2015-12-23, 11:33
Medlem
Jaha r det inte p riktigt allts?
D knner jag att det liksom inte finns ngon mening med att lyssna.

Men jag mste erknna att det samtidigt knns sknt att det bara r hittep eftersom att jag tnkt en massa p Sigrid och hennes de berrt mig starkt.
Citera
2015-12-23, 14:55
Medlem
stom72s avatar
Tips: sk "David Paulides" p tuben fr gratis lyssning. En hjlte som tagit sig an alla bisarra fall av frsvinnanden i Amerikanska Nationalparker.
Citera
2015-12-28, 04:55
Medlem
Bruce_Lees avatar
De uppskattar visst inte dlig (vlfrtjnt) kritik:

Citat:
Det r tragiskt och en tragedi nr en flicka blir bortrvad, hon hlls fngen i tta rs tid utan allmnhetens vetskap. Men nnu mer tragiskt r det nr flera av vra lyssnare pstr sig tro att vi talar osanning. Personer sger att vi br skmmas ver vr podcast dr vi faktiskt inte ljuger utan talar sanning. Vi ber er vnligast visa hnsyn till de anhriga p samma stt som vi gr det. Visa hnsyns till de offer och grningsmn som inte vill bli offentliggjorda i fallet Sigrid. Hela denna Story r i mnga delar omskriven av oss, men i grunden och i den viktigaste berttelse baserad p en sann berttelse. Ni som lyssnar och tycker att vi talar osanning ber vi vnligast ta avstnd, sluta lyssna! Men ni som lyssnar och upplever en upplevelserik och lrdomsrik lyssnarupplevelse, fortstt! Vi r Svenska Mordhistorier och vi r hr fr att ge er information, inte fr att skapa olagligt journalistik!

MVH Team Svenska Mordhistorier!
Citera
2015-12-28, 08:53
Medlem
mmas avatar
Nr det gller denna typen av podcasts s tycker jag det r helt avgrandet om det r sant eller inte.

r det inte sant r det som vilken roman som helst.
Citera
2015-12-28, 12:38
Medlem
Jag lste p deras facebooksida att historien r baserad p en sann historia, och grunden frn detta fall har ursprung frn sterrike. Jag tnker direkt p Natascha Kampusch, som hlls kidnappad i tta r. Hon verlevde ju dock.

Trist att man inte visste frn brjan att det var en fiktiv historia, med inspiration frn verkligheten. Annars en vldigt spnnande pod.
Citera
2016-01-04, 18:44
Medlem
Men hjlp hittade denna podcast idag och blev genast frundrar och nyfiken, blev sur nr avsnitt 3 inte fanns n. Jag blev lite frvirrad av vissa avsnitt och fundersam men nu frstr jag lite mer, den r bara delvis sann.. eller? Jobbigt inte riktigt veta om det r sant eller ej, har vldigt svrt fr halvsanningar.

Finns otaliga fall med kidnappade ungar som hittats flera r senare dda och levande i vrlden.
Citera
2016-01-08, 06:02
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sana
Men hjlp hittade denna podcast idag och blev genast frundrar och nyfiken, blev sur nr avsnitt 3 inte fanns n. Jag blev lite frvirrad av vissa avsnitt och fundersam men nu frstr jag lite mer, den r bara delvis sann.. eller? Jobbigt inte riktigt veta om det r sant eller ej, har vldigt svrt fr halvsanningar.

Finns otaliga fall med kidnappade ungar som hittats flera r senare dda och levande i vrlden.
Den r inte sann.. Den hr baserad p natascha kampusch och eget hopkok
Senast redigerad av Nintendokid 2016-01-08 kl. 06:25.
Citera
2016-01-08, 12:01
Medlem
JazzMassaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popkaramell
Jag lste p deras facebooksida att historien r baserad p en sann historia, och grunden frn detta fall har ursprung frn sterrike. Jag tnker direkt p Natascha Kampusch, som hlls kidnappad i tta r. Hon verlevde ju dock.

Trist att man inte visste frn brjan att det var en fiktiv historia, med inspiration frn verkligheten. Annars en vldigt spnnande pod.
Det hade om inte annat besparat mig lite tid frn manisk research..
Bara fr att man plockar ihop olika sanningar r inte det detsamma som

Men jag gillar podden. Den r vlgjord och vl genomtnkt. Lite mycket ljudeffekter kanske. Huruvida en historia r sann eller ej r i min mening ganska vsentligt. Men visst, en bra podd vrd att lyssna p!
Citera
2016-01-18, 16:26
Medlem
Troians avatar
Det r vl helt okej att hitta p, s lnge podden inleds med det s. D kan de som r intresserade av fiktion lyssna vidare, och vi andra gna oss t ngot annat.

Citat:
Det r tragiskt och en tragedi nr en flicka blir bortrvad, hon hlls fngen i tta rs tid utan allmnhetens vetskap. Men nnu mer tragiskt r det nr flera av vra lyssnare pstr sig tro att vi talar osanning.

Det r allts mer tragiskt att en obskyr podd anklagas fr att fara med osanning, n att en flicka hlls fngen i tta r?
Citera
2016-01-18, 18:35
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det r vl helt okej att hitta p, s lnge podden inleds med det s. D kan de som r intresserade av fiktion lyssna vidare, och vi andra gna oss t ngot annat.

Det r allts mer tragiskt att en obskyr podd anklagas fr att fara med osanning, n att en flicka hlls fngen i tta r?

Det var ganska mnga som reagerade p sttet de formulerade det inlgget, men raderade allt eftersom de menade att det var personliga phopp. Nu fr man inte skriva ngot kritiskt ver huvudtaget fr d blir man borttagen frn sidan.

Annars tycker jag att dagens avsnitt var ganska intressant, men tog skada av Sigrid-avsnittet s jag vgar inte vara sker p att det r ett fall som faktiskt gt rum. r det ngon som vet vilket fall det kan vara?
Citera
2016-01-18, 20:01
Medlem
JazzMassaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Det var ganska mnga som reagerade p sttet de formulerade det inlgget, men raderade allt eftersom de menade att det var personliga phopp. Nu fr man inte skriva ngot kritiskt ver huvudtaget fr d blir man borttagen frn sidan.

Annars tycker jag att dagens avsnitt var ganska intressant, men tog skada av Sigrid-avsnittet s jag vgar inte vara sker p att det r ett fall som faktiskt gt rum. r det ngon som vet vilket fall det kan vara?
Hller med. Litar inte riktigt p dem nu.

Men detta fallet har skett.
FB: Mordet p 3-rige Magnus Nork i Jnkping (1981)
Citera
2016-02-10, 20:28
Medlem
Ahh vilka skithistorier. Lyssnade p "Claudia" idag och vntade p vndningen, men den kom aldrig. Det var bara ett jkligt tragiskt och lttlst fall med en riktig skitstvel till vldsam kille. Helt ointressant, d lser jag hellre Aftonbladet. "Ngra av vrldens mest uppmrksammade fall" - ja tjena.

Lyssna p serial istllet. Dr snackar vi krimknaljournalistik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in