2016-04-07, 19:09
Bannlyst
Idag blir bajen utskåpade. Snodde min mors kreditkot och betat allt hon har på Ellos kross!
Citera
2016-04-07, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
MFF får stryk mot en nykomling? Finns det något underlag för tesen att det är svårt att möta nykomlingar i början? Det känns som att det verkligen är så. I början går det mycket på inspiration osv.

marginellt, kanske. men inga jätteskillnader http://i.imgur.com/4hcvfNr.png

sidenote: jävlar, örebro
Citera
2016-04-07, 20:21
Medlem
Salorms avatar
Hur går det för er deltagarlag?

Mvh: Alldeles strax Serieledarna
Citera
2016-04-07, 20:57
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hur går det för er deltagarlag?

Mvh: Alldeles strax Serieledarna

Det är ni väl värda! Njut ni har Gefle på söndag.
Citera
2016-04-07, 20:59
Medlem
Gridirons avatar
Jag skäms för dagens insats. dåliga avslut slarvigt försvar och riktigt huvudlösa ageranden försvarsvis. jag tror dock på en rejäl uppryckning för så här kan vi inte spela. Framåt ÖFK
Citera
2016-04-07, 21:05
Medlem
P.Gs avatar
Smutt med en stabil vinst där 5-0 är i underkant, men herregud vad usla Falkenberg var. Till och med för dåliga för att spela cyniskt.
Citera
2016-04-07, 21:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gridiron
Jag skäms för dagens insats. dåliga avslut slarvigt försvar och riktigt huvudlösa ageranden försvarsvis. jag tror dock på en rejäl uppryckning för så här kan vi inte spela. Framåt ÖFK
Helt rättvist resultat i mina ögon. AIK taktiskt bättre ikväll. Och att Alexander Isak skulle näta i sin Allsvenska debut.Det är magiskt
Citera
2016-04-07, 21:13
Medlem
simonvps avatar
Hur märkligt det än må låta såg det bättre ut i Borås än det gjorde mot ÖFK. Vi blor dock brutalt straffade av att vi inte hade någon naturlig ytterback idag; alla målen kom direkt eller indirekt till pga misstag därifrån. Vi var på gång efter reduceringen och får ett mål något strängt bortdömt (även om det var klantigt av Måns att sätta upp handen).

Men jo, givetvis är man ändå orolig över den svaga starten. Precis raka motsatsen till hur det såg ut ifjol i inledningen (poängmässigt då).
Citera
2016-04-07, 21:21
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Imponerad av Östersund - absolut! Dock ställer jag mig frågan hur länge de håller? Bajen kunde enkelt läsa av ÖFK efter den första halvleken och stoppa dem i den andra som var jämn. Får man bara stopp på passningsspelet så känns de naiva och skakiga bakåt. Visst grym första halvlek men det blev trots allt bara 1-1 mot Hammarby.

Hur som helst ska det bli ruskigt intressant och se dem möta defensivt stabila AIK. Jag tror stockholmarna reser hem med ett 2-0-resultat till Stockholm, där man tillåter ÖFK ha bollen men att det inte kommer leda ut i något.
Stämde matchbilden också?
Citera
2016-04-07, 21:23
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gridiron

Äh ni spelade ganska bra. Tycker faktiskt det ser jävligt bra ut för en allsvensk gröngöling. Passningsspelet är grymt.

Alexander Isak var riktigt jävla bra!
Citera
2016-04-07, 21:23
Medlem
Citat:

I stort. Östersund hade mycket boll men kom till väldigt få avslut
Citera
2016-04-07, 21:24
Medlem
Citat:
Mer eller mindre. Vi slutade röra på oss helt i slutet och då fick de några bra chanser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in