2016-07-10, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
tvestjärt??? Det flesta som håller på Blåvitt håller även på Frölunda. Inställningen i hockey är ju i ett helt annat läge! Vi har den 3 bästa ligan i världen jämför med allsvenskan som ligger någonstans mellan 30-40 i världen, lite skillnad hörru!
Håller man på Frölunda i hockeyn, håller man på Frölunda i fotboll - även om hockeysektionen startade en egen klubb '84 och kallar sig indianer. Punkt och slut.
Citera
2016-07-10, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Spelar ingen roll att Alex missade straffen, vi hade bergis släppt in ett mål direkt efter igen. Tredje straffen vi får är ett jävla skämt, och jag ber personligen om ursäkt till BK Häcken för att ni drabbades av den. Sannslöst usel prestation av Bajen idag.

Ska VÄLDIGT MYCKET till för att vi ska hamna ovanför Gefle och FFF. Vi har definitivt ett av allsvenskans tre svagaste lag, om inte det allra svagaste. Nanne lär ha avgått inom 48 h för det är något som inte stämmer i Bajen.
Tre straffar, tre straffar, tre straffar. Börjar förbundet bli oroliga för publikhypen om Bajen åker? Det borde dock vara säkert på kvalplats, superettan verkar inte ha sin starkaste årgång i år.

Mycket kvar säsongen. Sex poäng ner till nedflyttning, sex poäng upp till åttonde plats för Bajen (dock med en match mer spelad).
Citera
2016-07-10, 07:44
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Missade matchen för mitt kära Peking ikväll. Hur spelade man? Är inte helt övertygad av Jens Gustavsson.
Det såg stabilt ut. Jämn match som man ändå vann rättvist, tycker jag.

Så Peking är ditt lag nu igen då? Det var ju så tills MFF såg ut att börja dominera och du bytte dit men du är tillbaka nu, alltså? Peking för alltid nu?
Citera
2016-07-10, 08:45
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Skulle jag trolla för att jag gillar se världsstjärnor spela??? C-lags nivån som är i allsvenskan går ju inte att jämföra. Men visst följer jag blåvitt, men knappast för något skönspel i allsvenskan.

Citat:
tvestjärt??? Det flesta som håller på Blåvitt håller även på Frölunda. Inställningen i hockey är ju i ett helt annat läge! Vi har den 3 bästa ligan i världen jämför med allsvenskan som ligger någonstans mellan 30-40 i världen, lite skillnad hörru!

Citat:
Du har väldigt dålig koll på hockey märker jag, intresset är stort i bra många fler länder!
SHL har mycket högre standard än det du nämner, bara att se på CHL som Sverige vunnit senaste gångerna.

Du har ju redan tidigare sagt att du inte går mot vissa lag för att dessa är för tråkiga (bl.a. dagens motståndare Sundsvall) så det där med att följa är inget att lägga värde på när du resonerar sådär...Motståndet oväsentligt man går på sitt lag, sedan om man möter BK Badboll eller Real Madrid spelar ingen roll.
Dessutom är inte direkt klapphattsspelare/"fans" från Scandinavium direkt gillade på Gamla sedan MRO.

Nu är inte detta nåt hockeyforum men CHL har ju av en del inte direkt prioriterats, KHL är inte ens med så att ens försöka få det till att man är bäst i europa genom att vinna den turneringen är som att hävda att man är bäst i distriktet för att man vunnit DM i fotbollen där inte några lag högre i serierna deltar...

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Helt rätt! Det skall bli mycket spännande att se vad det nya namnet kan hitta på. Jag har nog skrivit det tusen gånger men den riktiga stjärnan runt laget är Sonny Karlsson. Förhoppningsvis får vi in en tränare som drar jämnt med honom.

Det var ju dessutom Sonny som fixade tillbaka Paulinho till Häcken, vad har gjort att det skurit sig mellan honom och Gerhardsson egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ännu en klappmatch av vraken från söder. Jag kan inte komma ihåg att Haglund var så usel när han var hos oss, han krigade på rätt ok och vann hyfsat mycket boll, vad har ni gjort med honom? Häcken har dock ett hyfsat potent lag, så det är inte direkt ett sopgäng, Martin E när han är som bäst är fortfarande, trots alla skador och sin ålder, en riktigt slipad lirare.

Hur länge får Nanne stanna?

Jag har tänkt på samma sak angående Haglund. Vad hände sedan han lämnade? Jag tyckte det var synd att vi tappade honom då han ofta var bra på sitt jobb hos oss men hos Bajen har han aldrig varit i närheten av den kvalitén. Visst att skadan han fick när han lämnade lär ha spelat roll men mer?

Sundsvall hemma idag, vi är fortfarande bara en pinne efter fjolårets poängskörd och fortsätter vara det vid seger idag. Förhoppningsvis blir det inte lika nervöst som ifjol mot Gif (då vi vann med 3-2 efter en svängig match) och att vi kan slippa slita på vissa nyckelspelare inför EL-kvalet.
Citera
2016-07-10, 11:09
Avslutad
Citat:
Du har väldigt dålig koll på hockey märker jag, intresset är stort i bra många fler länder!
SHL har mycket högre standard än det du nämner, bara att se på CHL som Sverige vunnit senaste gångerna.

