2016-05-29, 23:17
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nu var det iofs inte menat att klanka ner på Allsvenskan överlag. Men att hävda att den skulle vara världens underhållande liga som någon påstod och hetare än EM känns ju oerhört korkat också. Dom som påstår det är väl den skara som endast följer Allsvenskan och som skiter i alla landslagsturneringar.

De som påstår är de som helt enkelt gör som de flesta andra fotbollsfans världen över och bryr sig om sitt lokala lag från sin ort/sitt land istället för tatuerar in YNWA på bröstet.

Att hävda att den är mest underhållande är väl ett subjektivt statement som ingen kan bli ifråntagen?

Finns inget mer underhållande än att stå i solsken med polare och höra sitt lags inmarschlåt inför en stormatch typ IFK v AIK lr MFF.
Citera
2016-05-29, 23:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Allsvenskan världens mest underhållande liga? Trollar du? Visst, ska väl erkänna att man kommer ha abstinens nu under EM men det senare är ju ett utmärkt tillfälle att bota den abstinensen. Jag ser faktiskt fram emot EM. Om du anser att Allsvenskan är hetare än det så vet jag inte vad...
Okej för det första: När fan blev EM en liga?

För det andra: Vart skrev jag att allsvenskan är hetare än EM?

För det tredje: Det är min subjektiva åsikt att allsvenskan är världens mest underhållande liga, lite på samma sätt som det är din subjektiva åsikt att Sundsvall-ÖFK är ett derby.
Citera
2016-05-29, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
De som påstår är de som helt enkelt gör som de flesta andra fotbollsfans världen över och bryr sig om sitt lokala lag från sin ort/sitt land istället för tatuerar in YNWA på bröstet.

Att hävda att den är mest underhållande är väl ett subjektivt statement som ingen kan bli ifråntagen?

Finns inget mer underhållande än att stå i solsken med polare och höra sitt lags inmarschlåt inför en stormatch typ IFK v AIK lr MFF.
Allsvenskan har sin charm absolut men det är väl så att man måste hålla på ett av storlsgen för att på allvar ta del av den antar jag? Men i mina ögon kommer Allsvenskan aldrig att överträffa varken Premier League eller EM.
Citera
2016-05-29, 23:21
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Allsvenskan har sin charm absolut men det är väl så att man måste hålla på ett av storlsgen för att på allvar ta del av den antar jag? Men i mina ögon kommer Allsvenskan aldrig att överträffa varken Premier League eller EM.

Okej, kul för dig. Antar jag.

Tror du inte oxtokiga norrlänningar njöt när det var typ 300-mils-derby?
Citera
2016-05-29, 23:22
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Så är det för en klappkeps från Samhall, och det är helt ok. Ge fan i att spamma skiten här bara så blir alla lite lyckligare.
Citera
2016-05-29, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Okej för det första: När fan blev EM en liga?

För det andra: Vart skrev jag att allsvenskan är hetare än EM?

För det tredje: Det är min subjektiva åsikt att allsvenskan är världens mest underhållande liga, lite på samma sätt som det är din subjektiva åsikt att Sundsvall-ÖFK är ett derby.
1. Det påstod jag inte.
2. Du skrev att Allsvenskan var världens mest underhållande liga.
3. Din subjektiva åsikt accepterar jag, hur galet det än är. Vad gäller min subjektiva åsikt har jag inget mer att säga.
Citera
2016-05-29, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Förvisso, det har sina fördelar men med formen gnaget var i kommer uppehållet olägligt, förhoppningsvis kan vi komma överens med CSKA om ett förlängt avtal med Carlos, det vore en ljusglimt.
Gnagetformen? Slå Falkenberg (som ligger toksist) med uddamålet, Gefle (som i snitt släppt in 2.5 mål/match) med 1-0, och kryssa Örebro 0-0 hemma på gräs. Ingen direkt formtopp för ett lag som satsar på övre halvan? Har vi ens "formkänning"?
Jag tror det är bra med uppehåll, så får Norling sätta sin spelidé. Efter EM går vi rent. ☺
Citera
2016-05-29, 23:24
Medlem
Citat:
Okej, kul för dig. Antar jag.

Tror du inte oxtokiga norrlänningar njöt när det var typ 300-mils-derby?
Vem har pratat om 300-milsderbyn?
Citera
2016-05-29, 23:25
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Vem har pratat om 300-milsderbyn?

Vet inte hur långt det är mellan Sundsvall och Östersund. Men känns typ som Göteborg till Malmö med tanke på att det är Norrland.
Citera
2016-05-29, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Så är det för en klappkeps från Samhall, och det är helt ok. Ge fan i att spamma skiten här bara så blir alla lite lyckligare.
Vill folk tycka att Allsvenskan är hetare än Premier League så är det helt okej det också naturligtvis. Man använder man sitt sunda förnuft så fattar ju vem som helst att så inte är fallet. Krävs inte så mycket kunnande.
Citera
2016-05-29, 23:26
Medlem
Citat:
Vet inte hur långt det är mellan Sundsvall och Östersund. Men känns typ som Göteborg till Malmö med tanke på att det är Norrland.
Säger väl mer om sörlänningars usla geografikunskaper i så fall, i varje fall den svenska. Det skiljer 20 mil mellan Sundsvall och Östersund...
Citera
2016-05-29, 23:27
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Vill folk tycka att Allsvenskan är hetare än Premier League så är det helt okej det också naturligtvis. Man använder man sitt sunda förnuft så fattar ju vem som helst att så inte är fallet. Krävs inte så mycket kunnande.

Vilket är detta kunnande? Om du utgår från just kunnande bajsar ju La Liga på PL, gör det den ligan till bättre eller mer underhållande för den delen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in