2016-05-29, 23:48
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja men fortfarande har jag inte sagt att jag tycker vår liga är dålig, annars hade jag inte hängt här överhuvudtaget. Men sedan om du har problem att respektera någon annans åsikt är det bara att beklaga..

Respekterar din åsikt. Respekterar inte att du säger "verkligen är sådan" eller "men så är det egentligen" när du inte fattar att upplevelsen är endast subjektiv.

Jag fattar att PL/La Liga håller en högre nivå tekniskt. Men det blir lite som att tycka att typ Yngwie Malmsteen är världens bästa musiker för han är tekniskt överlägsen typ Beatles.

Sjukt jävla tamt.
Citera
2016-05-29, 23:48
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Du missförstår mig, jag har absolut inte sagt att Allsvenskan är en dålig liga men du bestämmer inte vad jag ska lägga mig i och inte. Det här är ett fritt forum. Så du kan lika gärna knipa igen själv
Ursäkta mig..men du är ju inte riktigt hundra...Vad får du ens ut av att skriva här? Du lär åka på en spärr när som om du fortsätter såhär. Om du inte begriper varför så är det mer synd om dig.
Citera
2016-05-29, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ursäkta mig..men du är ju inte riktigt hundra...Vad får du ens ut av att skriva här? Du lär åka på en spärr när som om du fortsätter såhär. Om du inte begriper varför så är det mer synd om dig.
Jag tror nog snarare det är ni andra som missförstår mig i det här fallet. Jag har inte dissat Allsvenskan som helhet men anser bara inte att den varken är bättre eller underhållande eller ens står sig i jämförelse med dom stora ligorna. Kan inte riktigt se vad jag gör för fel just därför. Enligt vissa är det ju uppenbarligen tabu att kritisera Allsvenskan vilket jag inte gör.
Citera
2016-05-29, 23:54
Medlem
Steff83s avatar
Att lansera sin egna subjektiva åsikter som "sanningar", vad det än må vara...det är inte så smart om man vill bli tagen med respekt på ett forum, eller i livet i stort. Fattar man inte det bör man göra något annat.
Citera
2016-05-30, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
PaKa.. Är det en förvuxen pojke i famnen hos sin vikingafar?

-

Usch vad man kommer sakna allsvenskan nu under en dryg månads tid, i mina ögon världens mest underhållande fotbollsliga, klart att EM kommer även det va underhållande och förhoppningsvis givande men det är inte riktigt samma sak.

haha, han är mini, typ 169 lång och liten benstomme. Men det finns ju exempel på stora fotbollsspelare som haft liknande kroppsbyggnad, han påminner lite om typ Iniesta i kroppen, snarare än Messi, då Messi ändå har en rätt kraftig benstomme, en kompakt kropp.

Citat:
Allsvenskan världens mest underhållande liga? Trollar du? Visst, ska väl erkänna att man kommer ha abstinens nu under EM men det senare är ju ett utmärkt tillfälle att bota den abstinensen. Jag ser faktiskt fram emot EM. Om du anser att Allsvenskan är hetare än det så vet jag inte vad...

Jag måste säga att jag är totalt otaggad för EM, jag är ingen landslagsbojkottare per say, men Blåvitt går före, helt klart, kommer självklart att kolla på en del matcher(framförallt Sveriges), men det är inte lika engagerande som allsvenskan.

