2016-11-27, 13:32
Medlem
MartinStLouiss avatar
Även Peter Wolodarskis egna ledare verkar till stor del bara handla om Trump nuförtiden. 8 av hans senaste 10 ledare har handlat om Trump.
Citera
2016-11-29, 09:03
Bannlyst
DN är anti, anti-trump ja. Igår läste jag några rader i DN: "många människor i USA är oroliga över Trumps seger". I de flesta staterna är folk inte oroliga över Trumps seger utan nöjda över utgången snarare. Annars hade de ju röstat annorlunda. Idag, en insändare där Trumps väljare beskrivs i förbigående som fördomsfulla. Bara negativism och DN trummar på.

Observera att jag skummar genom tidningen gratis. Inte i helvete en chans att jag skulle prenumerera på en Wolodarski-ledd tidning. Just DN kännetecknas idag av mångkultur, feminism, globalist-propaganda och rysskräck. Rena rama skräpet och ekonomidelen suger, helt befriad från relevant ifrågasättande.
Citera
2016-11-29, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Även Peter Wolodarskis egna ledare verkar till stor del bara handla om Trump nuförtiden. 8 av hans senaste 10 ledare har handlat om Trump.

Wolodarski verkar helt ha tappat fotfästet, vilket förstås är underbart. Han vet nog inte riktigt vad han ska ta sig till nu, stackarn. Han såg direkt skärrad ut i Agenda-studion för nån vecka sen då Alice Teodorescu tryckte till honom. En brutal cross-checking på lilla Wolle som flög rakt in i sargen med huvudet före.

Alex Schulman är en annan spinkig beta-jude som tappat all sans och vett nu då vinden plötsligt blåser åt ett annat håll.
Citera
2016-11-29, 22:20
Medlem
Lasermopsens avatar
Jag tycker att det börjar bli helt sjukt hur mycket hat som Aftonbladet, Expressen, SvD o DN (det är dom MSM jag brukar kolla in) spottar ur sig med stora rubriker mot Donald Trump...

O knappt någon artikel om att IS tar på sig gårdagens terrordåd på universitetet!
Citera
2016-11-29, 22:57
Medlem
Enydrions avatar
Övre halvan av Aftonbladet på nätet handlar om deras fantasier om Trump, det lär väl inte vara nån som läser det dravlet? För att parafrasera Aftonbladet, de kanske verkligen är så här sjuka i huvudet på riktigt på tidningen, kan ingen som ser nån därifrån klappa honom på axeln och fråga om de helt tappat det?

Är det här Aftonbladets riktiga jag?
Citera
2016-11-30, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermopsen
Jag tycker att det börjar bli helt sjukt hur mycket hat som Aftonbladet, Expressen, SvD o DN (det är dom MSM jag brukar kolla in) spottar ur sig med stora rubriker mot Donald Trump...

O knappt någon artikel om att IS tar på sig gårdagens terrordåd på universitetet!

Antar att detta tänker MSM inte skriva om: http://www.breitbart.com/big-governm...united-states/
Citera
2016-11-30, 18:50
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
DN fortsätter att obstruera valet i USA och beter sig som den värsta lipsillen. Idag två artiklar:

http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/f...der-usa-valet/
http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/r...att-raknas-om/

Av alla tidningar i Sverige känns det som om DN (och i förlängningen dess chefredaktör, Östermalmsbon Peter Wolodarski), varit den tidning som tagit Hillarys förlust hårdast. Nästan varje dag blir vi matade med "sob-stories" om hur allting kommer gå åt helvete nu när Trump kommer bli president. Vad tror ni, när "folk" (dvs folk som prenumererar och läser DN) inser att allt som Wolodarski varnat för är fel, kommer de vända sig emot honom, eftersom allt han sagt var fel, eller kommer de fortsätta vända blad i sin kära morgontidning, där den enda möjliga publicitet de har att se fram emot är deras dödsannons i sagda tidning?
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
DN är anti, anti-trump ja. Igår läste jag några rader i DN: "många människor i USA är oroliga över Trumps seger". I de flesta staterna är folk inte oroliga över Trumps seger utan nöjda över utgången snarare. Annars hade de ju röstat annorlunda. Idag, en insändare där Trumps väljare beskrivs i förbigående som fördomsfulla. Bara negativism och DN trummar på.

