2016-07-10, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Ja vad säger man, total misär...

Just nu är vi två poäng bakom och en placering bakom omgång 13s Hammarby anno 2009.

Har lite svårt att bestämma mig för vad som är grundproblemet. Konstatera att Nannes snack om tempostark fotboll inte har någon koppling till verkligheten kan vi, ändock gör vi många mål. Försvaret är dock katastrof. Det är varken bra kollektivt eller individuellt. Direkt efter match var med allt det i bakhuvudet min reaktion att Nanne sjunger på sista versen.

Sen har man ett gäng timmar att spendera på vägen hem, och jag inser att bristen på tempo, teknik och försvar förmodligen främst beror på centraltrion Sätra, Magyar och Haglund, vars passningsfötter liknar en elefants och vars maxfart motsvarar en snigel på nedåttjack. Inte konstigt då att uppspelen suger och att det blir ett hav av yta för kontringsspelare.

Frågorna jag då ställer mig är:

1. Varför har vi inte gått över till fjolhöstens "cyniska" spel igen ännu?
2. Varför har dessa till vårat påstådda spelsystem inkompatibla spelare ens värvats från första början?
3. Vem har värvat dessa spelare?

I svaret på fråga 3 tror jag att vi hittar svaret på vem/vilka som ska bära hundhuvudet.

Är det Jingblad som kör i stort sett kör över Nanne och vill göra sina prestigevärvningar, även om de inte passar till spelet? Isåfall kanske inte Nanne borde gå, det kan isåfall finnas möjligheter för honom att prestera bra bara han får en ny bättre sportchef bakom ryggen.

Är det å andra sidan Nanne som varit drivande så visar ju det på att snacket om långsiktighet och allt sånt är enbart trams och Nanne bör därför söka ny arbetsgivare.

Troligast är det väl så att de båda är är lika båda stora bovar i felvärvandet, och därmed kan båda gärna dra tillbaka till deras bonnhålor till hem.

Förövrigt skulle jag gärna experimentera med vassa knivar i anslutning till Imad Khalilis karotisblodkärl.

Hur långa kontrakt sitter Nanne Bergstrand och Mats Jingblad på och hur är stämningen i era led kring dessa herrars fortsatta existens inom klubben? Antar att missnöjet bubblar rejält på sina håll?

För en utomstående betraktare så är det faktiskt rent häpnadsväckande hur lite Bajen får ut av den med Allsvenska mått rejäla budget som finns att tillgå. Att fjolåret som nykomling var skakigt är väl acceptabelt men årets poängskörd är ju verkligen under all kritik..
Citera
2016-07-10, 16:29
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Hur långa kontrakt sitter Nanne Bergstrand och Mats Jingblad på och hur är stämningen i era led kring dessa herrars fortsatta existens inom klubben? Antar att missnöjet bubblar rejält på sina håll?

För en utomstående betraktare så är det faktiskt rent häpnadsväckande hur lite Bajen får ut av den med Allsvenska mått rejäla budget som finns att tillgå. Att fjolåret som nykomling var skakigt är väl acceptabelt men årets poängskörd är ju verkligen under all kritik..

Förtroendet är väl av facebookkommentarer att döma på 0. Har dock svårt att det på fullt allvar, sån otrolig jävla pöbelstämmning där. Tror att de allra mest kritiska får med sig de lättpåverkade fåren medans de inte lika kritiska mest håller käften.

Hos aktiva supportrar på läktaren tror jag inte att förtoendet har nått botten ännu, det kan helt klart bli värre!

Ingen koll på deras kontrakt, men det finns nog någonstans. Kan söka lite.
Citera
2016-07-10, 16:40
Medlem
Är Jingblad verkligen Nannes chef mer än på pappret? För mig som utomstående känns det betydligt mer som att Jingblad är Nannes gubbe än tvärtom, kanske helt fel.
Citera
2016-07-10, 16:44
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Är Jingblad verkligen Nannes chef mer än på pappret? För mig som utomstående känns det betydligt mer som att Jingblad är Nannes gubbe än tvärtom, kanske helt fel.

