2016-06-07, 18:09
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Ja att hålla på Örebro är ingen direkt underhållning.

Verkligen inte. Tur därför att man knappast håller på ett fotbollslag för underhållningens skull.

Citat:
Att se all innehållslös text som du lägger ut här är inte alls underhållande,så tyr att jag gör någon nytta för dig

Förstår att det mesta måste framstå om innehållslöst för dig då jag i denna tråd till 99% skriver om Allsvenskan, ett fenomen som du ju själv uppgav för en tid sedan att du knappt följde.

Citat:
När tror du ÖSK rasar i tabellen?

Så fort serien startar igen.
Citera
2016-06-07, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Verkligen inte. Tur därför att man knappast håller på ett fotbollslag för underhållningens skull.

Förstår att det mesta måste framstå om innehållslöst för dig då jag i denna tråd till 99% skriver om Allsvenskan, ett fenomen som du ju själv uppgav för en tid sedan att du knappt följde.

Så fort serien startar igen.

Ja. Det var mer innehåll då ÖSK spelade i SE och hade Degerfors i samma serie.
Att se denna vidriga Nordin i plastsvenkan är inte bra för hjärtat.
Citera
2016-06-07, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Allsvenskan i all ära men när EM väl börjar kommer ångesten att släppa
Jag blir bra mycket lyckligare om mitt lag vinner allsvenskan än om Sverige vinner EM.

Om det ändå ska vara uppehåll, så är det väl ok substitut att det är lite tävlingslandskamper - moment 22.
Citera
2016-06-08, 09:02
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är det bara jag som redan saknar allsvenskan? Kollar på AIK- Djurgården på cmore och sedan kommer DIF mot Östersund.

Då är jag inget DIF-fan men det hjälper trots allt lite.

Allsvenskan är saknad ja, något grymt. Nu väntar jag mest på att europalottningen sker den 20e och sedan att det drar igång igen den 30e juni med EL-matcher. Och sedan drar härligheten igång igen den 10e juli.

Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Allsvenskan i all ära men när EM väl börjar kommer ångesten att släppa

Nä. Ett EM kan omöjligt jämföras med allsvenskan. Det är bara löjligt att ens jämföra dessa två känslomässigt. Att det är bättre lag i EM är en sak, men det är inte det viktigaste.
Visst kommer jag se mycket i EM men det är ändå inte i närheten lika känslomässigt som allsvenskan. Allsvenskan är det man "lever för" medan EM bara gör att det inte är några matcher på alltför länge när vädret är som skönast.
Citera
2016-06-09, 12:09
Avslutad
Citat:
Nu hade i MFF vunnit med 5-0
Men 2 poäng mindre och inte +3 vid ett 0-0.

Jag hoppas innerligt att detta kommer avgöra serien i slutändan.
Gbg ska vara glada att de undvek de böter de skulle haft!
Citera
2016-06-09, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Förbundet kom väl fram till att Göteborg gjort vad man kunnat inom inom de riktlinjer som finns. Därav ingen böter. Detsamma gäller alla bränningar som skett i år. Tror inte att någon lett till böter.
Citera
2016-06-09, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Förbundet kom väl fram till att Göteborg gjort vad man kunnat inom inom de riktlinjer som finns. Därav ingen böter. Detsamma gäller alla bränningar som skett i år. Tror inte att någon lett till böter.

Stor humor att i samma veva tilldöma bortalaget segern med 3-0. ”Ni har gjort precis allt som förväntas av er men vi kommer ändå straffa er för något som ni inte kunnat förhindra och ej heller bär något ansvar för egentligen”.

SvFF i ett nötskal.
Senast redigerad av anbo1987 2016-06-09 kl. 13:00.
Citera
2016-06-09, 13:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Stor humor att i samma veva tilldöma bortalaget segern med 3-0. ”Ni har gjort precis allt som förväntas av er men vi kommer ändå straffa er för något som ni inte kunnat förhindra och ej heller bär något ansvar för egentligen”.

SvFF i ett nötskal.

Glöm inte hockeyprofilen som rusade in på plan där är en brist.
Citera
2016-06-09, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Glöm inte hockeyprofilen som rusade in på plan där är en brist.

Hade vi, dvs Blåvitt, som arrangör, haft brister i säkerhetsarrangemanget(enligt förbund och polis) så hade det blivit större påföljder. Böter och/eller spel inför tomma läktare. Man kan naturligtvis ifrågasätta vad för kriterier de har, men enligt den bedömning som gjorts så var arrangemanget och säkerheten up to standard. En sådan här banger incident, skulle i teorin kunna drabba många lag, det är ju inte direkt så att det enbart är vi som har individer på matcherna som totalt saknar konsekvenstänk.

Men men, gjort är gjort, förhoppningsvis kan vi få "revansch" i bortamötet.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-06-09 kl. 14:44.
Citera
2016-06-09, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91

Och MFF kanske kommer bli glada att vinna serien med 3 poäng eller 3 + mål före ditt AIK.
Ska bli kul att se hur du skulle gnälla om så blir fallet.
Citera
2016-06-09, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank

Hur kan man då få en "förlust" mot sig med 3-0?
Om man gjort allt så ska varken böter eller förlust dömas mot IFK. Utan då skall endast knallskottsmannen och norskjäveln dömas. Eller?
Citera
2016-06-09, 17:16
Medlem
Att ni ältar den händelsen fortfarande Kära nån, det har snart gått 2 månader sedan det ägde rum och ni ältar det fortfarande. Kan ni inte bara fatta att beslutet är taget och att det inte går att påverka något?
Senast redigerad av Azdz 2016-06-09 kl. 17:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in