2016-07-24, 20:32
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Finns ju typ inget som tyder på att Hammarby tar en till poäng i år med det gärdsgårdsförsvaret.

Man gör det svårt för sig när man kastar in i snitt 2,2 bollar per match i eget mål.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-07-24 kl. 20:34.
Citera
2016-07-24, 20:50
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Mycket att svara på, men ville bara skriva en sak angående det där nu..

Typ majoriteten av alla "experter" säger/skriver och undrar vart markeringen var på den och den spelaren osv.. Samma sak gäller andra lag, som typ Djurgården(tror jag).

Det är ju uselt, och jag säger absolut inte att jag föredrar det, men ser inte folk att vi(och en del andra lag) inte använder vanlig markering vid defensiva fasta? Det är ju inte så konstigt att folk står omarkerade när man aktivt själva väljer att inte markera. Jag snackar alltså om zonförsvar.. Sen har det ju gått åt helvete alldeles för många gånger, men det är ju i alla fall så man vill göra.
Var lite fundersam också om ni zoonade men jag klagade också på markeringen. Ser fan inget på min lilla Ipad. Ser man på plats ser man ju direkt om ett lag spelar zon eller ej, och om man har större tv så man ser något.
Uselt var det i alla fall.

Mitt lag spelar vanligtvis med 3 zon och resten man man, inte gif utan mitt eget lag.
Citera
2016-07-24, 20:57
Bannlyst
Riktigt skönt för AIK att få ett sådant här derby några dagar innan Panathinaikos borta. Matchen i praktiken avgjord efter mindre än en halvlek. Därefter bara spela av matchen och ladda batterierna till nästa match.

Vår nya 3-5-2 uppställning fungerar riktigt bra måste jag säga. Bajen hade otroligt svårt att komma någonstans offensivt.
Citera
2016-07-24, 21:10
Medlem
Jos plockar bort en försvarare och Nisse står och håller fast den andra.
Senast redigerad av The_dude2 2016-07-24 kl. 21:12.
Citera
2016-07-24, 21:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Mycket att svara på, men ville bara skriva en sak angående det där nu..

Typ majoriteten av alla "experter" säger/skriver och undrar vart markeringen var på den och den spelaren osv.. Samma sak gäller andra lag, som typ Djurgården(tror jag).

Det är ju uselt, och jag säger absolut inte att jag föredrar det, men ser inte folk att vi(och en del andra lag) inte använder vanlig markering vid defensiva fasta? Det är ju inte så konstigt att folk står omarkerade när man aktivt själva väljer att inte markera. Jag snackar alltså om zonförsvar.. Sen har det ju gått åt helvete alldeles för många gånger, men det är ju i alla fall så man vill göra.
Inte tänkt på saken tidigare, men att lämna spelare så fria är ju generalfel oavsett tanke. Nästan som att be om det.
Citera
2016-07-24, 21:12
Moderator
vfs avatar
Viktiga tre poäng för Blåvitt, J-södra spelar faktiskt ganska rolig fotboll även om 1-1 kändes som klar offside. Två offsidemål mot Blåvitt på raken nu, känns inte bra. Skärpning på assisterande domare nu.
Citera
2016-07-24, 21:19
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Minns ni när Feldgrau påstod att Bajen har sportslig medgång? Vilket jävla klappträ..

Minns du när du inte fattade vad "sportslig medgång" kan betyda? Det bör du göra för du förstår uppenbarligen inte nu heller.

/feldgrau
Citera
2016-07-24, 21:23
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Arnor Smarason, Imad Khalili, Kennedy Bakricioglu, Johan Persson, Erik Israelsson, Ögmunder Kristinsson och Birkir Mar Saevarsson är väl alla klart på övre halvan av årets upplaga. Däremot får ni ju inte ens ut hälften av deras potential.

För övrigt ska man inte spela derbyn på plastgran. Ni har ju spelare för kamp, men det blir inga närkamper.
Khalili hade flera anbud när han var på väg tillbaka från tiden i mellanöstern. Men bajen erbjöd väl mest pengar och mest spännande projekt helt enkelt?
Citera
2016-07-24, 21:26
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Khalili hade flera anbud när han var på väg tillbaka från tiden i mellanöstern. Men bajen erbjöd väl mest pengar och mest spännande projekt helt enkelt?

Man värvade en 28-åring som gjort en (!) bra säsong i hela sin karriär. Och nu påstår folk att det är en spelare för övre halvan. Enormt överskattad.
Citera
2016-07-24, 21:32
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Var lite fundersam också om ni zoonade men jag klagade också på markeringen. Ser fan inget på min lilla Ipad. Ser man på plats ser man ju direkt om ett lag spelar zon eller ej, och om man har större tv så man ser något.
Uselt var det i alla fall.

Mitt lag spelar vanligtvis med 3 zon och resten man man, inte gif utan mitt eget lag.

Förstod det! Zonförsvar kan vara bra, om spelarna kan det. Ett passivt zonförsvar som inkluderar många spelare, kan gå riktigt illa. Finns lag i 7-manna, i min egen förening, som zoonar, vilket endast leder till passivitet då killarna bara blir stillastående. Lite så känns det för Bajen eftersom man ganska många gånger nu har straffat sig själva med det.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Inte tänkt på saken tidigare, men att lämna spelare så fria är ju generalfel oavsett tanke. Nästan som att be om det.

Håller med, speciellt om man gör det med i princip hela laget. Överbefolkar motståndarna en yta så är risken stor att man får problem.
Citera
2016-07-24, 21:32
Medlem
snillet_1s avatar
Kristinsson är nog allsvenskans mest överskattade målvakt. Herregud vad han skriker mediokritet i allt han tar sig för. Räddar typ aldrig nånting förutom självklara bollar.
Senast redigerad av snillet_1 2016-07-24 kl. 21:35.
Citera
2016-07-24, 21:37
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Kristinsson är nog allsvenskans mest överskattade målvakt. Herregud vad han skriker mediokritet i allt han tar sig för.

Han har till och med sämre räddningsprocent än Otto Martler, trodde inte det ens var möjligt.

Bottentrion:

Martler 59%
Hedvall 58%
Kristinsson 54%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här