2019-05-27, 01:53
  #769
Medlem
Det finns en medlem som på något vis lyckas posta i en forumdel i Reseforumet, ett delforum som inte finns. Vilket bland annat leder till att man inte kan svara i den tråden. I alla fall misstänker jag att det är anledningen. Själv kan jag inte ens posta i det "delforumet", eller få en tråd att hamna på det viset. Är det en bugg, eller vad är det frågan om?

Det blir alltså bara Resor - Europa, och tråden hamnar allra längst ner istället för att hamna i Italien-forumet eller något av de andra delforumen -> http://www.bilddump.se/bilder/20190527014837-82.209.145.141.jpg

Sedan går det inte att svara i tråden, bara rapportera/dela -> http://www.bilddump.se/bilder/20190527014958-82.209.145.141.jpg
Citera
2019-05-27, 04:47
  #770
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Det finns en medlem som på något vis lyckas posta i en forumdel i Reseforumet, ett delforum som inte finns. Vilket bland annat leder till att man inte kan svara i den tråden. I alla fall misstänker jag att det är anledningen. Själv kan jag inte ens posta i det "delforumet", eller få en tråd att hamna på det viset. Är det en bugg, eller vad är det frågan om?

Det blir alltså bara Resor - Europa, och tråden hamnar allra längst ner istället för att hamna i Italien-forumet eller något av de andra delforumen -> http://www.bilddump.se/bilder/20190527014837-82.209.145.141.jpg

Sedan går det inte att svara i tråden, bara rapportera/dela -> http://www.bilddump.se/bilder/20190527014958-82.209.145.141.jpg
Vad som förmodligen hänt är att tråden flyttats till fel forum, kommer åtgärdas inom kort.
Citera
2019-05-27, 11:52
  #771
Moderator
Neksnors avatar
Tråden är nu flyttad, hur den hamnat där den hamnade vet jag inte.
Citera
2019-05-27, 14:39
  #772
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Vad som förmodligen hänt är att tråden flyttats till fel forum, kommer åtgärdas inom kort.

Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Tråden är nu flyttad, hur den hamnat där den hamnade vet jag inte.

Såg att tråden var flyttad nu. Men det är inte första gången som jag har sett liknande trådar förut. Endast i Reseforumet. Förstår dock inte hur problemet kan uppstå. Jag menar, jag som vanlig medlem kan inte posta en tråd i en forumdel som inte finns. Så jag vet inte om moderatorerna kan råka flytta en felplacerad tråd till en forumdel som inte finns heller. Det var därför jag undrade om det kunde vara en bugg eller liknande. För jag tycker det är skumt.
Citera
2019-05-27, 20:15
  #773
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Såg att tråden var flyttad nu. Men det är inte första gången som jag har sett liknande trådar förut. Endast i Reseforumet. Förstår dock inte hur problemet kan uppstå. Jag menar, jag som vanlig medlem kan inte posta en tråd i en forumdel som inte finns. Så jag vet inte om moderatorerna kan råka flytta en felplacerad tråd till en forumdel som inte finns heller. Det var därför jag undrade om det kunde vara en bugg eller liknande. För jag tycker det är skumt.

Kan det ha något med att göra att tråden även visas på Travel Forum?

Vet inte hur just denna funktion fungerar, men det låter ju som om det skulle kunna stöka till det om det finns en bugg.
Citera
2019-06-01, 08:52
  #774
Bannlyst
Jag vet inte om det är en bugg eller vad det är, men när jag klickar in i en tråd så hamnar jag på helt random ställe i tråden? längst ner på sidan och på sida 2 av 3? jag fattar inte varför, borde inte det mest aktuella när man går in i en tråd vara att se första inlägget? Vet som sagt inte om det här är en bugg men vi prövar i den här tråden. <3
Citera
2019-06-01, 09:58
  #775
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Jag vet inte om det är en bugg eller vad det är, men när jag klickar in i en tråd så hamnar jag på helt random ställe i tråden? längst ner på sidan och på sida 2 av 3? jag fattar inte varför, borde inte det mest aktuella när man går in i en tråd vara att se första inlägget? Vet som sagt inte om det här är en bugg men vi prövar i den här tråden. <3

"klickar i en tråd"? Hur menar du? Klickar jag på en siffra som visar en annan sida i tråden över eller under inläggen på sidan kommer jag till överkanten av den sidan och ser sidans första inlägg.

