2019-06-01, 17:42
  #781
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Nu verkar det inte längre vara ett problem, men det kan ju komma åter.

Hela dagen igår och tidigare idag kunde jag inte klicka på länkar någonstans på fb. Jag var tvungen att kopiera länkadress, öppna en ny flik och klistra in den i webbläsaren. Det gällde främst länkar till andra sidor än fb såsom till artiklar etc. Men även vissa fb-länkar, t.ex. fick jag problem när jag skulle bekräfta att jag fått en varning ( ) och måste klicka på "Länk". Det dröjde ett tag innan jag förstod hur jag kunde få fram url, men väl då behövde jag alltså göra samma procedur. Problemet fanns inte på andra webbplatser.
Någon som känner igen detta och/eller vet vad det beror på?
Citera
2019-06-01, 18:47
  #782
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nu verkar det inte längre vara ett problem, men det kan ju komma åter.

Hela dagen igår och tidigare idag kunde jag inte klicka på länkar någonstans på fb. Jag var tvungen att kopiera länkadress, öppna en ny flik och klistra in den i webbläsaren. Det gällde främst länkar till andra sidor än fb såsom till artiklar etc. Men även vissa fb-länkar, t.ex. fick jag problem när jag skulle bekräfta att jag fått en varning ( ) och måste klicka på "Länk". Det dröjde ett tag innan jag förstod hur jag kunde få fram url, men väl då behövde jag alltså göra samma procedur. Problemet fanns inte på andra webbplatser.
Någon som känner igen detta och/eller vet vad det beror på?
Låter som din sida har strulat, själv varit med om det några gånger och efter omstart av webläsaren så funkar allt igen, använder du firefox?
Citera
2019-06-01, 19:34
  #783
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Låter som din sida har strulat, själv varit med om det några gånger och efter omstart av webläsaren så funkar allt igen, använder du firefox?
Nej, microsoft edge. Jag startar ofta om eftersom det brukar strula en del på fulstreamingsajter där jag kollar fotboll
Tack ändå, om problemet återkommer ska jag se om det går att precisera ännu mer.
Citera
2019-06-16, 12:39
  #784
Medlem
GaTuSoPPaReNs avatar
Ignorefunktionen fungerar inte 100%. Förutom att det tar timmar innan funktionen slår igenom, så är den inte vattentät. Det är en användare jag lagt till på ignorelistan många gånger utan att effekten har slagit igenom. Detta har skett under månaders tid. Förslag på lösningar?

Tog bort användaren från listan nu, väntar till imorgon och slår på ignore igen. Hoppas det fungerar då.
Citera
2019-06-16, 14:28
  #785
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaTuSoPPaReN
Ignorefunktionen fungerar inte 100%. Förutom att det tar timmar innan funktionen slår igenom, så är den inte vattentät. Det är en användare jag lagt till på ignorelistan många gånger utan att effekten har slagit igenom. Detta har skett under månaders tid. Förslag på lösningar?

Tog bort användaren från listan nu, väntar till imorgon och slår på ignore igen. Hoppas det fungerar då.

Ignorefunktionen är bara för PM, inget annat, dvs du kan bara blockera valda medlammar från att skicka PM till dig.
(FB) Funktionen "ignorera" har förändrats.
Citera
2019-06-16, 15:16
  #786
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaTuSoPPaReN
Ignorefunktionen fungerar inte 100%. Förutom att det tar timmar innan funktionen slår igenom, så är den inte vattentät. Det är en användare jag lagt till på ignorelistan många gånger utan att effekten har slagit igenom. Detta har skett under månaders tid. Förslag på lösningar?

Tog bort användaren från listan nu, väntar till imorgon och slår på ignore igen. Hoppas det fungerar då.

Det är ingen bugg, det är så funktionen fungerar.
Citera
2019-06-29, 08:50
  #787
Medlem
wwrs avatar
Det är ingen bugg, men jag kommenterar ändå. När man skall länka text i inläggen så är funktionen gjord så att man tvärtom "textar länkar". Man kopierar in en länk, markerar den och skriver in texten.

