2016-02-16, 17:58
Medlem
Men vad hnde nu d... Podden bara dog, inga nya avsnitt.
Ngon som vet
Citera
2016-02-22, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazarin2
Men vad hnde nu d... Podden bara dog, inga nya avsnitt.
Ngon som vet

Podden r inte dd, det har kommit nytt material. I det senaste avsnittet tar de upp mordet p en liten pojke i Jnkping som Thomas Quick erknt. Det mordet har intrffat och r ingen amatrmssig bluff som det frsta fallet som podden tog upp.

Det tragiska r att poddteamet kopierat all information frn detta forum. Att de skulle ha ftt tag p nya uppgifter som de pstr r sjlvfallet buffel och bg. Kriminaljournalistik p lg niv.
Citera
2016-02-22, 18:21
Medlem
JazzMassaks avatar
Numera publiceras nya avsnitt enbart p radioplay.se och i deras app. Lite dumt gjort, med tanke p att iOS-anvndare helst vill ha allt samlat i Podcast-appen.
Vet inte hur det ser ut med andra podcast-appar.
Citera
2016-02-25, 08:51
Medlem
Kurirs avatar
Jag har frskt hitta info om "morder p sigrid" och det verkar inte finnas ngon somhelst info om det ngonstans?
Nr jag lyssnar p podcasten ringer alla mina klockor att det r fake, men en person i min nrhet r helt vertygad om att s inte r fallet. Ngon som har ngot konkret bevis fr att det r en ihopkokad historia?
Citera
2016-02-25, 09:46
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurir
Jag har frskt hitta info om "morder p sigrid" och det verkar inte finnas ngon somhelst info om det ngonstans?
Nr jag lyssnar p podcasten ringer alla mina klockor att det r fake, men en person i min nrhet r helt vertygad om att s inte r fallet. Ngon som har ngot konkret bevis fr att det r en ihopkokad historia?

Dom sger ju sjlv att storyn i deras podcast inte r sanningen, utan "i mnga delar omskriven" dvs phittad av dom sjlva.

Citat:
Hela denna Story r i mnga delar omskriven av oss, men i grunden och i den viktigaste berttelse baserad p en sann berttelse.

Namnet r antagligen det frsta man byter ut om man ska gra en podcast som till stora delar inte r sann, fr att sudda ut kopplingarna till ett verkligt fall s mycket som mjligt.
Citera
2016-02-25, 18:35
Medlem
Citat:

Du mste skmt med oss. Du vill att vi ska lgga fram konkreta bevis fr att ngonting inte r sant. Hur bevisar du sjlv att ngonting inte har hnt? Du mste frst det orimliga i din frga.

Gr s hr istllet, be din kamrat om "konkreta bevis" fr att ngonting i podden om "mordet p Sigrid" r sant. Vi andra vntar hr i trden p bevisen, okej?
Citera
2016-02-25, 22:44
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:

Det enda som r baserat p en verklig hndelse r att en flicka var kidnappad i tta r. Hon hette Natascha Kampusch och det hnde i sterrike. Hon hittades dremot inte dd, mammans pojkvn var inte kidnapparen och ngon medgrningsman fanns inte, srskilt ingen polis. Grningsmannen var en psykiskt strd ingenjr om jag inte missminner mig.
Citera
2016-02-28, 17:25
Medlem
Den eller dom som ligger bakom podcasten borde ha gjort en episod av mordet p Olof Palme, uppenbarligen r intresset stort fr kriminalhistoria. Den hade kunnat utg ifrn verkligheten men blanda med fiktion som avsnitten hittills.
Citera
2016-03-25, 22:26
Medlem
sotisnotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkatta
Jaha r det inte p riktigt allts?
D knner jag att det liksom inte finns ngon mening med att lyssna.

Men jag mste erknna att det samtidigt knns sknt att det bara r hittep eftersom att jag tnkt en massa p Sigrid och hennes de berrt mig starkt.

