Citat:
Ursprungligen postat av
feldgrau
Vad gjorde domaren som var så erbarmerligt dåligt för er? Tyckte Strömbergsson var usel generellt men har inte sett någon avgörande situation med ev undantag för Hysén påverkan på målet. Det nämndes något om hands i straffområdet, finns bilder eller videolänk på det?
/feldgrau
Här har du en bild.
Situationen uppstår efter en grymt billig frispark. Ankerssen hoppar upp och vrider runt dom de flesta gör när de står i muren. Bollen hade antagligen ändå träffat honom i huvudet (det är ganska kraftig skruv på den) och jag tycker väl att det är en rätt naturlig rörelse i frisparksmoment.
Visst, det går att säga att han gör sig stor (jag tycker ju inte riktigt det iom att bollen ändå var på väg mot huvudet) men sett till hur domarna har dömt/inte dömt hands de senaste åren så tycker jag ändå det har faller under kategorin "naturlig rörslse". Titta på de andra spelarna i muren. Det är helt enkelt så man gör när man hoppar i muren.
Sen kan jag köpa att Häckensupportern tycker det är hands, för den träffar ju ändå överarmen.
Men det är som sagt knappast det enda misstaget som gjordes i gårdagens match. Strömbergsson är ju kroniskt totalt jävla inkompetent.