2015-12-23, 11:33
Medlem
Jaha är det inte på riktigt alltså?
Då känner jag att det liksom inte finns någon mening med att lyssna.

Men jag måste erkänna att det samtidigt känns skönt att det bara är hittepå eftersom att jag tänkt en massa på Sigrid och hennes öde berört mig starkt.
Citera
2015-12-23, 14:55
Medlem
stom72s avatar
Tips: sök "David Paulides" på tuben för gratis lyssning. En hjälte som tagit sig an alla bisarra fall av försvinnanden i Amerikanska Nationalparker.
Citera
2015-12-28, 04:55
Medlem
Bruce_Lees avatar
De uppskattar visst inte dålig (välförtjänt) kritik:

Citat:
Det är tragiskt och en tragedi när en flicka blir bortrövad, hon hålls fången i åtta års tid utan allmänhetens vetskap. Men ännu mer tragiskt är det när flera av våra lyssnare påstår sig tro att vi talar osanning. Personer säger att vi bör skämmas över vår podcast där vi faktiskt inte ljuger utan talar sanning. Vi ber er vänligast visa hänsyn till de anhöriga på samma sätt som vi gör det. Visa hänsyns till de offer och gärningsmän som inte vill bli offentliggjorda i fallet Sigrid. Hela denna Story är i många delar omskriven av oss, men i grunden och i den viktigaste berättelse baserad på en sann berättelse. Ni som lyssnar och tycker att vi talar osanning ber vi vänligast ta avstånd, sluta lyssna! Men ni som lyssnar och upplever en upplevelserik och lärdomsrik lyssnarupplevelse, fortsätt! Vi är Svenska Mordhistorier och vi är här för att ge er information, inte för att skapa olagligt journalistik!

MVH Team Svenska Mordhistorier!
Citera
2015-12-28, 08:53
Medlem
mmas avatar
När det gäller denna typen av podcasts så tycker jag det är helt avgörandet om det är sant eller inte.

Är det inte sant är det som vilken roman som helst.
Citera
2015-12-28, 12:38
Medlem
Jag läste på deras facebooksida att historien är baserad på en sann historia, och grunden från detta fall har ursprung från Österrike. Jag tänker direkt på Natascha Kampusch, som hölls kidnappad i åtta år. Hon överlevde ju dock.

Trist att man inte visste från början att det var en fiktiv historia, med inspiration från verkligheten. Annars en väldigt spännande pod.
Citera
2016-01-04, 18:44
Medlem
Men hjälp hittade denna podcast idag och blev genast förundrar och nyfiken, blev sur när avsnitt 3 inte fanns än. Jag blev lite förvirrad av vissa avsnitt och fundersam men nu förstår jag lite mer, den är bara delvis sann.. eller? Jobbigt inte riktigt veta om det är sant eller ej, har väldigt svårt för halvsanningar.

Finns otaliga fall med kidnappade ungar som hittats flera år senare döda och levande i världen.
Citera
2016-01-08, 06:02
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sana
Men hjälp hittade denna podcast idag och blev genast förundrar och nyfiken, blev sur när avsnitt 3 inte fanns än. Jag blev lite förvirrad av vissa avsnitt och fundersam men nu förstår jag lite mer, den är bara delvis sann.. eller? Jobbigt inte riktigt veta om det är sant eller ej, har väldigt svårt för halvsanningar.

Finns otaliga fall med kidnappade ungar som hittats flera år senare döda och levande i världen.
Den är inte sann.. Den här baserad på natascha kampusch och eget hopkok
Senast redigerad av Nintendokid 2016-01-08 kl. 06:25.
Citera
2016-01-08, 12:01
Medlem
JazzMassaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popkaramell
Jag läste på deras facebooksida att historien är baserad på en sann historia, och grunden från detta fall har ursprung från Österrike. Jag tänker direkt på Natascha Kampusch, som hölls kidnappad i åtta år. Hon överlevde ju dock.

Trist att man inte visste från början att det var en fiktiv historia, med inspiration från verkligheten. Annars en väldigt spännande pod.
Det hade om inte annat besparat mig lite tid från manisk research..
Bara för att man plockar ihop olika sanningar är inte det detsamma som

Men jag gillar podden. Den är välgjord och väl genomtänkt. Lite mycket ljudeffekter kanske. Huruvida en historia är sann eller ej är i min mening ganska väsentligt. Men visst, en bra podd värd att lyssna på!
Citera
2016-01-18, 16:26
Medlem
Troians avatar
Det är väl helt okej att hitta på, så länge podden inleds med det så. Då kan de som är intresserade av fiktion lyssna vidare, och vi andra ägna oss åt något annat.

Citat:
Det är tragiskt och en tragedi när en flicka blir bortrövad, hon hålls fången i åtta års tid utan allmänhetens vetskap. Men ännu mer tragiskt är det när flera av våra lyssnare påstår sig tro att vi talar osanning.

Det är alltså mer tragiskt att en obskyr podd anklagas för att fara med osanning, än att en flicka hålls fången i åtta år?
Citera
2016-01-18, 18:35
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är väl helt okej att hitta på, så länge podden inleds med det så. Då kan de som är intresserade av fiktion lyssna vidare, och vi andra ägna oss åt något annat.

Det är alltså mer tragiskt att en obskyr podd anklagas för att fara med osanning, än att en flicka hålls fången i åtta år?

Det var ganska många som reagerade på sättet de formulerade det inlägget, men raderade allt eftersom de menade att det var personliga påhopp. Nu får man inte skriva något kritiskt över huvudtaget för då blir man borttagen från sidan.

Annars tycker jag att dagens avsnitt var ganska intressant, men tog skada av Sigrid-avsnittet så jag vågar inte vara säker på att det är ett fall som faktiskt ägt rum. Är det någon som vet vilket fall det kan vara?
Citera
2016-01-18, 20:01
Medlem
JazzMassaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Det var ganska många som reagerade på sättet de formulerade det inlägget, men raderade allt eftersom de menade att det var personliga påhopp. Nu får man inte skriva något kritiskt över huvudtaget för då blir man borttagen från sidan.

Annars tycker jag att dagens avsnitt var ganska intressant, men tog skada av Sigrid-avsnittet så jag vågar inte vara säker på att det är ett fall som faktiskt ägt rum. Är det någon som vet vilket fall det kan vara?
Håller med. Litar inte riktigt på dem nu.

Men detta fallet har skett.
FB: Mordet på 3-årige Magnus Nork i Jönköping (1981)
Citera
2016-02-10, 20:28
Medlem
Ahh vilka skithistorier. Lyssnade på "Claudia" idag och väntade på vändningen, men den kom aldrig. Det var bara ett jäkligt tragiskt och lättlöst fall med en riktig skitstövel till våldsam kille. Helt ointressant, då läser jag hellre Aftonbladet. "Några av världens mest uppmärksammade fall" - ja tjena.

Lyssna på serial istället. Där snackar vi krimknaljournalistik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in