2016-05-30, 10:55
Medlem
skrudiss avatar
Minns när jag läste och hängde med i hockey-delen och motsvarande tråd där led av samma problematik som det gör här inne nu. En användare som i och med sina uttalanden får diskussioner att fastna i vad som känns som dagar.
Citera
2016-05-30, 11:10
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja, jag kallar inte dom matcherna för derby heller och ärligt talat så är jag jävligt less på den diskussionen nu. Skillnaden däremot är att från, Helsingborg, Jönköping och Göteborg som du nämner så åker man rak väg medan man från Sundsvall/Östersund åker på landsväg så jag kan tänka mig att det går snabbare det första alternativet.

Så enligt din definition av derby så får det inte vara motorväg mellan städerna?
Citera
2016-05-30, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Så enligt din definition av derby så får det inte vara motorväg mellan städerna?
Nej så sa jag inte. Släpp den diskussionen nu.
Citera
2016-05-30, 11:32
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Vet inte om det diskuterats i tråden men det var ju en väldigt omdiskuterad situation i matchen Peking-Elfsborg igår. Jag kan ärligt inte bestämma mig om jag tycker det borde varit mål eller inte, men som dom säger, hela bollen ska vara inne. Borde det inte vara på tiden med målkameror i Allsvenskan nu?
Uppfattningen (och faktumet) är väl att det skulle bli alldeles för dyrt för de flesta klubbar i Allsvenskan att införa ett sådant system, tyvärr.
Citera
2016-05-30, 12:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Vet inte om det diskuterats i tråden men det var ju en väldigt omdiskuterad situation i matchen Peking-Elfsborg igår. Jag kan ärligt inte bestämma mig om jag tycker det borde varit mål eller inte, men som dom säger, hela bollen ska vara inne. Borde det inte vara på tiden med målkameror i Allsvenskan nu?

Det har diskuterats en del i matchtråden. Min första känsla är att det inte är mål. När jag sett ett antal repriser och stillbilder i cmore så är det fortfarande helt omöjligt att säga ifall det är mål eller ej.

Vad skulle det kosta att ha det på alla allsvenska arenor och vem skulle betala?
Citera
2016-05-30, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det har diskuterats en del i matchtråden. Min första känsla är att det inte är mål. När jag sett ett antal repriser och stillbilder i cmore så är det fortfarande helt omöjligt att säga ifall det är mål eller ej.

Vad skulle det kosta att ha det på alla allsvenska arenor och vem skulle betala?
Tyckte inte heller det var mål vid första anblicken och efter att ha sett alla repriser så vill jag heller inte svära på det. Synd att målkameror är så dyrt det hade absolut haft sina fördelar.
Citera
2016-05-30, 14:00
Medlem
Citat:

Enligt mig är det inte mål då hela bollen inte är inne.

Elfsborg förtjänade en seger iallafall.
Citera
2016-05-30, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

När äger detta mäktiga derby av?
Vore illa att missa Sverges största derby mellan storklubbarna ÖFK och GIF.
Tror Dan Eliasson kommer att vara på plats och själv sköta kommenderingen av alla grisar.

Härligt med 3 poäng i derbyt mot Helsingborg i går. Man får hoppas att Engwalls mål hjälpte till stärka självförtroendet nu.
Citera
2016-05-30, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Enligt mig är det inte mål då hela bollen inte är inne.

Elfsborg förtjänade en seger iallafall.

Förtjänade segern? Man spelar till sig en seger,oavsett om man så parkerar bussen.
Citera
2016-05-30, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Hörru, vi utvecklar svensk fotboll.
Varför får inte Kennedy spela centralt?
Citera
2016-05-30, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Förtjänade segern? Man spelar till sig en seger,oavsett om man så parkerar bussen.

Ja alltså, som Peking supporter och objektiv bedömare så tycker jag Elfsborg hade otur som inte fick in bollen och det hade inte alls känts surt om dem vann med 1-0 istället då hela mitt lag var under isen.
Citera
2016-05-30, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Ja alltså, som Peking supporter och objektiv bedömare så tycker jag Elfsborg hade otur som inte fick in bollen och det hade inte alls känts surt om dem vann med 1-0 istället då hela mitt lag var under isen.

Det är sådant som gör lag till mästare,även om man gör en dålig match och tar poängen.
För några år sedan så förlorade IFK ett guld pga alla jävla derbyn mot alla lag från Göteborgsområdet. Spelar man typ 1-1 hemma mot Frölunda så förtjänar man inte heller ett guld.
Så skit i Elfsborg och var glad att ni fick med er en poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in