2016-06-06, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas

IFK Göteborg är förbundets favoritlag nummer ett, så självklart har dom inte gjort ett smack. Att det finns folk fortfarande som är omedvetna om detta faktum är obegripligt

Självklart. Med dom framgångar man haft i allsvenskan och europa så. Så med all rätta.

Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vilket jävla ältande det var om den matchen. Reglerna är helt solklara vare sig man vill eller inte

Fotboll ska spelas på en gräsplan och där med avgöras. Inte vid ett skrivbord och det där straffas och och inte straffas. Men hoppas Sana kastar flaggan på dig så du blir skadad nästa gång MFF besöker.
För övrigt ett derby,Malmö och Sundsvall ligger ju trots allt i Sverige

Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Är la inte konstigt att det är svårsmält? Regler hit och dit, fotboll ska avgöras på planen. Tro fan man är bitter.

Inte bitter. Men det är det sportsliga som ska avgöra serien. Man kan väl tömma läktarna och spela klart tex.

Jag hoppas innerligt att det där skrivbordsresultatet ska bli avgörnade i sista omgången.
Då jävlar kommer vi se ältande. Vilken en viss ovan inte har förstånd att förstå.
Citera
2016-06-06, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Är la inte konstigt att det är svårsmält? Regler hit och dit, fotboll ska avgöras på planen. Tro fan man är bitter.
Visst kan hålla med i sak men samtidigt är ju reglerna som dom är. att hålla på att älta det dag in och dag ut blir ingen gladare av.
Citera
2016-06-06, 17:21
Medlem
Citat:
Visst kan hålla med i sak men samtidigt är ju reglerna som dom är. att hålla på att älta det dag in och dag ut blir ingen gladare av.

Regler kan tolkas på olika sätt. Och man hade säkert kunna göra ett annat beslut.
Att ta ett grepp på en lagkamrat ska ge samma straff som på en motspelare?
Att kasta en hörnflagga mot ett fans är ok men inte mot en domare eller motspelare?
Citera
2016-06-06, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Regler kan tolkas på olika sätt. Och man hade säkert kunna göra ett annat beslut.
Att ta ett grepp på en lagkamrat ska ge samma straff som på en motspelare?
Att kasta en hörnflagga mot ett fans är ok men inte mot en domare eller motspelare?
Jag har absolut inte sagt att jag är för skrivbordssegrar men så länge reglerna är som dom är så är det inget att ens diskutera. Och det är klart att det är lika illa att ta grepp på en lagkamrat som motspelare eller att kasta en hörnflagga mot en domare också. Så visst hade det kunnat skötts snyggare.
Citera
2016-06-06, 17:28
Medlem
Citat:
Jag har absolut inte sagt att jag är för skrivbordssegrar men så länge reglerna är som dom är så är det inget att ens diskutera. Och det är klart att det är lika illa att ta grepp på en lagkamrat som motspelare eller att kasta en hörnflagga mot en domare också. Så visst hade det kunnat skötts snyggare.

MFF har betalat SvFF och inget annat. Säkert har den där jävla Madsen varit med och lagt sig i. Allt i detta är en stor skandal. Synd bara att linjedomaren inte fått riktiga psykiska menn för livet. Vidriga jävla kräk är vad han är. Och Sana ska vi inte snacka om.

Hoppas AIK eller Göteborg losar guldet pga detta. Så det kommer hända något ordentligt.
Citera
2016-06-06, 17:32
Medlem
Citat:
MFF har betalat SvFF och inget annat. Säkert har den där jävla Madsen varit med och lagt sig i. Allt i detta är en stor skandal. Synd bara att linjedomaren inte fått riktiga psykiska menn för livet. Vidriga jävla kräk är vad han är. Och Sana ska vi inte snacka om.

Hoppas AIK eller Göteborg losar guldet pga detta. Så det kommer hända något ordentligt.
Som sagt du har inga belägg för huruvida MFF mutat förbundet eller ej oavsett hur bitter du än är och vad reglerna säger kan du inte göra något åt men visst, självfallet hoppas man att Allsvenskan avgörs på plan det är nog alla ense om. Vad AIK har med detta att göra förstår jag dock inte.
Citera
2016-06-06, 17:40
Medlem
Citat:
Som sagt du har inga belägg för huruvida MFF mutat förbundet eller ej oavsett hur bitter du än är och vad reglerna säger kan du inte göra något åt men visst, självfallet hoppas man att Allsvenskan avgörs på plan det är nog alla ense om. Vad AIK har med detta att göra förstår jag dock inte.

Att AIK eller Göteborg förlorar guldet pga MFFs gratis poäng. Och gratis mål. Hade matchen spelats klart så kanske MFF haft 0 poäng och -1 ist för som nu,3poäng och +3
Citera
2016-06-06, 17:47
Medlem
jaochss avatar
Citat:

Vad kommer hända?

Citat:
Att AIK eller Göteborg förlorar guldet pga MFFs gratis poäng. Och gratis mål. Hade matchen spelats klart så kanske MFF haft 0 poäng och -1 ist för som nu,3poäng och +3

Eller så hade MFF vunnit med 5-0 då man vid avbrottet hade mer momentum än trötta Göteborg. Troligast är väl ändå att matchen slutat 0-0 vilket hade gjort att MFF fortfarande legat i topp.
Citera
2016-06-06, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Eller så hade MFF vunnit med 5-0 då man vid avbrottet hade mer momentum än trötta Göteborg. Troligast är väl ändå att matchen slutat 0-0 vilket hade gjort att MFF fortfarande legat i topp.

Nu hade i MFF vunnit med 5-0
Men 2 poäng mindre och inte +3 vid ett 0-0.

Jag hoppas innerligt att detta kommer avgöra serien i slutändan.
Citera
2016-06-06, 17:55
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Nu hade i MFF vunnit med 5-0
Men 2 poäng mindre och inte +3 vid ett 0-0.

Jag hoppas innerligt att detta kommer avgöra serien i slutändan.

Men vi kan väl vänta tills Allsvenskan är avslutad och se då med hur många poäng MFF vunnit (eller inte) med. Nu blir det bara en massa tråkiga spekulationer.
Citera
2016-06-06, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Men vi kan väl vänta tills Allsvenskan är avslutad och se då med hur många poäng MFF vunnit (eller inte) med. Nu blir det bara en massa tråkiga spekulationer.

Sant. Längtar efter det heta derby nu mellan Östersund och Sundsvall
Citera
2016-06-06, 18:56
Medlem
Det har ju funnits värre matcher än IFK- MFF, AIK - Blåvitt på Friends 2014 var ju som jag kommer ihåg det rätt så kaos, dagen efter HIF - DIF incidenten också. Var ju som en scifi rulle med den där kvinnorösten som ville utrymma, typ "abandon the ship, it will self destruct". Domaren gjorde det dock bra, kommer inte ihåg vem det var, men han lät speakern varna publiken(en av långsidorna var det väl) att lägger ni inte ner med att kasta prylar på linjedomaren så avbryts matchen. Trots allt kaos spelades matchen klart.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-06-06 kl. 19:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in