Jag kan villigt erkänna att jag knappt följt hockey sedan dom bestämde sig för att urvattna hela sporten med 5000 matcher per säsong. Jag är dock helt säker på att fotboll är en sport som utövas flitigt i mer än 20 gånger så många länder vilket bidrar till en helt annan konkurrens som gör att din jämförelse haltar kraftigt.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Det var ju dessutom Sonny som fixade tillbaka Paulinho till Häcken, vad har gjort att det skurit sig mellan honom och Gerhardsson egentligen?

Jag vet egentligen inte men min känsla är att Sonny är en väldigt rättfram person och att PG är lite av en prinsessa på ärten.
Citera
2016-07-10, 11:09
Medlem
Väldigt viktig match för AIK idag mot Kalmar om man inte ska komma för långt bakom MFF. Att redan vara fem poäng bakom Malmö är lite oroande så det gäller att inte tappa poäng på matcher som denna som man bara "ska" vinna.

Samtidigt så har vi tillskilllnad från Kalmar haft två tävlingmatcher nu för att komma igång inför denna match och ett bra läge på skadefronten så jag ser positivt på utgången på matchen. Tråkigt att Yasin är avstängd med AIK ska ändå vinna denna match utan några större problem.
Citera
2016-07-10, 11:47
Medlem
skrudiss avatar
Pelle har lyckats döda passionen kring fotboll och AS. Hade snarare bävat inför nystarten och gårdagens match visade inget som visade mig att jag skulle haft fel. Fortfarande är spelet icke-kreativt och andefattigt, i synnerhet som man hamnar i underläge. Samtidigt är bredden i laget troligtvis topp 3 av de sämsta i serien; Jawo och Olunga håller i bästa fall superettanklass.

Att göra sig av med Basse var i efterhand ett dumt beslut. Nu är jag övertygad om att han dragits med fortsatt gamnacke om han stannat – men risken är såklart att Sam lämnar och då står man med en oprövad Olunga, ett utgående lån på smällkalle Ranégie och neverending story-Jawo...

Sen att fortsätta spela Falle, som dessutom är på utgående kontrakt. Icing on the shitcake är att Falles kontrakt också förlängs.
Citera
2016-07-10, 12:49
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Pelle har väl inte så mycket sämre resultat än dom tidigare tränarna dom senaste 10-15 åren?
Lite som med Hamrén är det väl inte direkt resultaten Pelle kritiseras för? Även om det inte gått Djurgårdens väg på "senaste".

F.ö måste jag bara fråga er Djurgårdare: Är ni inte trötta på allt snack om mellanår och att ni snart kommer va en toppklubb? Det har låtit såhär i flera år men något riktigt kliv tycks ni aldrig ta. #framtidensDIF eller vad det hette är bara talande för er inställning att snart jävlar blir det ändring.
Citat:
Påtal om skillnad så är det en otrolig skillnad mellan utövandet av hockey samt fotboll globalt sett. Lite som att jämföra Mälaren och Atlanten.

Och påtal om ligor så är mina bowlingmatcher i absoluta världsklass, varför bemöda sig att kolla på nåt så undermåligt som Elitserien när det finns nåt mer högkvalitativt på hemmaplan?
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Är ju trots allt väldigt många lag med få poängs skillnad framför oss, så mycket kan hända placeringsmässigt. Dessutom mycket kvar av säsongen. Vad gäller Nanne så är jag helt övertygad om att han från klubbens håll sitter så säkert man kan. Jag har gillat Nanne som fan och det han säger att han vill uppnå. Problemet är att han inte lyckas tillämpa tanken i praktiken så som han vill. Det i kombination med att man pratar om långsiktighet och sen värvar gamla spelare som endast kan ses som värvningar som ska ge resultat direkt. Dessutom är laget byggt på spelare som inte passar den filosofi som Nanne vill tillämpa.

Jag ser som sagt gärna Gerhardsson i Bajen från och med nästa säsong då han slutar i Häcken. Enda vägen dit är att Nanne avgår frivilligt.

Sen vill jag förstås inte ha bort Nanne om ersättaren är "vem som helst".

Gällande placering så är det ju faktiskt så, oavsett vad folk säger, att vi kan klättra mycket enklare om vi tänker kortsiktigt, precis som förra hösten. Vårat riskabla spel har ju straffat oss bakåt rejält, men framåt har vi ju faktiskt gjort 23 baljor, att jämföra med t ex AIK på 4:e plats som gjort 19(en match mindre). Dock får jag ändå säga att jag hellre vill se detta spel(eller snarare tanke), om man satsar fullt ut, än att man satsar på ett tråkigt kortsiktigt spel(typ det Pelle Olsson ständigt kör) som inte kan ge någon större utveckling i framtiden.
Mjo jag minns Nannes snack väldigt tydligt om att Hammarby ska spela tempostarkt och ha en annan fysik gentemot andra svenska klubbar men av det snacket ser jag ärligt talat inte ett skvatt. Och läser man kommentarer (de flesta förvisso skrivna i affekt) verkar de flesta bajare vilja se honom dra från klubben så fort som möjligt.

