rad men nu kommer jag få stå ut med fulla spårvagnar, fulla trottoarer och fulla fjortisar en hel vecka.

/feldgrau

Nu är jag lyckligt lottad och kan gå överallt i stan så jag slipper vagnarna... Vet dock många som gör liknande som dig, dock är det ju el denna vecka så en del stannar hemma just därför.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Såg att Blåvitt och Bajens p17 var i samma grupp.

Och möttes i en osedvanligt tråkig match för att vara P17 men seger för oss. Verkar bli avancemang för oss där. Blir intressant att se om någon/några från det laget tar steget upp i a-laget. Vi kan behöva det istället för dyra nyförvärv.
Citera
2016-07-20, 10:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Israelsson lär väl också va tveksam?

Så våra bästa spelare (Israelsson & Strandberg) saknas + en ytterback (Sundgren & eventuellt Batan). Behöver inte understryka betydelsen kommande derby har, att vi ska hinna med att spela en match i Gibraltar innan dess känns oroväckande.

Från Bajens hemsida:
Spel i söndagens derby är dock inte uteslutet, beroende på hur läget för Erik utvecklas under veckan.
– Erik går nu in i den så kallade hjärntrappan där vi utvärderar hans status från dag till dag, säger Hammarbys sjukgymnast Mikael Klotz.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in