2016-05-30, 08:20
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Rieks fick ingen assist till Engvalls mål och när vi mötte Gefle fick Engvall inte någon assist så vitt jag vet. Trots två helt klockrena.

Det finns hur många exempel som helst. Jag gillar inte godtyckligheten här. Det borde gå att vara proffsigare och tydligare.
Citera
2016-05-30, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Eikrem fick ingen assist på andra målet och Svanberg ingen på sista.

http://svenskfotboll.se/allsvenskan/match/?scr=result&fmid=3211721

Det är dags att någon granskar det här lite noggrannare.

Hur var Svanberg i sin debut?
Citera
2016-05-30, 09:16
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Hur var Svanberg i sin debut?

Vet inte om jag fick någon direkt uppfattning.
Citera
2016-05-30, 09:49
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Det har varit en tragglig vår för blåvitt med höga toppar och djupa dalar. Skönt dock att vi inkasserade 3 pinnar i ett hett Helsingborg dagen till ära även om man var något orolig ett tag under den andra halvleken. Man får hoppas att vi får behålla stora delar av truppen denna silly, och tappar vi viktiga kuggar, så litar jag på Gren att han fixar in någon ny gubbe.

PS, Det är svårt att inte bli charmad av PaKa.

Vi lär inte behålla truppen, det har ju redan sagts att vi måste banta kostnaderna. Det görs antagligen inte främst genom en försäljning av Engvall utan genom att sänka lönekostnaderna (göra sig av de högsta löneposterna som t.ex. Bjärs). En Engvall-försäljning ger viktiga pengar den med, men det handlar om att dra ner de löpande kostnaderna med.
Vissa försäljningar gör mest att vi kan få en liten buffert igen och i förlängningen köpa tillbaka Kamratgården vilket är sanslöst som viktigt på många sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
PaKa.. Är det en förvuxen pojke i famnen hos sin vikingafar?

För att citera dagens kids så var det lol på första meningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Allsvenskan världens mest underhållande liga? Trollar du? Visst, ska väl erkänna att man kommer ha abstinens nu under EM men det senare är ju ett utmärkt tillfälle att bota den abstinensen. Jag ser faktiskt fram emot EM. Om du anser att Allsvenskan är hetare än det så vet jag inte vad...

Jag kommer se mycket av EM, men det ger ju inget alls i jämförelse med en vanlig allsvensk match.
Allsvenskan är hetare för en supporter här, det är ju det man lever för supportermässigt.
Ett mästerskap som EM är något man tittar på via en tv, sitt lag är det man reser land och rike runt för.
Ett mästerskap som EM är något som varar i en månad, sitt lag lever man med dag ut och dag in året om.
Det värsta med ett EM är alla hyllningar i media folk som reser ner får för att de offrar en månad och massa pengar på medan vi som reser på obskyra cupmatcher i februari och fryser arslet av oss på träningsmatcher får skit trots att vi offrar avsevärt mer tid och avsevärt mer pengar... Det är inget jag säger för att slå mig för bröstet själv men jag är så evinnerligt trött på det där.

Citat:
Säger väl mer om sörlänningars usla geografikunskaper i så fall, i varje fall den svenska. Det skiljer 20 mil mellan Sundsvall och Östersund...

Jag visste inte att vi hade västra götalands v.s. skåne derby mot HIF igår...

Citat:
Rieks fick ingen assist till Engvalls mål och när vi mötte Gefle fick Engvall inte någon assist så vitt jag vet. Trots två helt klockrena.

Har det inte i takt med ökat spelande på sådant där blivit jäkligt mycket hårdare beträffande att dela ut assist etc? Åtminstone känns det som en stor del av förklaringen.
Citera
2016-05-30, 09:52
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vi lär inte behålla truppen, det har ju redan sagts att vi måste banta kostnaderna. Det görs antagligen inte främst genom en försäljning av Engvall utan genom att sänka lönekostnaderna (göra sig av de högsta löneposterna som t.ex. Bjärs). En Engvall-försäljning ger viktiga pengar den med, men det handlar om att dra ner de löpande kostnaderna med.
Vissa försäljningar gör mest att vi kan få en liten buffert igen och i förlängningen köpa tillbaka Kamratgården vilket är sanslöst som viktigt på många sätt.

Jag kommer se mycket av EM, men det ger ju inget alls i jämförelse med en vanlig allsvensk match.
Allsvenskan är hetare för en supporter här, det är ju det man lever för supportermässigt.
Ett mästerskap som EM är något man tittar på via en tv, sitt lag är det man reser land och rike runt för.
Ett mästerskap som EM är något som varar i en månad, sitt lag lever man med dag ut och dag in året om.
Det värsta med ett EM är alla hyllningar i media folk som reser ner får för att de offrar en månad och massa pengar på medan vi som reser på obskyra cupmatcher i februari och fryser arslet av oss på träningsmatcher får skit trots att vi offrar avsevärt mer tid och avsevärt mer pengar... Det är inget jag säger för att slå mig för bröstet själv men jag är så evinnerligt trött på det där.

Har det inte i takt med ökat spelande på sådant där blivit jäkligt mycket hårdare beträffande att dela ut assist etc? Åtminstone känns det som en stor del av förklaringen.