Även Spurs framkallar mer himmel eller helvete känslor många gånger om jag skall vara ärlig. Kommer naturligtvis sitta och förbanna Öisarna under sommarens matcher ändå, för känslor för landslaget kan jag få, när det är spännande matcher.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-05-30 kl. 00:03.
Citera
2016-05-30, 00:04
Medlem
Tråkigt ändå att intresset för EM är så svalt i denna tråd ändå. Man tycker ju att intresset borde vara större hos fotbollsfolket särskilt när Sverige är med. Men men det är som det är med det. Klart man kommer ha abstinens men som fotbollsälskare så ser ju jag framemot en fantastisk fotbollsfest. Tråkigt att ni inte är fler med den inställningen.
Citera
2016-05-30, 00:14
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
1. Det påstod jag inte.
Förstår du inte sammanhanget av det du skriver människa?
Citat:
2. Du skrev att Allsvenskan var världens mest underhållande liga.
Ja och det står jag för.
Citat:
3. Din subjektiva åsikt accepterar jag, hur galet det än är. Vad gäller min subjektiva åsikt har jag inget mer att säga.
Det är ju precis det du inte gör: (FB) En ny jävla säsong... - Allsvenskan 2016!
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Gnagetformen? Slå Falkenberg (som ligger toksist) med uddamålet, Gefle (som i snitt släppt in 2.5 mål/match) med 1-0, och kryssa Örebro 0-0 hemma på gräs. Ingen direkt formtopp för ett lag som satsar på övre halvan? Har vi ens "formkänning"?
Jag tror det är bra med uppehåll, så får Norling sätta sin spelidé. Efter EM går vi rent. ☺
Poängskörden kan man dock inte klaga på sen Norling tog över, oavsett motstånd.
Citera
2016-05-30, 00:15
Medlem
junazs avatar
Börjar myten Östersund dö nu?
Citera
2016-05-30, 00:16
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Tråkigt ändå att intresset för EM är så svalt i denna tråd ändå. Man tycker ju att intresset borde vara större hos fotbollsfolket särskilt när Sverige är med. Men men det är som det är med det. Klart man kommer ha abstinens men som fotbollsälskare så ser ju jag framemot en fantastisk fotbollsfest. Tråkigt att ni inte är fler med den inställningen.

Tråkigt att det du skriver är det enda som du ser som sant i den här tråden. Jag skiter fullständigt i EM, men kommer följaSverige i brist på annat. Men nog om det, stick iväg till camp sweden din hobbysupporter.
Citera
2016-05-30, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Förstår du inte sammanhanget av det du skriver människa?

Ja och det står jag för.

Det är ju precis det du inte gör: (FB) En ny jävla säsong... - Allsvenskan 2016!

Poängskörden kan man dock inte klaga på sen Norling tog över, oavsett motstånd.
Nåja du tycker som du gör även om jag inte håller med dig. Bara för att du argumenterar emot mig så betyder inte det att jag inte respekterar din åsikt. Har bara väldigt svårt att hålla fingrarna borta när jag ser något jag bara inte håller med om.
Citera
2016-05-30, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Börjar myten Östersund dö nu?
Återstår att se. Vill väl inte riktigt sia om det än då det fortfarande är många matcher kvar. Men dom får nog ändra sitt tänk och spelide och kanske värva lite nytt om det ska hålla hela vägen.
Citera
2016-05-30, 00:25
Medlem
Citat:

Nu kommer nog de flesta hålla hårt på Sverige i sommar, men det är svårt att få samma känslor för ett lag som man i princip inte har någon som helst connection med. Det handlar om emotionspsykologi, det är fullständigt naturligt att man har starkare känslor för sitt lokala lag än för landslaget, precis som det är naturligt att man bryr sig mer om sin flickvän, bästa polare, syrra, brorsa, farsa etc än en ytligt bekant.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Jörgen är inget geni direkt. Hans byten lämnar mycket att önska, men jag är väldigt nöjd att vi vann med 3-1. Kändes som det kunde gå lite hur som faktiskt.

Ja han kan göra en väldigt frustrerad! Jag blir helt galen ibland på hans beslut, sedan är han ju ganska så funktionell, men vissa saker får en ju som sagt att bli riktigt irriterad, idag var det väldigt varmt i Helsingborg, det måste han också ha känt, och bytena kom åtminstone 10 minuter för sent, gubbarna gick på knäna, sedan var det tur att vi hade ett byte på slutet då både Ankersen och Hjörtur var heeeeelt döda, så att spara ett byte till senare är ju inte alltid fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in