Citat:
Ursprungligen postat av
Axell
Det har varit en tragglig vår för blåvitt med höga toppar och djupa dalar. Skönt dock att vi inkasserade 3 pinnar i ett hett Helsingborg dagen till ära även om man var något orolig ett tag under den andra halvleken. Man får hoppas att vi får behålla stora delar av truppen denna silly, och tappar vi viktiga kuggar, så litar jag på Gren att han fixar in någon ny gubbe.
PS, Det är svårt att inte bli charmad av PaKa.
Vi lär inte behålla truppen, det har ju redan sagts att vi måste banta kostnaderna. Det görs antagligen inte främst genom en försäljning av Engvall utan genom att sänka lönekostnaderna (göra sig av de högsta löneposterna som t.ex. Bjärs). En Engvall-försäljning ger viktiga pengar den med, men det handlar om att dra ner de löpande kostnaderna med.
Vissa försäljningar gör mest att vi kan få en liten buffert igen och i förlängningen köpa tillbaka Kamratgården vilket är sanslöst som viktigt på många sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
PaKa.. Är det en förvuxen pojke i famnen hos sin vikingafar?
För att citera dagens kids så var det lol på första meningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Allsvenskan världens mest underhållande liga? Trollar du? Visst, ska väl erkänna att man kommer ha abstinens nu under EM men det senare är ju ett utmärkt tillfälle att bota den abstinensen. Jag ser faktiskt fram emot EM. Om du anser att Allsvenskan är hetare än det så vet jag inte vad...
Jag kommer se mycket av EM, men det ger ju inget alls i jämförelse med en vanlig allsvensk match.
Allsvenskan är hetare för en supporter här, det är ju det man lever för supportermässigt.
Ett mästerskap som EM är något man tittar på via en tv, sitt lag är det man reser land och rike runt för.
Ett mästerskap som EM är något som varar i en månad, sitt lag lever man med dag ut och dag in året om.
Det värsta med ett EM är alla hyllningar i media folk som reser ner får för att de offrar en månad och massa pengar på medan vi som reser på obskyra cupmatcher i februari och fryser arslet av oss på träningsmatcher får skit trots att vi offrar avsevärt mer tid och avsevärt mer pengar... Det är inget jag säger för att slå mig för bröstet själv men jag är så evinnerligt trött på det där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Säger väl mer om sörlänningars usla geografikunskaper i så fall, i varje fall den svenska. Det skiljer 20 mil mellan Sundsvall och Östersund...
Jag visste inte att vi hade västra götalands v.s. skåne derby mot HIF igår...
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Rieks fick ingen assist till Engvalls mål och när vi mötte Gefle fick Engvall inte någon assist så vitt jag vet. Trots två helt klockrena.
Har det inte i takt med ökat spelande på sådant där blivit jäkligt mycket hårdare beträffande att dela ut assist etc? Åtminstone känns det som en stor del av förklaringen.