2016-11-23, 01:31
Medlem
SilentVictorys avatar
Ja vad är det som sker egentligen?
Nu var det stendött i cirka 15 minuter, även isitdown sa samma sak.

Sen har det varit problem i flera dagar från och till som många andra rapporterat om också.
Någonting är det som inte är som det ska i all fall.

Serverproblem? Nätproblem?
Citera
2016-11-23, 01:34
Medlem
BIHFanaticoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory

Sen har det varit problem i flera dagar från och till som många andra rapporterat om också.

Samma här
Citera
2016-11-23, 03:29
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory

Nej, det finns inga problem och därför har man stängt driftstörningstråden.

(Jag upplever samma sak.)
Citera
2016-11-23, 11:21
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Nej, det finns inga problem och därför har man stängt driftstörningstråden.

(Jag upplever samma sak.)
Nej, man har stängt tråden som gäller den specifika och utdragna incidenten med start 2016.10.7; men märk vad resultat fås av sökning på "Flashback nere", varav (FB) Varför var Flashback nere? kan föreslås som ny tjocktråd (om man inte anser incidentegna småtrådar vara en infonyttighet i sig, vilket låsningen indikerar) för denna så ofta ej buggrelaterade problemupplevelse.

De flesta “Flashback nere”-trådar & -inlägg brukar ju formuleras just så (med ?/! men inte matigt mer), och fast man i denna tråd sovit länge på 0.03-kudden gäller ännu formellt TS:
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Den första tråden med forumbuggar har växt till nästan 2 000 inlägg och mycket av det som finns med där är antingen inga buggar över huvud taget utan handhavandefel från användarna, eller så är det diskussioner om funktioner och i praktiken en ren support-tråd.

För att en tråd med buggrapporter ska vara av någon egentlig nytta för utvecklarna så funkar det inte ifall tråden inte bara innehåller just buggrapporter, och därför startas den här tråden där följande gäller.
  • Upplever ni en bugg så beskriv den här
  • Visar det sig att felet ligger hos er så blir ert inlägg raderat
  • Finns problemet redan beskrivet så blir ert inlägg raderat
  • Diskussioner om tillvägagångssätt som ni anser funka för att komma runt en eventuell bugg raderas
  • Rena supportfrågor raderas.
  • Frågor om när problemet åtgärdas raderas

[…]
Dessutom borde man i&m trådlåsningen ha tagit bort det allmänna moderatormeddelandet i denna tråd, som hänvisar dit.
Citera
2016-11-28, 12:42
Medlem
imperatrixs avatar
Vad är det med "medlemslistan"? Är det bara jag som inte kan gå till någon sida man skriver in i "välj sida"-flikten, utan att få felmeddelande ("Tyvärr - inga träffar. Var vänlig och försök med andra söktermer.")? Är som att sida "10001" och allt över det inte går att komma åt. What's up?
Citera
2016-11-28, 12:50
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imperatrix
Vad är det med "medlemslistan"? Är det bara jag som inte kan gå till någon sida man skriver in i "välj sida"-flikten, utan att få felmeddelande ("Tyvärr - inga träffar. Var vänlig och försök med andra söktermer.")? Är som att sida "10001" och allt över det inte går att komma åt. What's up?

Samma här. 9999 och 10000 går bra, men oavsett hur man försöker ta sig till 10001 får man ett felmeddelande.
Citera
2016-11-28, 16:31
Medlem
Samma för mig, men för att upptäcka buggen i medlemslistan måste man ju komma på att skriva en siffra högre än 10 000 vid pilen längst till höger. Ursprungligen är den ju sorterad på antal inlägg, och om man inte ändrar det har ju alla på sidorna därefter 0 inlägg. Sorterat på användarnamn är man på V och det är ju lättare att klicka på en bokstav för att hitta medlemmarna på den bokstaven.

Förresten, vem använder hela medlemslistan, när den ju är uppdelad på bokstäver och har en sökfunktion?
Senast redigerad av jo5h2pe 2016-11-28 kl. 16:51.
Citera
2016-11-29, 21:35
Medlem
Har haft problem att ladda dom allra flesta trådar. Av dom få jag kommer in på så fungerar det inte att ladda dom sista sidorna. Någon som kan hjälpa en gammal man? Är det bara jag som har det här problemet?
Citera
2016-11-30, 03:54
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imperatrix

Det problemet vet teknikerna om, jag tog upp det i outlaw för längesedan.
Citera
2016-12-04, 19:50
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
"Kunde inte läsa CSRF-token. Detta kan hända om du har flera tabbar med Flashback Forum öppna i din webbläsare. Stäng ner resterande tabbar och försök igen."
Stämmer inte... (Försöker skicka PM).
Citera
2016-12-04, 20:04
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Stämmer inte... (Försöker skicka PM).
Spara PM:et, uppdatera och försök igen.
Citera
2016-12-05, 11:43
Medlem
kaks avatar
Någon mer än jag som har problem med att inlägg jag redan läst är markerade som olästa vid nästa inloggning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in