2016-04-05, 00:14
Medlem
Fin krönika i Östersundsposten om ÖFK:s första allsvenska match:

http://www.op.se/fotboll/allsvenskan/nolervik-grattis-sverige-har-kommer-jamtland
Citera
2016-04-05, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Spelade inte Östersund ganska exakt den fotboll som Nanne säger att han vill att Bajen ska spela? Sedan går Bajen in fulhårt fysiskt i andra för att stoppa deras snabba passningsdrivna spelidé.

Nanne vill lira snabbt anfallsspel med boll på marken. Att de ska gå till attack ofta helt enkelt. Misslyckas de ska de fortsätta om och om igen.
Citera
2016-04-05, 07:16
Medlem
JohnnyGenzales avatar
[quote=realist1|56864178]
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Östersund är ett spännande lag, helt klart. Tror många hör och i Sverige inte förstår det, det har vi upplevt och fick återigen uppleva. Österund var väldigt bra i första halvlek, det ska sägas men det är inte okej att Bajen på sin hemmapremiär blir upprullade så. Det är klart att Ö-sund är taggade till 1000, de har och kommer förmodligen inte spela inför 31 000 supportrar nåt mer den här säsongen. Årets match för herrarna från Norrland, helt klart. Får se om de är lika inspirerade när de möter Falkenberg away, jag tvivlar.

I andra halvlek kommer vi ut som ett ganska nytt lag, skapar många bra lägen och är nära att trycka dit den men vi är fortfarande lite kantiga framåt. Här har mr. Nanne och Banda en del att jobba med. Tycker båda brassarna ser väldigt spännande ut, bra jobbat Jingan!

Skönt att premiären är över, nu har anspänningen släppt. Vi presterar bra på läktaren idag även om jag märkte en del nervositet i luften hos mina bröder och systrar.

Du tror inte det var Brajen som gjorde Östersund bra? både E6 och E4 öppnades upp, det kanske inte andra lag kommer tillåta. fast vad vet jag, svårt att döma lag endast efter en match. fast folk får sluta att ge svenska lag tid, dom har för fan haft fler månader på sig att spela ihop sig det där funkade på 60-70 -talet då det inte fanns plastgräs, idag kan dom spela varje dag i 20 grader om dom vill!

Du tror inte att möta typ Norrköping, Blåvitt, MFF eller AIK slår högre för ÖFK än ett lag de mötte i superettan för 2 år sen senast? 31 000 på läktarna eller typ 20 000 på läktarna. Bajen är ett ganska mediokert gäng och jag tror nog Östersund kan hamna före dom redan i år.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-04-05 kl. 07:20.
Citera
2016-04-05, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BertilEnstoering
13 stycken i truppen, dvs lika många som Hammarby.

Varför jag frågar var inte för att folk skulle börja dra rasist kortet, utanför att regeln max antal utlänningar i laget, tror det var 5 st. ett tag fast den regeln är kanske borta idag?
Citera
2016-04-05, 08:05
Medlem
MrSkargards avatar
ÖFK-vurmandet lägger sig förhoppningsvis snart. Ja, att laget kan spela fin fotboll vet vi redan men det måste ju leda nånvart också. I det här fallet så ägdes första halvleken av Östersund medan den andra var ganska jämn men det blev inte mer än en poäng mot ett svagt Bajen så hur ska det då gå mot betydligt bättre lag? Jag är mer imponerad av att Jönköping slog KFF borta.
Citera
2016-04-05, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gzola
Hej Sverige.

Vad kul att ni fattat vilket lag ÖFK är. Finns massor av karaktärer i det här laget. Fouad Bachirou på mitten platsar i vilket allsvenskt topplag. Man blir så jävla glad när han spelar.

Rent generellt om matchen:
Riktigt bra första halvlek, högt tempo och jävligt fint passningsspel. Ytterligare en boll borde ha gått in. Hammarby kommer in mer i andra och skapar rätt många skapliga chanser. ÖFK är "moralisk" vinnare men krysset är ändå rättvist.

Välkommen på torsdag AIK...

Grattis till 1-1 mot Bajen , efter omgång 30 kommer vi fatta vilket lag Östersund är.
Nykomlingar brukar gå bra oavsett Barcelona eller Wimbeldon spel första 10 omgångarna erat test kommer efter omgång 15 och frammåt.
Citera
2016-04-05, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Largeone
Grattis till 1-1 mot Bajen , efter omgång 30 kommer vi fatta vilket lag Östersund är.
Nykomlingar brukar gå bra oavsett Barcelona eller Wimbeldon spel första 10 omgångarna erat test kommer efter omgång 15 och frammåt.
Jo lite så är det ju. På hösten blir många skadade och när storlagen kan värva stort i sommarfönstret så får småklubbarna jobba med små medel. Men det gäller för ÖFK att samla mycket poäng nu på våren medan truppen är hel och många inte har så jättestor koll på dem.
Citera
2016-04-05, 08:40
Medlem
knullklassons avatar
Kalmar FF är tydligen listade i PanamaPapers
http://cornucopia.cornubot.se/2016/04/panama-papers-inga-svenska-skandaler.html?m=1
Citera
2016-04-05, 08:44
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Kalmar FF är tydligen listade i PanamaPapers
http://cornucopia.cornubot.se/2016/04/panama-papers-inga-svenska-skandaler.html?m=1

Fotbollskanalen har skrivit om det där. Kalmar betalade tydligen pengarna vid försäljningen av Ali till hans tidigare klubb genom ett offshore-bolag i Panama. Tycker inte de har gjort något fel om jag har läst rätt. Däremot verkar den där agenten Oliver Cabrera vara en ful fisk.
Citera
2016-04-05, 08:59
Medlem
JoonaToivios avatar
Imponerad av Östersund - absolut! Dock ställer jag mig frågan hur länge de håller? Bajen kunde enkelt läsa av ÖFK efter den första halvleken och stoppa dem i den andra som var jämn. Får man bara stopp på passningsspelet så känns de naiva och skakiga bakåt. Visst grym första halvlek men det blev trots allt bara 1-1 mot Hammarby.

Hur som helst ska det bli ruskigt intressant och se dem möta defensivt stabila AIK. Jag tror stockholmarna reser hem med ett 2-0-resultat till Stockholm, där man tillåter ÖFK ha bollen men att det inte kommer leda ut i något.
Citera
2016-04-05, 09:14
Medlem
Oavsett hur länge Östersund håller i år var det stundtals den bästa fotboll som ett svenskt lag har presterat på åratal. Inte bara lysande rörelse och teknik utan också fysiskt. Skitskoj att se.
Citera
2016-04-05, 09:16
Medlem
Innerst inne ska man ju inte dra för stora växlar efter en match bara men Östersund spelar ju tamigfan riktig sexig och glad fotboll. Ja jag är norrlänning men för min del får dom gärna vara kvar många år. Vore grymt tråkigt om dom åkte ur med det spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in