2021-04-06, 11:54
Medlem
15minFames avatar
Jag använder en laptop och innan uppdateringen så kunde jag läsa ett ämne som jag vill svara på, logga in, och samma sida laddar om. Nu när jag loggar in i ett ämne så är startsidan som kommer upp. Det går att klicka bakåt tillbaka till ämnet och ladda om sidan så jag får upp samma sida som inloggad men tycker det här är antingen en bugg eller dålig ändring.

Tack på förhand
Citera
2021-04-06, 12:20
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Jag använder en laptop och innan uppdateringen så kunde jag läsa ett ämne som jag vill svara på, logga in, och samma sida laddar om. Nu när jag loggar in i ett ämne så är startsidan som kommer upp. Det går att klicka bakåt tillbaka till ämnet och ladda om sidan så jag får upp samma sida som inloggad men tycker det här är antingen en bugg eller dålig ändring.

Tack på förhand
Japp, jag har märkt samma sak. Det var som att resa tillbaka tio år i tiden.
Citera
2021-04-06, 16:44
Medlem
LuluBrooksies avatar
Flera buggar och konstiga saker:

* får logga in dubbelt, blir utloggad direkt när jag "kommer fram" till svarsläget

* får gå in via html-adressen som avslutas med editoption för att ändra t ex tidszon eller tema.
Det var ren tur att browsern sparat sidan

* detta står i kontrollpanelen: "Visa bilder (inklusive bifogade bilder och bilder i [IMG]-kod)."
Flashback har inte haft infoga-bilder-funktion och inte använt img-kod på evigheter.
Citera
2021-04-07, 09:55
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Japp, jag har märkt samma sak. Det var som att resa tillbaka tio år i tiden.
Ja, jag tänkte samma sak när jag såg uppdateringen: allt ser ut som sidor gjorde för 10 år sen.
Men jag är nöjd att den fungerar på en laptop nu när alla sidor är formaterade för mobiler och inte bryr sig om oss med större skärmar - vilket är konstigt då man lätt kan optimera för alla storlekar.
Citera
2021-04-07, 23:56
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaknemo
Jag använder just nu telefonen. När jag väljer KONTROLLPANEL i dropdownlistan hamnar jag i PRENUMERATIONER. En bugg?

Jag vill byta bort nattläget, det är för otydligt.
Har samma problem och kan varken ändra lösenord, mail eller signatur.
Citera
2021-04-08, 01:14
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaknemo
Jag använder just nu telefonen. När jag väljer KONTROLLPANEL i dropdownlistan hamnar jag i PRENUMERATIONER. En bugg?
Så har det alltid varit, till höger om prenumerationer ska det finnas en kolumn i 4 delar med privata meddelande, prenumerationer, inställningar & alternativ och övrigt.
Citera
2021-04-08, 11:42
Medlem
Nouiess avatar
Jag kan inte söka inuti ämnen/trådar jag befinner mig i; vad jag än söker på så får jag bara "Tyvärr - inga träffar" som resultat.
Citera
2021-04-08, 13:53
Medlem
Nouiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nouies
[Föregående inlägg]
Alltså... när jag söker inom en tråd i ett stort fönster så får jag faktiskt resultat. Söker jag exempelvis på "jag" i ämnet som jag befinner mig i när mitt fönster är stort (?) så kommer jag till
Kod:
www.flashback.org/sok/?so=weight&query=jag&t=XXXXXXX&sp=1
där resultat visas; men söker jag i litet fönster (?) så kommer jag till
Kod:
www.flashback.org/sok/jag?sp=1&f=XXXXXXX
där inga resultat visas. Justerar jag addressen till
Kod:
www.flashback.org/sok/jag?sp=1&t=XXXXXXX [notera att "f=" har bytts ut mot "t="]
så får jag dock resultat.
Senast redigerad av Nouies 2021-04-08 kl. 14:24.
Citera
2021-04-08, 17:33
Medlem
Readyfreddies avatar
Vet inte om det är en "bugg" eller inte men tycker det är märkligt att exempelvis dessa trådar inte syns under Aktuella ämnen sedan den nya layouten gjorde entré.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

(FB) Den stora skvallertråden om Anna Book!
Citera
2021-04-08, 21:47
Medlem
[complex]s avatar
Vem sköter om forumet? Fixa gärna så jag kan se citerade inlägg..
Brackets [] gör att jag inte kan se citerade inlägg. [Alias]

Kan ni fixa detta?
Citera
2021-04-08, 22:29
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Så har det alltid varit, till höger om prenumerationer ska det finnas en kolumn i 4 delar med privata meddelande, prenumerationer, inställningar & alternativ och övrigt.

Kolumnen som du menar ska finnas till höger om prenumerationer har jag svårt att hitta.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2021-04-08 kl. 22:33.
Citera
2021-04-09, 05:56
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Kolumnen som du menar ska finnas till höger om prenumerationer har jag svårt att hitta.

Hur ser det ut hos dig då när du klickat dig in i Kontrollpanelen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in