Observera att jag skummar genom tidningen gratis. Inte i helvete en chans att jag skulle prenumerera på en Wolodarski-ledd tidning. Just DN kännetecknas idag av mångkultur, feminism, globalist-propaganda och rysskräck. Rena rama skräpet och ekonomidelen suger, helt befriad från relevant ifrågasättande.

DN är uppenbart anti-Trump. Inte så stor skillnad från postvalsrubriker i exempelvis SvD eller DI dock.
(FB) Svensk medias hantering av Donald Trump och den amerikanska valrörelsen 2015-16
Senast redigerad av pudellus 2016-11-30 kl. 18:52.
Citera
2016-12-08, 08:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Trump går och vinner Time årets person då måste oberoende SVT inflika Hitler.

Citat:
Trump är inte den förste president eller politiske ledare som blivit Årets person. 1938 gick utmärkelsen till Adolf Hitler och 1939 till Josef Stalin. Förra året gick utmärkelsen till Tysklands förbundskansler Angela Merkel.
http://www.svt.se/nyheter/time-trump-ar-arets-person

Kan ju jämföras med när Merkel vann. Där nämndes då inget av Hitler fastän det i sammanhanget med bägge som tyskar vore mer på sin plats. Inte heller när Obama vann sina två gånger kom detta upp med mindre smickrande som vunnit det förr.
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/an...ull-utmarkelse
Citera
2016-12-08, 08:59
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Trump går och vinner Time årets person då måste oberoende SVT inflika Hitler.

Kan ju jämföras med när Merkel vann. Där nämndes då inget av Hitler fastän det i sammanhanget med bägge som tyskar vore mer på sin plats. Inte heller när Obama vann sina två gånger kom detta upp med mindre smickrande som vunnit det förr.
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/an...ull-utmarkelse

Fy fan vad public service är misskött, man blir ju helt matt av eländet. Var finns självkritiken, var finns den utomstående kritiken...?
Citera
2016-12-10, 06:36
CIA: Ryssland hjälpte Trump vinna valet

MSM vägrar släppa att Trump vann valet, man jagar halmstrå efter halmstrå, "fortfarande finns en chans att ogiltigförklara valet" är känslan man får av denna artikel.

Citat:
Ryssland la sig i presidentvalet i USA och främjade Trumps chanser att väljas till president. Det framkommer i en ny, hemlig rapport från CIA, samma dag som president Obama beordrade en full genomgång av alla cyberattacker under höstens valrörelse.

Verkligen en jättehemlig rapport, ungefär lika hemlig som Hillarys mejlbox.

Citat:
Donald Trumps stab avfärdar uppgifterna, och säger att CIA ”är samma personer som sa att Saddam Hussein hade massförstörelse vapen”.

Hela artikeln

Så klart har Ryssland lagt sig i valet, det är självklart, hade rollerna varit omvända så hade det varit tokiga konspirationsteorier men nu är det självklart eftersom Ryssland verkligen är världens svarta får som startar krig efter krig på vaga grunder. Inte.

Är denna nyhet ett exempel på fake news som Hillary varnar oss för eller är fake news bara sånt som kan missgynna etablissemanget? [Frågar jag lite ironiskt]
Citera
2016-12-10, 06:49
Medlem
Alla försöker väl att påverka ett vals utgång och Clinton hade aldrig förlorat om hon haft ett starkare stöd hos sin befolkning. Låter mer som en dålig förlorare.
Citera
2016-12-10, 10:24
Medlem
Edt.cat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Alla försöker väl att påverka ett vals utgång och Clinton hade aldrig förlorat om hon haft ett starkare stöd hos sin befolkning. Låter mer som en dålig förlorare.

Eehh, du är väl medveten om att Clinton fick fler röster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in