Eller menar du länk i ett inlägg till en annan tråd? Då beror det väl på vilken sida eller inlägg som lades in i länken? Kanske inte trådens start?
__________________
Senast redigerad av jo5h2pe 2019-06-01 kl. 10:11.
Citera
2019-06-01, 11:49
  #776
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Jag vet inte om det är en bugg eller vad det är, men när jag klickar in i en tråd så hamnar jag på helt random ställe i tråden? längst ner på sidan och på sida 2 av 3? jag fattar inte varför, borde inte det mest aktuella när man går in i en tråd vara att se första inlägget? Vet som sagt inte om det här är en bugg men vi prövar i den här tråden. <3
Hur ser länken du klickar på ut?
På sidan (FB) Flashback har den här tråden en egen rad, där ser jag tre olika länkar till själva tråden.
Trådrubriken har länken (FB) Den officiella forumbuggtråden som tar mig till trådens första sida.
Efter trådrubriken finns (nu, med mina inställningar) länken (FB) Den officiella forumbuggtråden som tar mig till trådens 65, och sista, sida.
Till vänster om trådrubriken finns en symbol som har länken (FB) Den officiella forumbuggtråden vilket, antar jag, betyder "första nya (olästa) inlägget.

Sedan finns det andra sätt att länka till trådar, en länk som (FB) Den officiella forumbuggtråden är olämplig då det inlägg man vill länka till kan flyttas på grund av inläggsradering eller sammanslagning av trådar. Klickar man på inläggets nummer högst upp till höger i inlägget (i det här fallet, just nu, 774) så får man upp länken (FB) Den officiella forumbuggtråden som bara går till just det inlägget.
Om man i det fönstret klickar på rubriken med länken (FB) Den officiella forumbuggtråden så hamnar man i tråden igen, med det aktuella inlägget framrullat så att det ligger högst upp på sidan.


OBS, jämför de olika länkarna i inlägget.
Citera
2019-06-01, 13:03
  #777
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
"klickar i en tråd"? Hur menar du? Klickar jag på en siffra som visar en annan sida i tråden över eller under inläggen på sidan kommer jag till överkanten av den sidan och ser sidans första inlägg.

Eller menar du länk i ett inlägg till en annan tråd? Då beror det väl på vilken sida eller inlägg som lades in i länken? Kanske inte trådens start?

Klickar in på en tråd skrev jag, eller menade iaf.


Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Hur ser länken du klickar på ut?
På sidan (FB) Flashback har den här tråden en egen rad, där ser jag tre olika länkar till själva tråden.
Trådrubriken har länken (FB) Den officiella forumbuggtråden som tar mig till trådens första sida.
Efter trådrubriken finns (nu, med mina inställningar) länken (FB) Den officiella forumbuggtråden som tar mig till trådens 65, och sista, sida.
Till vänster om trådrubriken finns en symbol som har länken (FB) Den officiella forumbuggtråden vilket, antar jag, betyder "första nya (olästa) inlägget.

Sedan finns det andra sätt att länka till trådar, en länk som (FB) Den officiella forumbuggtråden är olämplig då det inlägg man vill länka till kan flyttas på grund av inläggsradering eller sammanslagning av trådar. Klickar man på inläggets nummer högst upp till höger i inlägget (i det här fallet, just nu, 774) så får man upp länken (FB) Den officiella forumbuggtråden som bara går till just det inlägget.
Om man i det fönstret klickar på rubriken med länken (FB) Den officiella forumbuggtråden så hamnar man i tråden igen, med det aktuella inlägget framrullat så att det ligger högst upp på sidan.


