2016-11-10, 16:07
Moderator
Amirons avatar
Jag ställer mig undrande till varför svensk media öht inte nämnde något om de två andra presidentkandidaterna...
Gary Johnson för libertianerna och Jill Stein för Green party.
Citera
2016-11-10, 16:20
Medlem
flashforwards avatar
Just nu studio P1

Med SR:s tre medarbetare i väntan på Trumps ankomst till Vita huset finns även:

Kampanjstrateg för Clinton
Expert som ska vara oberoende?

Och av de intervjuvade folket har ännu ingen varit Trumpröstare.
Citera
2016-11-10, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Just nu studio P1

Med SR:s tre medarbetare i väntan på Trumps ankomst till Vita huset finns även:

Kampanjstrateg för Clinton
Expert som ska vara oberoende?

Och av de intervjuvade folket har ännu ingen varit Trumpröstare.

fyfan perfekt för en fälla. borde aldrig gå dit om jag va trump. vänta tills muslimen har lämnat vita huset istället
Citera
2016-11-10, 17:15
Medlem
GhostsOfOnyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Nu delar jag inte dina åsikter och föredrar demokratiska lösningar men det är trots det inte uteslutet att du har rätt i att det kan bli mycket våldsamt i USA när de vita börjar tappa den demokratiska makten. Men du skall tänka på att svarta och hispanics är en betydande andel av USA:s armé så det kanske inte alls går som du tror. Dock ligger sådana scenarier decennier framåt i tiden och det kan hända mycket annat under tiden. Det är ju inte säkert att USA är det dominerande världspolitiska landet då, det kanske snarare är Kina. Vem vet, de kanske i det läget lägger sig i interna konflikter hos sin gamla handelspartner.
1. När fienden offentligt uttalat sitt hat mot och önskan att utrota dig är tiden för demokratiska lösningar över. Jag hoppas du ser det.

2. Ingen annan ras har ens skuggan av en sportkeps att stå emot när vita börjar hata, det finns ingen som är ens nära lika bra som oss på krig. Ett ganska litet vitt land som ledsnade tog på sig nästan hela världen, och ett tag såg de ut att vinna.
Citera
2016-11-10, 17:29
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Den fick ju sig en rejäl törn..

Rena rama begravningsstämningen

https://www.youtube.com/watch?v=Mcu2a_ATEkA

Oproffsigt och skandalöst. SKÄMS!

Ja hon ser onekligen lite tilltufsad ut.
Citera
2016-11-10, 17:55
Medlem
Jag tror joker citatet från the dark knight säger det bäst. Så fort det går emot planen blir folk hysteriska. Men vänta.. Det kanske är en del av Mandela effekten. Vi gick in i den andra dimensionen och Trump blev vald och folket emot det vill väl bara hem.
Citera
2016-11-10, 19:30
Medlem
VolvoF12s avatar
Nyhetstimmen 18:00 med Rapport Kulturnyheterna och Sportnytt. Alla ankare bar svart, SVT pratade igår om en sorgens dag, började bli ett jävla trams med Svt nu.

Rapport 19:30 forsätter med begravningsstämning även korrespondenterna bär svart, reagerade redan i morse när Stefan Åsberg bar svart.
Jävla trams av SVT, oberoende media.
Senast redigerad av VolvoF12 2016-11-10 kl. 19:56.
Citera
2016-11-10, 19:43
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoF12
Nyhetstimmen 18:00 med Rapport Kulturnyheterna och Sportnytt. Alla ankare bar svart, SVT pratade igår om en sorgens dag, började bli ett jävla trams med Svt nu.

Byfånar. Man kunde ju annars ha hoppats att dom skulle ha lärt sig läxan. Jag ger mig fan på att det är medias "fel" -givetvis främst media i USA- att Trump vann. Dom fick Hillary och hennes väljare att tro att detta en enkel seger och retade gallfeber på alla andra som tyckte annorlunda.

Viss media i USA verkar ha kommit till en viss insikt fast vi får väl se hur länge det håller:

https://www.youtube.com/watch?v=zY3nRgEZTm8

Någon som tror att svensk media kan komma att rannsaka sig själva på samma sätt?

Sannolikt inte trots att man borde inse att det riskerar att bli samma scenario här i Sverige 2018.
Det är ju bara svennedumokraterna som kan tjäna på detta.
Citera
2016-11-10, 19:59
Medlem
Svd har haft en del insiktsfulla ledartexter så det är inte riktigt becksvart.
Citera
2016-11-10, 22:14
Medlem
Nyheterna på tvåan kl 21

Tog mig igenom dom efter en rätt tuff dag med en whiskey som sällskap.
Det var en märklig upplevelse.

-Inga hårda ord mot Trump
-Programledarna tassar på tå, så även de politiker som intervjuas
Alla medverkande känns ärligt uppgivna och lite skräckslagna.
Det verkar som de börjar inse allvaret i läget.
Den självgodhet som vi är så vana att se fanns det inte ett spår av.

Vi får se om detta håller i sig.
Vad som jag definitivt tycker är bra är att många verkar ha fått en rejäl tankeställare.
Det som var självklart igår är idag mkt osäkert.
Kanske kan vi få se en större ödmjukhet och vidare öron mot den allmänhet politiker och även MSM har som uppgift att serva.
Citera
2016-11-11, 00:28
Medlem
Det är rätt intressant att jämföra med hur en liberal tidning i USA hanterar det hela.
New York Times skriver aningen kritiskt men framförallt seriöst om Trumpsegern. De tar sitt journalistiska arbete på allvar, d.v.s. de tycker det är viktigare att läsarna får en korrekt bild av läget än att måla upp oseriösa domedagsprofetior för att impa på sina skråkompisar som t.ex. Wolodarski och hans skoltidning DN eller Aftonbladet gör här hemma i ankdammen. Även Trumpsupportrar får komma till tals i texten utan en massa brasklappar och trams:

http://www.nytimes.com/2016/11/10/us...bc-region&_r=0
Citera
2016-11-11, 00:33
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Det är rätt intressant att jämföra med hur en liberal tidning i USA hanterar det hela.
New York Times skriver aningen kritiskt men framförallt seriöst om Trumpsegern. De tar sitt journalistiska arbete på allvar, d.v.s. de tycker det är viktigare att läsarna får en korrekt bild av läget än att måla upp oseriösa domedagsprofetior för att impa på sina skråkompisar som t.ex. Wolodarski och hans skoltidning DN eller Aftonbladet gör här hemma i ankdammen. Även Trumpsupportrar får komma till tals i texten utan en massa brasklappar och trams:

http://www.nytimes.com/2016/11/10/us...bc-region&_r=0

Vilka svenska Trump-supporters finns det att intervjua? Inte ens Reps i Sverige höll valvaka i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in