2016-04-04, 21:29
Medlem
Är inte det lite ovanligt med så få svenskar? förutom i utländska lagen då typ Syrianska/Assyriska.
Citera
2016-04-04, 21:29
Medlem
Elvis avatar
Östersund är ett spännande lag, helt klart. Tror många hör och i Sverige inte förstår det, det har vi upplevt och fick återigen uppleva. Österund var väldigt bra i första halvlek, det ska sägas men det är inte okej att Bajen på sin hemmapremiär blir upprullade så. Det är klart att Ö-sund är taggade till 1000, de har och kommer förmodligen inte spela inför 31 000 supportrar nåt mer den här säsongen. Årets match för herrarna från Norrland, helt klart. Får se om de är lika inspirerade när de möter Falkenberg away, jag tvivlar.

I andra halvlek kommer vi ut som ett ganska nytt lag, skapar många bra lägen och är nära att trycka dit den men vi är fortfarande lite kantiga framåt. Här har mr. Nanne och Banda en del att jobba med. Tycker båda brassarna ser väldigt spännande ut, bra jobbat Jingan!

Skönt att premiären är över, nu har anspänningen släppt. Vi presterar bra på läktaren idag även om jag märkte en del nervositet i luften hos mina bröder och systrar.

DET ÄR VI SOM ÄR BAJEN! OCH VILKA FAN ÄR NI SA DU?!
Citera
2016-04-04, 21:39
Medlem
[quote=Elvi|56864030]Östersund är ett spännande lag, helt klart. Tror många hör och i Sverige inte förstår det, det har vi upplevt och fick återigen uppleva. Österund var väldigt bra i första halvlek, det ska sägas men det är inte okej att Bajen på sin hemmapremiär blir upprullade så. Det är klart att Ö-sund är taggade till 1000, de har och kommer förmodligen inte spela inför 31 000 supportrar nåt mer den här säsongen. Årets match för herrarna från Norrland, helt klart. Får se om de är lika inspirerade när de möter Falkenberg away, jag tvivlar.

I andra halvlek kommer vi ut som ett ganska nytt lag, skapar många bra lägen och är nära att trycka dit den men vi är fortfarande lite kantiga framåt. Här har mr. Nanne och Banda en del att jobba med. Tycker båda brassarna ser väldigt spännande ut, bra jobbat Jingan!

Skönt att premiären är över, nu har anspänningen släppt. Vi presterar bra på läktaren idag även om jag märkte en del nervositet i luften hos mina bröder och systrar.

Du tror inte det var Brajen som gjorde Östersund bra? både E6 och E4 öppnades upp, det kanske inte andra lag kommer tillåta. fast vad vet jag, svårt att döma lag endast efter en match. fast folk får sluta att ge svenska lag tid, dom har för fan haft fler månader på sig att spela ihop sig det där funkade på 60-70 -talet då det inte fanns plastgräs, idag kan dom spela varje dag i 20 grader om dom vill!
Citera
2016-04-04, 21:44
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Inte för att vara sådan men har Östersund bara 4 Svenskar i laget?
13 stycken i truppen, dvs lika många som Hammarby.
Citera
2016-04-04, 22:01
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
dom slutade 11 förra säsongen..?
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Nej, Hammarby är inte bra, därav förra årets 11:e plats.
Norrköping slutade tolva 2014.
Citera
2016-04-04, 22:03
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Är inte det lite ovanligt med så få svenskar? förutom i utländska lagen då typ Syrianska/Assyriska.

13 i en trupp på 22-24 spelare? Nej det tror jag inte.
Citera
2016-04-04, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Norrköping slutade tolva 2014.

tack för informationen. tillbaks ungefär där ni hör hemma nu då
Citera
2016-04-04, 22:26
Medlem
Tror ÖFK kommer att käka upp AIK på Jämtkraft arena inför 10 000 pers. Sen är krisen i AIK total och Alm får börja leta nytt jobb.
Citera
2016-04-04, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Nej, Hammarby är inte bra, därav förra årets 11:e plats. Den som påstår att Hammarby är bra kan ju inte fotboll.

Edit: 2:a på bollen.
Hammarby var ju nykomlingar ifjol! Var väl knappast någon skräll att dom slutade 11:a. Jag tror att dom kommer vara bättre i år. Så nog tycker jag att Östersund visar att dom håller i AS.
Citera
2016-04-04, 22:30
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvosladd
Tror ÖFK kommer att käka upp AIK på Jämtkraft arena inför 10 000 pers. Sen är krisen i AIK total och Alm får börja leta nytt jobb.
Det vore isåfall väldigt imponerande - inte minst med tanke på att Jämtkraft Arena tar kring 6500 åskådare. Vidare tror jag att AIK kommer tacka och ta emot med ett spelförande ÖFK som tar initiativet.

EDIT: Verkar faktiskt som de byggt om arenan med betydligt större kapacitet. Då tar jag tillbaka det första.
Senast redigerad av Otrolig 2016-04-04 kl. 22:32.
Citera
2016-04-04, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvosladd
Skulle inte förvåna mig. Skulle AIK lyckas tappa poäng mot såväl Susvall som Östersund så lär han knappt kunna visa sig ute på stan...
Citera
2016-04-04, 22:31
Medlem
Fred Friendlys avatar
Tror Lauler kört en bira och pizzasallad ikväll. Norrland är alltså ikapp och förbi... Hah!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in