Vetefan. Blir dock sjukt om helt regelrätta assist inte delas ut för att det är fler som spelar på allt möjligt. Känner bara hat mot SvFF och utgår från att de hatar IFK Göteborg.

Ser att du diskuterar sommar-fönstret ovanför oxå.

Förhoppningsvis (utifrån det ekonomiska) säljer vi 2-3 spelare och ersätter med max 2. Om Haitam säljs bör Billy ges chansen, aldrig kommer vi aldrig få rätsida på ekonomin.

Samma med t.ex Ankersen. Säljs Ankersen får vi helt enkelt bumpa upp MSD och Paka ett steg i hierarkin och ha Rieks/MSD som yttrar med Paka och typ Salo/Prosper som backups snarare än att värva en ny dyr dansk. Det har vi inte råd med.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-05-30 kl. 09:55.
Citera
2016-05-30, 10:07
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Vetefan. Blir dock sjukt om helt regelrätta assist inte delas ut för att det är fler som spelar på allt möjligt. Känner bara hat mot SvFF och utgår från att de hatar IFK Göteborg.

Ser att du diskuterar sommar-fönstret ovanför oxå.

Förhoppningsvis (utifrån det ekonomiska) säljer vi 2-3 spelare och ersätter med max 2. Om Haitam säljs bör Billy ges chansen, aldrig kommer vi aldrig få rätsida på ekonomin.

Samma med t.ex Ankersen. Säljs Ankersen får vi helt enkelt bumpa upp MSD och Paka ett steg i hierarkin och ha Rieks/MSD som yttrar med Paka och typ Salo/Prosper som backups snarare än att värva en ny dyr dansk. Det har vi inte råd med.

Ja, det är givetvis idioti om det blir felaktigt men jag bara tänkte på hur mycket "lättare" det blir självmål idag mot förr t.ex. och överförde den tankebilden på assist.

Ja, ekonomiskt måste vi givetvis ha billigare alternativ. Även om vi värvar in ersättare måste dessa vara av mer ekonomiskt fördelaktig sort. Nu ska inte detta bli en sillytråd men för att återknyta till allsvenskan är det ju betydligt viktigare för klubben som sådan att vi denna sommar prioriterar EL-kvalet för att lyckas nå ett gruppspel (utan att värva för det) än allsvenskan.
Känslomässigt smäller ju ett sm-guld högre men för oss som klubb är ett gruppspel i EL otivelaktigt viktigare nu.
Man kan givetvis framför argumentet att vi vid ett sm-guld får chansen att nå ett CL-gruppspel nästa år men vi har gått på för många sådana "nästa säsong då jävlar"-minor de senaste åren.
Citera
2016-05-30, 10:09
Medlem
Paka är välkommen till Peking nu när Trasten försvinner om Lennartsson ska envisas med att bara ge honom inhopp.
Citera
2016-05-30, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Jag har inte sagt att ni spelade derby igår. Reagerade bara på att någon skrev att det var 300 mil mellan Sundsvall och Östersund vilket är helt åt helvete fel.
Citera
2016-05-30, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
For the record: Mina sympatier för landslaget kan absolut jämföras med sympatierna jag har för AIK.

Tycker som du? Det här handlar inte om att tycka. Du skrev " Om du anser att Allsvenskan är hetare än det så vet jag inte vad..." vilket är nånting helt taget ur luften, har aldrig ens skrivit det. Du har missförstått citaten och gjort detta till nånting totalt onödigt.
Okej, i sånt fall ber jag om ursäkt. Men likväl tycker jag det är tråkigt att intresset för EM inte är större i den här delen av förumet
Citera
2016-05-30, 10:25
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Jag har inte sagt att ni spelade derby igår. Reagerade bara på att någon skrev att det var 300 mil mellan Sundsvall och Östersund vilket är helt åt helvete fel.

Det var ett skämt, poängen är dock den att 20 mil i södra Sverige är rätt jävla mycket. Du kommer typ till Helsinborg/Jönköping från Göteborg om du åker 20mil.

Känns inte så mycket derby.
Citera
2016-05-30, 10:30
Medlem
Citat:
Det var ett skämt, poängen är dock den att 20 mil i södra Sverige är rätt jävla mycket. Du kommer typ till Helsinborg/Jönköping från Göteborg om du åker 20mil.

Känns inte så mycket derby.
Ja, jag kallar inte dom matcherna för derby heller och ärligt talat så är jag jävligt less på den diskussionen nu. Skillnaden däremot är att från, Helsingborg, Jönköping och Göteborg som du nämner så åker man rak väg medan man från Sundsvall/Östersund åker på landsväg så jag kan tänka mig att det går snabbare det första alternativet.
Citera
2016-05-30, 10:54
Medlem
Vet inte om det diskuterats i tråden men det var ju en väldigt omdiskuterad situation i matchen Peking-Elfsborg igår. Jag kan ärligt inte bestämma mig om jag tycker det borde varit mål eller inte, men som dom säger, hela bollen ska vara inne. Borde det inte vara på tiden med målkameror i Allsvenskan nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in