[quote=realist1|56864178]
Citat:
Ursprungligen postat av
Elvi
Östersund är ett spännande lag, helt klart. Tror många hör och i Sverige inte förstår det, det har vi upplevt och fick återigen uppleva. Österund var väldigt bra i första halvlek, det ska sägas men det är inte okej att Bajen på sin hemmapremiär blir upprullade så. Det är klart att Ö-sund är taggade till 1000, de har och kommer förmodligen inte spela inför 31 000 supportrar nåt mer den här säsongen. Årets match för herrarna från Norrland, helt klart. Får se om de är lika inspirerade när de möter Falkenberg away, jag tvivlar.
I andra halvlek kommer vi ut som ett ganska nytt lag, skapar många bra lägen och är nära att trycka dit den men vi är fortfarande lite kantiga framåt. Här har mr. Nanne och Banda en del att jobba med. Tycker båda brassarna ser väldigt spännande ut, bra jobbat Jingan!
Skönt att premiären är över, nu har anspänningen släppt. Vi presterar bra på läktaren idag även om jag märkte en del nervositet i luften hos mina bröder och systrar.
Du tror inte det var Brajen som gjorde Östersund bra? både E6 och E4 öppnades upp, det kanske inte andra lag kommer tillåta. fast vad vet jag, svårt att döma lag endast efter en match. fast folk får sluta att ge svenska lag tid, dom har för fan haft fler månader på sig att spela ihop sig det där funkade på 60-70 -talet då det inte fanns plastgräs, idag kan dom spela varje dag i 20 grader om dom vill!
Du tror inte att möta typ Norrköping, Blåvitt, MFF eller AIK slår högre för ÖFK än ett lag de mötte i superettan för 2 år sen senast? 31 000 på läktarna eller typ 20 000 på läktarna. Bajen är ett ganska mediokert gäng och jag tror nog Östersund kan hamna före dom redan i år.