OBS, jämför de olika länkarna i inlägget.

Ja nej jag menade från FB förstasidan om jag trycker på en tråd på höger sida, senaste ämnet som det har skrivits i men jag ser nu att det står "gå till det första olästa inlägget i ämnet bla bla" när jag håller pekaren över trådlänken.

ibland kommer jag till första inlägget och ibland hamnar jag mitt i tråden nånstans. Antar att det är medvetet att det ska vara så. Tyckte bara att det var konstigt.
Citera
2019-06-01, 15:30
  #778
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Klickar in på en tråd skrev jag, eller menade iaf.




Ja nej jag menade från FB förstasidan om jag trycker på en tråd på höger sida, senaste ämnet som det har skrivits i men jag ser nu att det står "gå till det första olästa inlägget i ämnet bla bla" när jag håller pekaren över trådlänken.

ibland kommer jag till första inlägget och ibland hamnar jag mitt i tråden nånstans. Antar att det är medvetet att det ska vara så. Tyckte bara att det var konstigt.

Har du inte läst i trcåden innan hamnar du på första inlägget. Har du läst hamnar du på första olästa.

Läst eller oläst inlägg visas av färgen på dokumentet till vänster om timestampen ovanför ditt nick. Grått dokument = läst. Gult dokument = oläst.
Citera
2019-06-01, 15:50
  #779
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Klickar in på en tråd skrev jag, eller menade iaf.




Ja nej jag menade från FB förstasidan om jag trycker på en tråd på höger sida, senaste ämnet som det har skrivits i men jag ser nu att det står "gå till det första olästa inlägget i ämnet bla bla" när jag håller pekaren över trådlänken.

ibland kommer jag till första inlägget och ibland hamnar jag mitt i tråden nånstans. Antar att det är medvetet att det ska vara så. Tyckte bara att det var konstigt.

Har varit så för mig ett tag och det är ganska irriterande. Det är nog en bugg. Jag hamnar ofta på näst sista sidan i en tråd även om jag läst den flera gånger innan.

edit; ex.vis nu när jag klickar på 'gå till första olästa' i den här tråden så dyker Plaguetongues inlägg från 08.52 upp.
__________________
Senast redigerad av serotonin 2019-06-01 kl. 15:53.
Citera
2019-06-01, 16:14
  #780
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Har du inte läst i trcåden innan hamnar du på första inlägget. Har du läst hamnar du på första olästa.

Läst eller oläst inlägg visas av färgen på dokumentet till vänster om timestampen ovanför ditt nick. Grått dokument = läst. Gult dokument = oläst.

nej jag menade från FB första sidan, om du trycker på Flashback ikonen så ser du alla forum till vänster och senaste tråden någon skrivit i forumet, det är dessa genvägar jag brukar klicka in på om jag ser nåt spännande.


Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Har varit så för mig ett tag och det är ganska irriterande. Det är nog en bugg. Jag hamnar ofta på näst sista sidan i en tråd även om jag läst den flera gånger innan.

edit; ex.vis nu när jag klickar på 'gå till första olästa' i den här tråden så dyker Plaguetongues inlägg från 08.52 upp.

Ja och en del trådar är gamla som man kanske kollade i för två år sen, Och så ser man inte hela rubriken så man måste scrolla upp och sen bläddra till första sidan, ibland är det typ 4 sidor i tråden och man kan välja sidan 2-4 bara för att det är ett specifikt nummer sidor så ser man inte den första och för att det är för få sidor så finns det ingen << knapp för att hoppa direkt till första sidan utan man måste först scrolla, sen byta till sida 2 sen därefter byta till sida 1. jävla irriterande haha Tror detta är en designmiss snarare än en bugg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in