Jag knner precis samma! Berrdes starkt av historien om Sigrid.. Nu knner jag mig lite dum som helt av trodde det var sant..
Citera
2016-04-13, 16:56
Medlem
Efraim-Barkbits avatar
Jag frgade den hr stroppen ifall han tillhrde ngon mediekoncern, eftersom han ljuger s mycket. Det svarade han inte p.

Han r fr sin affrsid helt beroende av att lura s mnga som mjligt att hans historier terger verkliga fall. Detta gr han genom olika tricks som t.ex. att snacka om olika namn som han sger sig ha ndrat av hnsyn till de inblandade osv. Framfr allt luras han genom att blanda fantasi med verklighet och inte uppge i brjan av varje avsnitt i vad mn det finns verklighet bakom. Den dam som uppmrksammade mig p den hr soppan gick p det med hull och hr under flera mnader och hon r frmodligen bde ldre och mer begvad n mannen bakom podcasten.

Frsvartal i Facebookchatten...

"Vi har skrivit mnga mnga gnger att det var vrt allra frsta avsnitt som r specialskrivet av OSS men BASERAT p en verklig historia. (Baserad p historien om Natasha Kampusch som blev kidnappad och inlst i en kllare i 8 r.) Vra ENDA specialskrivna avsnitt r Sigrid delarna och Familjen delarna."
Citera
2016-04-13, 17:12
Medlem
Efraim-Barkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Det enda som r baserat p en verklig hndelse r att en flicka var kidnappad i tta r. Hon hette Natascha Kampusch och det hnde i sterrike. Hon hittades dremot inte dd, mammans pojkvn var inte kidnapparen och ngon medgrningsman fanns inte, srskilt ingen polis. Grningsmannen var en psykiskt strd ingenjr om jag inte missminner mig.

Precis. Den hr fjanten hittar p en massa saker och skriver svenska adresser och namn p personerna (och sen att namnet r ndrat av hnsyn till de inblandade) och att det r verklighetsbaserat. Nr man sedan konfronterar honom kommer det fram att pstendet om verklighetsbasering grundar sig p att ngon tjej i ett annat land blivit kidnappad under andra omstndigheter. Affrsidn r att lura i folk att ngonting liknande har hnt i Sverige, och att de ska bli upprrda ver t.ex. polisens agerande och drfr bertta det hela vidare. Han ltsas att han bara ltt maskerar ett verkligt svenskt mordfall och frsvarar sig sedan med att ngon har blivit kidnappad ngonstans i vrlden. En ckelpotta som frtjnar allt hn. Ljligast av allt r hur han ojar sig ver att vi som kritiserar honom ska vara hnsynslsa mot offren!
Senast redigerad av Efraim-Barkbit 2016-04-13 kl. 17:15.
Citera
2016-09-02, 03:49
Medlem
rikastistorstans avatar
Har frskt att lyssna p ngra avsnitt men det r verkligen anmrkningsvrt jvla uselt.
Rsten r jobbig och det lter som han lser innantill. Sprket r helt undermligt. Han anvnder ord som han inte behrskar och i fel sammanhang. Berttandet r osammanhngande och innehller mycket svammel. Jobbig musik och obefintlig klippning. Podden heter Svenska mordhistorier men flera fall r utlndska och uppdiktade.
Vrst var nog nd i senaste avsnittet. En frsvunnen pojke och man misstnker frsts att sexuella motiv kan ha funnits. D spekulerar karln i att pojken mste ha blivit misstagen fr en flicka.
Fr pedofiler med homofila tendenser har ju aldrig ngonsin existerat...

Det hr r allts en av Sveriges mest populra podcast. Eller populr och populr, mest lyssnade kanske jag skall sga. Mnga sgningar p Itunes. Har man bara ett tillrckligt intressant mne s kan man tydligen f hur mnga lyssningar som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in