Det vore smidigare om man markerade text, klickade länkknappen och kopierade in länken.
Citera
2019-06-29, 10:09
  #788
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är ingen bugg, men jag kommenterar ändå. När man skall länka text i inläggen så är funktionen gjord så att man tvärtom "textar länkar". Man kopierar in en länk, markerar den och skriver in texten.

Det vore smidigare om man markerade text, klickade länkknappen och kopierade in länken.

Är det ingen bugg ska du skriva det i (FB) Forumförslag

Sedan är jag inte med på vad du menar. Det är ju valfritt redan nu i vilken ordning man gör det.
Citera
2019-06-29, 10:28
  #789
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Är det ingen bugg ska du skriva det i (FB) Forumförslag

Sedan är jag inte med på vad du menar. Det är ju valfritt redan nu i vilken ordning man gör det.
OK tack.
Men om jag skrivit text och vill länka ett ord så vill jag bara markera ordet, klicka länkknappen och klistra länken. 3 klick. (Mest använder jag telefon.) Jag tror de flesta program gör så. Men det är bara en jätteliten detalj. Vad man van vid. Jag skall se om jag kan formulera tydligare och posta.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-06-29 kl. 10:49.
Citera
2019-07-21, 08:35
  #790
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Klickar in på en tråd skrev jag, eller menade iaf.




Ja nej jag menade från FB förstasidan om jag trycker på en tråd på höger sida, senaste ämnet som det har skrivits i men jag ser nu att det står "gå till det första olästa inlägget i ämnet bla bla" när jag håller pekaren över trådlänken.

ibland kommer jag till första inlägget och ibland hamnar jag mitt i tråden nånstans. Antar att det är medvetet att det ska vara så. Tyckte bara att det var konstigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Jag vet inte om det är en bugg eller vad det är, men när jag klickar in i en tråd så hamnar jag på helt random ställe i tråden? längst ner på sidan och på sida 2 av 3? jag fattar inte varför, borde inte det mest aktuella när man går in i en tråd vara att se första inlägget? Vet som sagt inte om det här är en bugg men vi prövar i den här tråden. <3
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Jag vet inte om det är en bugg eller vad det är, men när jag klickar in i en tråd så hamnar jag på helt random ställe i tråden? längst ner på sidan och på sida 2 av 3? jag fattar inte varför, borde inte det mest aktuella när man går in i en tråd vara att se första inlägget? Vet som sagt inte om det här är en bugg men vi prövar i den här tråden. <3
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Har varit så för mig ett tag och det är ganska irriterande. Det är nog en bugg. Jag hamnar ofta på näst sista sidan i en tråd även om jag läst den flera gånger innan.

edit; ex.vis nu när jag klickar på 'gå till första olästa' i den här tråden så dyker Plaguetongues inlägg från 08.52 upp.
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Hur ser länken du klickar på ut?
Det har varit så länge att man skickas fel, var inte så innan.

När jag klickar på en notifikation skickas jag till fel citat, mycket längre ner på sidan. Så får jag leta efter rätt citat. Jag har citerat fel person pga. detta. Vet att fler råkar ut för det. Precis nyss gjorde jag en pinsam miss pga. det. Är trött, läste och tänkte att personen har ändrat min citering varav jag skickade en rp. Såg sedan att det var ett annat nick än mitt som citerades. Pinsamt och onödigt jobb för mod.


Om det är en bugg behöver det fixas om det är möjligt.
Citera
2019-07-28, 15:20
  #791
Medlem
Hestapos avatar
Finns det några fler som loggas ut automatiskt hela tiden, samtidigt är sidorna sega att uppdatera som inloggad?
Citera
2019-07-28, 16:18
  #792
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Finns det några fler som loggas ut automatiskt hela tiden, samtidigt är sidorna sega att uppdatera som inloggad?

Inte här i alla fall.

Provider? Browser? Plattform?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in