Som sagt tror jag fortfarande inte att Bajen kommer medverka i någon rejäl bottenstrid men samtidigt var det precis så det lät 2009 när man hela tiden skulle rycka ifrån botten men det skedde aldrig. Ni lär vinna mot Falkenberg och få lite andrum men fortsätter förlusterna komma i denna takt kan det inom en snar framtid bli dags för lite "desperata" åtgärder.
Citera
2016-07-10, 13:15
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Pelle har lyckats döda passionen kring fotboll och AS. Hade snarare bävat inför nystarten och gårdagens match visade inget som visade mig att jag skulle haft fel. Fortfarande är spelet icke-kreativt och andefattigt, i synnerhet som man hamnar i underläge. Samtidigt är bredden i laget troligtvis topp 3 av de sämsta i serien; Jawo och Olunga håller i bästa fall superettanklass.

Att göra sig av med Basse var i efterhand ett dumt beslut. Nu är jag övertygad om att han dragits med fortsatt gamnacke om han stannat – men risken är såklart att Sam lämnar och då står man med en oprövad Olunga, ett utgående lån på smällkalle Ranégie och neverending story-Jawo...

Sen att fortsätta spela Falle, som dessutom är på utgående kontrakt. Icing on the shitcake är att Falles kontrakt också förlängs.

Håller med i allt. Känns väldigt likgiltigt just nu.
Citera
2016-07-10, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Tre straffar, tre straffar, tre straffar. Börjar förbundet bli oroliga för publikhypen om Bajen åker? Det borde dock vara säkert på kvalplats, superettan verkar inte ha sin starkaste årgång i år.

Mycket kvar säsongen. Sex poäng ner till nedflyttning, sex poäng upp till åttonde plats för Bajen (dock med en match mer spelad).

3 straffar och torsk ändå, det finns material för en ramsa i detta sanna mina ord. Tror nog Bajen klarar sig kvar, men laget kan inte göra många bajare glada direkt.

Bajen möter Falkenberg i nästa match va? Där kan det inte bli torsk, blir det förlust där så är det kris på riktigt.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-07-10 kl. 14:26.
Citera
2016-07-10, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Gefle åker ur i år! Fatta!? Kom inte och säg att dom "klarar sig på något sätt", för då hånskrattar jag. Det har aldrig sett så illa ut spelmässigt eller rent resultatmässigt som nu för dom. Allt har ett slut.

Lite tråkigt att Gefle åker ur efter att lyckats hålla sig kvar säsong efter säsong.
Det som är bra är att ett lag som spelar på plast åker ur.
Citera
2016-07-10, 16:14
Medlem
SoderortFTWs avatar
Ja vad säger man, total misär...

Just nu är vi två poäng bakom och en placering bakom omgång 13s Hammarby anno 2009.

Har lite svårt att bestämma mig för vad som är grundproblemet. Konstatera att Nannes snack om tempostark fotboll inte har någon koppling till verkligheten kan vi, ändock gör vi många mål. Försvaret är dock katastrof. Det är varken bra kollektivt eller individuellt. Direkt efter match var med allt det i bakhuvudet min reaktion att Nanne sjunger på sista versen.

Sen har man ett gäng timmar att spendera på vägen hem, och jag inser att bristen på tempo, teknik och försvar förmodligen främst beror på centraltrion Sätra, Magyar och Haglund, vars passningsfötter liknar en elefants och vars maxfart motsvarar en snigel på nedåttjack. Inte konstigt då att uppspelen suger och att det blir ett hav av yta för kontringsspelare.

Frågorna jag då ställer mig är:

1. Varför har vi inte gått över till fjolhöstens "cyniska" spel igen ännu?
2. Varför har dessa till vårat påstådda spelsystem inkompatibla spelare ens värvats från första början?
3. Vem har värvat dessa spelare?

I svaret på fråga 3 tror jag att vi hittar svaret på vem/vilka som ska bära hundhuvudet.

Är det Jingblad som kör i stort sett kör över Nanne och vill göra sina prestigevärvningar, även om de inte passar till spelet? Isåfall kanske inte Nanne borde gå, det kan isåfall finnas möjligheter för honom att prestera bra bara han får en ny bättre sportchef bakom ryggen.

Är det å andra sidan Nanne som varit drivande så visar ju det på att snacket om långsiktighet och allt sånt är enbart trams och Nanne bör därför söka ny arbetsgivare.

Troligast är det väl så att de båda är är lika båda stora bovar i felvärvandet, och därmed kan båda gärna dra tillbaka till deras bonnhålor till hem.

Förövrigt skulle jag gärna experimentera med vassa knivar i anslutning till Imad Khalilis karotisblodkärl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in