Jag har faktiskt ingen aning. Alls.
Citera
2016-07-10, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Jag har faktiskt ingen aning. Alls.
Jag har i alla fall svårt att se Jingblad agera utan Nannes välsignelse. Något att tänka på när värvningarna med all rätt sågas.
Citera
2016-07-10, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lampzop
Väldigt viktig match för AIK idag mot Kalmar om man inte ska komma för långt bakom MFF. Att redan vara fem poäng bakom Malmö är lite oroande så det gäller att inte tappa poäng på matcher som denna som man bara "ska" vinna.

Samtidigt så har vi tillskilllnad från Kalmar haft två tävlingmatcher nu för att komma igång inför denna match och ett bra läge på skadefronten så jag ser positivt på utgången på matchen. Tråkigt att Yasin är avstängd med AIK ska ändå vinna denna match utan några större problem.
Det såg väl inte så lovande ut. Kalmar hade väl 70-30 i bollinnehav efter första, lite bättre i andra men 62-38 till slut. Att ligga på kontringar är kanske det nya svarta?
Viktig svit nu med Malmö, Bajen, (Falkenberg), Malmö.
+europakval. +Silly
Om vi skulle genomföra ett tränarbyte under säsongen, så är det väl nu det ska visa sig om det var rätt tänkt att göra det tidigt och komma väl förberedda hit.
Citera
2016-07-10, 20:58
Medlem
ZlatanManias avatar
Nu när man inte skriver i affekt så är krysset mot Kalmar klart en besvikelse, oavsett matchbild ska vi kunna prestera bättre än såhär och då särskilt i stora delar av första halvlek, visst är det inte ett jättestort antiklimax men det är ganska svårsmält...

Pga vår egna prestation blir det en ödesmatch mot MFF i nästa omgång, må tyckas naivt med tanke på hur många omgångar det är kvar, dock lär poängtappen i den egentliga toppen bli färre och färre så..
Citera
2016-07-10, 21:02
Bannlyst
En positiv sak är ju att vi inte har förlorat än med Norling som tränare. Inte i Allsvenskan, träningsmatcher eller i Euro. Hoppas det håller i sig, behöver bara lite fler vinster.
Citera
2016-07-10, 21:57
Medlem
Engvall fortsätter göra mål, 4:e raka matchen nu för han, inkluderar då även EL och Strömsgodset. Anfallsspelet helt ok, försvaret kändes inte vattentätt. Synd att inte Paka fick sätta sin 3:e, men det kommer snart ändå.
Citera
2016-07-10, 23:12
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort

Nanne har kontrakt över nästa säsong också. Jingblad vet jag inte.

Tycker dock inte att det kokar så mycket i våra led som någon ovan vill göra gällande. Inte alls samma nivå som när vi sparkade tränare på löpande band i Superettan iaf.
Citera
2016-07-11, 00:04
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Nanne har kontrakt över nästa säsong också. Jingblad vet jag inte.

Tycker dock inte att det kokar så mycket i våra led som någon ovan vill göra gällande. Inte alls samma nivå som när vi sparkade tränare på löpande band i Superettan iaf.

Läs kommentarerna på diverse sidor på facebook. Inga roliga ord, dock mest från pöbeln som egentligen inte är så jävla aktiva. Människorna som faktiskt åker på bortamatcher och är riktiga supportrar upplever iaf jag sitter ner i båten, just nu iaf...
Citera
2016-07-11, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nu när man inte skriver i affekt så är krysset mot Kalmar klart en besvikelse, oavsett matchbild ska vi kunna prestera bättre än såhär och då särskilt i stora delar av första halvlek, visst är det inte ett jättestort antiklimax men det är ganska svårsmält...

Pga vår egna prestation blir det en ödesmatch mot MFF i nästa omgång, må tyckas naivt med tanke på hur många omgångar det är kvar, dock lär poängtappen i den egentliga toppen bli färre och färre så..

Ja, extremt trist med kryss. Har släppt guldtankarna men hoppas på Europaplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in