2025-03-10, 12:42
Avslutad
Helt plötsligt kommer jag inte in på Flashback såvida jag inte stänger av min VPN Mullvad.

Har installerat om min vpn, startat om datorn och raderat all historik med kakor och cashe men jag kommer fortfarande inte in.

Jag har samma vpn på min mobil och där kommer jag in på flashback utan problem.

Tips?
Citera
2025-03-10, 13:02
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..GodJul..
Helt plötsligt kommer jag inte in på Flashback såvida jag inte stänger av min VPN Mullvad.

Har installerat om min vpn, startat om datorn och raderat all historik med kakor och cashe men jag kommer fortfarande inte in.

Tips?
Det är tvärtom. Det är Flashbacks server som blockerar din VPN-leverantörs IP-nr.
Testa att byta VPN-server (under inställningar på Mullvad-appen) tills det fungerar.
Citera
2025-03-10, 14:41
Medlem
Megaforces avatar
Citat:

Tips?

Mobiler använder främst ipv6 men du kör antagligen ipv4 hemma. Det innebär att det kan vara helt olika terminerings-noder när du kör vpn på mobilen och datorn. Pröva att byta i inställningarna så kommer det nog att funka.
Citera
2025-03-12, 22:27
Moderator
Chantres avatar
Nätverk och datorkommunikation --> Flashback
/Moderator
Citera
2025-03-13, 10:07
Administrator
admins avatar
Citat:

Tips?

Jag svarade på en liknande fråga igår, fast i en annan tråd.
Du kan läsa svaret här.
"Vi försöker blockera "skadlig trafik", men utan att blockera VPN-tjänsterna. Eftersom VPN-tjänsternas ip-adresser inte är publika, så kan det ibland resultera i att även delar av deras nät blockeras. Vi försöker givetvis plocka bort de felaktiga blockeringarna så snabbt som möjligt, men detta är orsaken till att vissa VPN-tjänster ibland har problem."
Det är givetvis extremt olyckligt ifall du haft problem att besöka forumet med Mullvad VPN.
Vi har noll intresse av att blockera denna trafik. Snarare tvärtom.
Eftersom vi inte vet exakt vilka ip-adresser Mullvad VPN använder, så är det svårt för oss att vitlista samtliga adresser. Men de ip-adresser vi har kännedom är alla OK på Flashback. Får vi kännedom om något ip som blivit felaktigt blockerat så plockar vi givetvis bort denna blockering omgående, så fort vi upptäckt den felaktiga blockeringen.

admin
Citera
2025-03-14, 17:05
Medlem
Jag har alltid haft sidan som ikon på hemskärmen (iPhone). Den har fladdrar i flera dar utan att visa nåt och hur jag än försöker lyckas jag inte lägga upp sidan på hemskärmen. Hjälp mig!!!!!
Citera
2025-03-19, 07:19
Avslutad
Flashback bannar VPN?

Jag har problem med tillgång till Flashback via VPN. Nästan aldrig numer fungerar access från Sverige-IP, inte heller Norge eller Danmark fungerar särskilt bra. Byter jag till Finland fungerar det oftast, eller andra länder långt bort.

Begränsar Flashback användarnas tillgång om man använder anonymiserande tjänster?
Citera
2025-03-19, 07:35
Medlem
Vi bor i Stazi EU, de har säkert blivit tillsagda på FB. Admin gick ut med ett statement och sa att de inte blockerar VPN osv, men min har inte fungerat på veckor nu.
Citera
2025-03-19, 07:56
Moderator
Maviels avatar
Det pågår en hel del arbete bakom kulisserna på Flashback just nu och det kan bitvis påverka bland annat tillgången till forumet med VPN. Det finns flertalet trådar om det - Admin har uttalat sig i tråden som jag sammanfogar denna med.

(FB) VPN blockar Flashback

/Moderator
Citera
2025-03-19, 09:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag svarade på en liknande fråga igår, fast i en annan tråd.
Du kan läsa svaret här.
"Vi försöker blockera "skadlig trafik", men utan att blockera VPN-tjänsterna. Eftersom VPN-tjänsternas ip-adresser inte är publika, så kan det ibland resultera i att även delar av deras nät blockeras. Vi försöker givetvis plocka bort de felaktiga blockeringarna så snabbt som möjligt, men detta är orsaken till att vissa VPN-tjänster ibland har problem."
Det är givetvis extremt olyckligt ifall du haft problem att besöka forumet med Mullvad VPN.
Vi har noll intresse av att blockera denna trafik. Snarare tvärtom.
Eftersom vi inte vet exakt vilka ip-adresser Mullvad VPN använder, så är det svårt för oss att vitlista samtliga adresser. Men de ip-adresser vi har kännedom är alla OK på Flashback. Får vi kännedom om något ip som blivit felaktigt blockerat så plockar vi givetvis bort denna blockering omgående, så fort vi upptäckt den felaktiga blockeringen.

admin
Vad är den önskade metoden för inrapportering av från vilka IP som användarna inte kommer åt forumet via VPN?
Citera
2025-03-20, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caimen
Vad är den önskade metoden för inrapportering av från vilka IP som användarna inte kommer åt forumet via VPN?

Undrar samma.
Citera
2025-03-22, 23:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Caimen

Citat:
Ursprungligen postat av Dioll99
Undrar samma.

Tills vidare kan ni PM:a mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem