2016-07-25, 16:04
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
Jag kanske har större chans med en tjej med Asperger i alla fall.

Det spelar ingen roll - jag måste gå på Daglig Verksamhet. I höst kommer de hjälpa mig att komma ut på företag. Faktum är att jag har försökt med Arbetsförmedlingen mer än en gång, men de har hänvisat mig till Daglig Verksamhet. Jag betvivlar starkt att de flesta tjejer bryr sig så mycket om det som du påstår att de gör.

Det håller jag inte med om. Jag tror verkligen att det går att träffa någon i alla fall. Jag har faktiskt inte möjlighet att bara skaffa ett jobb eller att utbilda mig till nåt.

Kul för dem. Icke relevant för mig eller min situation.

Du missförstår mig:ingen kommer bara att anställa mig. Jag behöver helt enkelt Daglig Verksamhet.

Skulle knappast tro att alla tjejer har samma klädsmak. Dessutom tror jag inte att det har någon betydelse.

Att lösa mina problem är inte samma sak som att banta. Du måste förstå detta. Du har verkligen ingen aning om hur det är att ha de psykologiska funktionshinder som jag har, så sluta låtsas att du har det, tack.

Daglig Verksamhet kommer att hjälpa mig att få ett jobb. Att hitta ett själv är inte aktuellt någon gång inom den närmaste framtiden.

Att jag är oskuld är en av anledningarna till att jag inte har glädje i mig själv som person!

Ja, det är fortfarande aktuellt - bortsett från att jag fyllde 25 för snart en månad sedan.

Jag har försökt med dejtingsajter i snart fyra år nu - det funkar helt enkelt inte. Jag vet helt enkelt vad jag ska skriva; varken i profilen eller i meddelandena. Ingen vill svara på mina meddelanden. Jag är helt enkelt helt oattraktiv.

Jo, visst har jag det, men tack vare daglig verksamhet så kan jag egentligen inte plugga mer än halvtid nu i höst. Jag har kommit in på ett par grejer till hösten; jag ska ansöka till våren också.

Jag har pratat om det med mina föräldrar, men de tycker inte att jag ska utbilda mig eftersom jag inte vet vad jag ska utbilda mig till. De tycker att det är bäst att jag letar jobb med hjälp av Daglig Verksamhet och pluggar på fritiden i stället.

Jag kan inte vänta så länge. Jag kan helt enkelt inte. Jag vet att det finns tjejer som inte bryr sig.

Tja, det kommer nog inte att bli någon yrkesutbildning, men visst kan jag prata med dem och be dem om hjälp ändå.

Vet du var man kan hitta sådana i Uppsala? Alltså, vad ska jag söka på i Google? Jag gillar film och dataspel, natur och olika världskulturer, så hur kan jag hitta sådant?

Ok, lycka till, men ha med dig att det är du som sätter käppar i hjulet för dig själv. Det må vara till följd av dina psykologiska funktionshinder, men ingen håller dina händer bakbundna, kom ihåg det. Du väljer varje morgon att gå upp ur sängen och göra något med ditt liv, eller ligga kvar och tro att du inte kan. Dina föräldrars ansvar bör ha varit att visa dig att du kan göra vad du vill med ditt liv, oavsett dina hinder. Bara du kan vända ditt liv, ingen annan kommer någonsin att göra det åt dig. Inte dina föräldrar, inte daglig verksamhet, ingen annan. Bara du.

Vad sägs om att plugga till lärare om du gillar historia och natur?
2016-07-25, 17:00
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Ok, lycka till, men ha med dig att det är du som sätter käppar i hjulet för dig själv. Det må vara till följd av dina psykologiska funktionshinder, men ingen håller dina händer bakbundna, kom ihåg det. Du väljer varje morgon att gå upp ur sängen och göra något med ditt liv, eller ligga kvar och tro att du inte kan. Dina föräldrars ansvar bör ha varit att visa dig att du kan göra vad du vill med ditt liv, oavsett dina hinder. Bara du kan vända ditt liv, ingen annan kommer någonsin att göra det åt dig. Inte dina föräldrar, inte daglig verksamhet, ingen annan. Bara du.

+1. Håller helt och hållet med detta inlägget. Dags att ta den där attityden och spola ner i toaletten, för den kommer sänka dig till att vara en förlorare hela livet annars.
2016-07-25, 21:18
Medlem
Imirons avatar
TS, vad är du det du vill ha hjälp med? Vad är det vi ska säga? Trots brist på resultat vet du ju redan hur det hela går till och hur det ligger till med allt.

Ge oss KONKRETA saker du vill ha hjälp med, för några större livsstilsförändringar anser du dig inte behöva.

Vidare har jag förstått att du inte kan vänta längre. Så fixa det nu då.

Lägg upp de bilderna du använder på HappyPancake, dina profiltexter och hur du brukar skriva dina första meddelanden där så ska jag försöka hjälpa dig med ditt internetdejtande, jag kanske kan få till så du får igång lite konversationer. Men alltså, tyvärr ts, så tror jag inte heller det kommer ge jättemycket.
2016-07-27, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Det är väldigt mycket du vet, tror och vägrar tro på. Heh, du är 25 år och oskuld. Okysst t.o.m. Man kan inte betrakta dig som en auktoritet på området direkt, så när ska du förstå att din åsikt i fråga om tjejer och deras beteenden är helt betydelselös? Det är Imiron mf.l som berättar för dig hur saker ligger till, inte tvärtom. Om du är smart ska du inte sitta här och tycka och säga emot. Du ska lyssna och veta hut.

Annars kan jag garantera dig evig torka.

Min åsikt är inte betydelselös. Tjejer är inte sådär jävla ytliga som du påstår. Jag säger emot därför att det han föreslår inte är möjligt för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Jersi
Kunde inte citera det långa inlägget men ...

"Ja, det är fortfarande aktuellt - bortsett från att jag fyllde 25 för snart en månad sedan. Jag har försökt med dejtingsajter i snart fyra år nu - det funkar helt enkelt inte. Jag vet helt enkelt vad jag ska skriva; varken i profilen eller i meddelandena. Ingen vill svara på mina meddelanden. Jag är helt enkelt helt oattraktiv"

Du kanske redan har tagit det här i tråden, men hur agerar du på dejtingsidor då? Jag skulle säga att väldigt många även "kyssta" killar har problem att sätta jargongen. De tips jag kan ge där är väl i alla fall att:

... Kolla på andras profiler och klipp & klistra deras text och ersätt med vad som passar in på dig själv

... Håll konversationer casual, var nyfiken men inte PÅ, låt svaren dröja, börja aldrig med ett enkelt "Hej" utan ställ någon fråga om personen direkt ...

... Kalla inte personerna du skriver med för olika saker. T ex konstiga smeknamn som "Sötis" eller liknande. Det kan ni ta tio år senare. Beröm överlag inte utseenden då det är ointressant för personen i sig. Det är intressant för dig att du tycker hen är nice, inte ett så gött samtalsämne för personen själv så att säga.

... Var alltid positivt. Även om du är "okysst" och kanske har någon diagnos så behöver du inte beklaga dig över det. Ta upp det till den mån att det överhuvudtaget (om alls) kan anses vara intressant i det inledande skedet. Du söker någon, antar jag, som kan lyfta dig snarare än någon som kan hjälpa till i nedsänkningen.

Tack för tipsen, de kan händelsevis vara till nytta.

Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish

Nä, lärare kan jag aldrig bli. Jag kan inte jobba med folk på det sättet. Min Asperger tillåter det inte.

Tycker du inte att det verkar som att mina föräldrar har visat mig att jag kan göra vad jag vill med mitt liv? Vad tycker du det verkar som om de har lärt mig?

Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
+1. Håller helt och hållet med detta inlägget. Dags att ta den där attityden och spola ner i toaletten, för den kommer sänka dig till att vara en förlorare hela livet annars.

Men jag vet ju helt enkelt inte vad jag ska göra! Jag menar, det finns två ställen här i Uppsala som jag har ögonen på där jag kanske kan träffa någon: Tinget och Ungdomens Hus, heter de. Jag får dock kanske vänta tills i höst, eftersom det inte verkar finnas så många på de ställena på sommaren. Uppsala Gaming Center kanske även kan vara nåt, men det betvivlar jag.

Vad vet ni om vart man kan gå för att träffa folk?

Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
TS, vad är du det du vill ha hjälp med? Vad är det vi ska säga? Trots brist på resultat vet du ju redan hur det hela går till och hur det ligger till med allt.

Ge oss KONKRETA saker du vill ha hjälp med, för några större livsstilsförändringar anser du dig inte behöva.

Vidare har jag förstått att du inte kan vänta längre. Så fixa det nu då.

Lägg upp de bilderna du använder på HappyPancake, dina profiltexter och hur du brukar skriva dina första meddelanden där så ska jag försöka hjälpa dig med ditt internetdejtande, jag kanske kan få till så du får igång lite konversationer. Men alltså, tyvärr ts, så tror jag inte heller det kommer ge jättemycket.

Hur bär jag mig åt för att visa er den bilden? Jag menar, jag kan ju visa er texten:

Citat:
Hej! Markus heter jag. Jag är 25 år gammal, 1,80 lång och bor i Uppsala. Jag gillar att se på TV-serier och film, läsa och spela dataspel, samt att gymma och resa. Jag håller dessutom på att lära mig spanska!

Jag håller mig i form genom att gå på gymmet och och gå på promenader. Jag kom till Uppsala för att det finns fler möjligheter för mig här.

Jag håller på med att få hjälp av kommunen med att hitta ett jobb, och dessutom tänker jag plugga en del saker i höst också, tror jag.

Om du är en tjej mellan 18 och 28 år som bor någonstans i Uppsala (eller kanske max tio mil utanför) och är ute efter något mer än bara vänskap, så tveka inte att kontakta mig!

Jag vill ha hjälp med:
- var och/eller hur jag kan träffa tjejer
- vad jag ska säga till dem
- hur jag kan attrahera dem (jag klippte mig i går, men en sån där hipsterfrisyr skulle inte funka för mig, för jag skulle inte klara av att ha i gelé varje dag; skjortan och skorna kan dock vara något; dessutom ska jag möjligtvis lasra ögonen)
- hur jag kan få dem intresserade av mig på dejtingsajterna (men det har inte funkat nån gång på fyra år och kommer nog aldrig att funka heller)
2016-07-27, 20:58
Medlem
om jag var tjej så skulle nog några grejer göra att jag avstod

Citat:
Jag håller på med att få hjälp av kommunen med att hitta ett jobb, och dessutom tänker jag plugga en del saker i höst också, tror jag.

TA BORT! skrämmer iväg tjejer, då börjar de fundera om nåt är fel med dig.

Citat:
Jag gillar att se på TV-serier och film, läsa och spela dataspel, samt att gymma och resa. Jag håller dessutom på att lära mig spanska!

finns det nån som inte tycker om TV&film? när du skriver et sådär så låter det som du sitter dygnet runt och glor. Nån speciell genre? vissa kommer ju att vara mer allmänt vedertagna/accepterade, typ om du var en bronie skulle nog många "vanliga" tjejer se som nåt dåligt, men kanske en hipster/nerd tjej uppskatta

Citat:
Jag håller mig i form genom att gå på gymmet och och gå på promenader. Jag kom till Uppsala för att det finns fler möjligheter för mig här.

ta bort det där med möjligheter, det räcker om du skriver att du är nyinflyttad

resa och spanskan är bra, men kanske var mer specifik, om du bara åker på charter till mallorca så gör det ju inte dig så speciell...

Sen skippa att ha en cutoff ålder, många tjejer i Uppsala är studenter så de kan vara äldre men fortfarande "unga" om du fattar vad jag menar. skriv tjej runt min ålder eller nåt
2016-07-27, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
om jag var tjej så skulle nog några grejer göra att jag avstod

TA BORT! skrämmer iväg tjejer, då börjar de fundera om nåt är fel med dig.

finns det nån som inte tycker om TV&film? när du skriver et sådär så låter det som du sitter dygnet runt och glor. Nån speciell genre? vissa kommer ju att vara mer allmänt vedertagna/accepterade, typ om du var en bronie skulle nog många "vanliga" tjejer se som nåt dåligt, men kanske en hipster/nerd tjej uppskatta

ta bort det där med möjligheter, det räcker om du skriver att du är nyinflyttad

resa och spanskan är bra, men kanske var mer specifik, om du bara åker på charter till mallorca så gör det ju inte dig så speciell...

Sen skippa att ha en cutoff ålder, många tjejer i Uppsala är studenter så de kan vara äldre men fortfarande "unga" om du fattar vad jag menar. skriv tjej runt min ålder eller nåt

Okej, så här ser min text ut nu:

Citat:
Hej! Markus heter jag. Jag är 25 år gammal, 1,80 lång och bor i Uppsala. Jag gillar att se på TV-serier (just nu ser jag bl.a. på "Hannibal", "Wentworth" och "Peaky Blinders") och film (jag gillar i stort sett alla genrer), att läsa (just nu läser jag "Midvintermörker" av Lars Wilderäng) och att spela dataspel (just nu: "Uncharted 4: A Thief's End", "Total War: Warhammer"), samt att resa (senast har jag varit i Stockholm, Göteborg, London och på Cypern). Jag håller dessutom på att lära mig spanska och kommer förmodligen att fortsätta att studera det på Uppsala Universitet i höst!

Jag håller mig i form genom att gå på gymmet (konditionsträning och styrketräning) och genom att gå på promenader (en halvtimme varje eftermiddag/kväll). Jag kom till Uppsala i början av oktober 2015.

Just nu håller jag på att leta jobb, samtidigt som jag studerar på fritiden.

Om du är en tjej någonstans i min ålder (det är inte så viktigt, huvudsaken är att du är äldre än 18, vilket du förstås är om du är medlem på den här sajten) som bor någonstans i Uppsala (eller kanske max tio mil utanför) och är ute efter något mer än bara vänskap, så tveka inte att kontakta mig!

Vad tycks?
2016-07-27, 21:36
Medlem
lite mer flytande men fortfarande saker som sticker ut.

Citat:

skriv inte att du är arbetslös, säg inte att du är arbetslös på en dejt ehlelr för den delen.

på dejten kan du väl typ säga vad du gjorde på din förra ort

Citat:
Om du är en tjej någonstans i min ålder (det är inte så viktigt, huvudsaken är att du är äldre än 18, vilket du förstås är om du är medlem på den här sajten) som bor någonstans i Uppsala (eller kanske max tio mil utanför) och är ute efter något mer än bara vänskap, så tveka inte att kontakta mig!

Är du en tjej i min ålder i Uppsala eller närheten och är ute efter något mer än bara vänskap, så tveka inte att kontakta mig!

det räcker

hoppa över det där med tv-serier och tv-spel. det tycker iaf jag bara blir konstigt

kanske typ nåt som söker nån att dela lugna hemmakvällar och spännande resor med
2016-07-27, 21:43
Medlem
läste startposten nu oxå.

gör så häng med kusinen på fest.

kanske till och med finns nån stödgrupp eller förening för folk med aspbergers?
2016-07-27, 22:29
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Nä, lärare kan jag aldrig bli. Jag kan inte jobba med folk på det sättet. Min Asperger tillåter det inte.

Tycker du inte att det verkar som att mina föräldrar har visat mig att jag kan göra vad jag vill med mitt liv? Vad tycker du det verkar som om de har lärt mig?

Vet du vad? Jag är visserligen inte diagnostiserad men är rätt säker på att jag har asperger med. Jag sökte massvis av utbildningar och kom inte in, inte simpla heller. Sedan pluggade jag upp betygen och blev civilingenjör. Fungerar galant idag för mig.

Det verkar som dina föräldrar har lärt dig att det inte är värt att försöka om man KAN misslyckas.

Citat:
Men jag vet ju helt enkelt inte vad jag ska göra! Jag menar, det finns två ställen här i Uppsala som jag har ögonen på där jag kanske kan träffa någon: Tinget och Ungdomens Hus, heter de. Jag får dock kanske vänta tills i höst, eftersom det inte verkar finnas så många på de ställena på sommaren. Uppsala Gaming Center kanske även kan vara nåt, men det betvivlar jag.

Vad vet ni om vart man kan gå för att träffa folk?

Jag har flyttat till nya orter fler gånger helt ensam, det har fungerat att träffa folk. Via gemensamma intressen är såklart bäst, själv är jag en gymnörd så gymmet är ju perfekt för mig. Annars är internet ett fantastiskt verktyg.
2016-07-27, 23:22
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Hej! Markus heter jag. Jag är 25 år gammal, 1,80 lång och bor i Uppsala. Jag gillar att se på TV-serier (just nu ser jag bl.a. på "Hannibal", "Wentworth" och "Peaky Blinders") och film (jag gillar i stort sett alla genrer), att läsa (just nu läser jag "Midvintermörker" av Lars Wilderäng) och att spela dataspel (just nu: "Uncharted 4: A Thief's End", "Total War: Warhammer"), samt att resa (senast har jag varit i Stockholm, Göteborg, London och på Cypern). Jag håller dessutom på att lära mig spanska och kommer förmodligen att fortsätta att studera det på Uppsala Universitet i höst!

Jag håller mig i form genom att gå på gymmet (konditionsträning och styrketräning) och genom att gå på promenader (en halvtimme varje eftermiddag/kväll). Jag kom till Uppsala i början av oktober 2015.

Stelt och trögt, specificera inte vad du läser/spelar/tittar på just nu precis nu.

Ska göra ett ändringsförslag och försöka förklara varför.

Citat:
Hejsan! Namnet var Markus! Jag är en man i mina bästa år, vilket då självfallet är 25, som helst av allt roar mig med styrke- och konditionsträning. Under de lugnare stunderna sitter jag gärna med en bok eller pluggar spanska, kan även bli en och annan TV-serie (SE PEAKY BLINDERS!). I övrigt råkar jag sitta på vetskapen om var stans näst bästa kulglass står att finna och visar gärna den som känner sig manad!

Se till att inte nämna han som inte får nämnas vid namn, kom ihåg att vintern är på väg och att kraften är med dig, alltid.

Tack och bock.
Jag har gjort formuleringarna lite mer "lustiga" och okonventionella, för att du ska få uppmärksamhet och inte verka vara en död robot. Jag har tagit bort onödiga detaljer som var du bor (det framgår av profilen), din längd (den fylls i under andra delar av profilen) och att tjejen ska vara i din egen ålder och över 18 (som du själv konstaterar så ska de vara över 18 för att få vara där, om en kvinna som är för gammal/ung kontaktar dig så behöver du inte svara. Det är inte som att så många skriver att utsållningen är ett stort problem för dig).

Allt om resor har jag tagit bort. Det har jag gjort eftersom att en person som är 25 och skriver att han gillar och resa väcker förväntningen att det är utan mamma och pappa. Risken är att du får följdfrågor och skrämmer bort folk (som säkert kan acceptera det senare, men den ska helst gilla dig först, så du får en chans).

Vidare nämner jag inte dataspel (massa killar spelar dataspel men det är inget de flesta tjejer går igång på) och istället ökat fokus på träning.

Jag har naturligtvis tagit bort allt om att du är arbetslös. Du ska sälja in dig själv, negativa saker hör inte hemma i presentationen. När tjejen väl chattat ett tag med dig så skiter hon i att du inte jobbat under sommaren, du ska ju plugga spanska på universitetet.

Den näst bästa kulglassen är bara en småcharmig grej som ska få tjejers uppmärksamhet. Sist har jag lite populärkulturella referenser. Jag misstänker att du har störst chans hos smånördiga tjejer, därför jag slängde in dem.

Den är också kortare, ingen wall och text.

Använd imgur för att lägga upp bilder. Du lägger upp dem där och länkar till den här. Rätt slags bild är apviktigt vid internetdejting. Du ska egentligen ha minst tre bilder (har man bara en är man troligen ful).

Nu ska vi bara lära dig hur man tar kontakt med tjejer, hitta någon, helst med profiltext, och så ska vi tillsammans lista ut din öppningsreplik.

Till alla pick up artists, damer och annat folk där ute så vill jag påtala att jag inte hävdar att min presentation var perfekt, men den är iaf inte stel.
2016-07-28, 01:43
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Min åsikt är inte betydelselös. Tjejer är inte sådär jävla ytliga som du påstår. Jag säger emot därför att det han föreslår inte är möjligt för mig.

I fråga om tjejer och vad de gillar är din åsikt betydelselös, jo. Om du hade haft en minsta aning om brudar öht så hade du inte varit 25 år och okysst. Men det är du, ergo: din åsikt är betydelselös. Din morsa kanske har sagt något annat, i så fall får jag hälsa dig välkommen till verkligheten amigo.

Du säger emot därför att du inte vet bättre. Om tjejer inte är så jävla ytliga som jag säger, varför har du aldrig rört någon? Du har sagt att du är oattraktiv. Folk säger varför. Du håller inte med. Nähä, du med all din erfarenhet och kunskap kanske ska lösa detta själv då?

Du kan inte ens lyfta ett finger för att försöka få brudar. Vet du vad, skaffa en kattunge istället då.

Ofattbart.
2016-07-28, 01:52
Medlem
EddieCabots avatar
Sorry för dubbelpost.

Citat:
- hur jag kan attrahera dem (jag klippte mig i går, men en sån där hipsterfrisyr skulle inte funka för mig, för jag skulle inte klara av att ha i gelé varje dag;

Alltså vad ditt problem seriöst? Klarar du inte av att ha hårwax (gelé är för småbarn)?? Oj vilken uppoffring. Tänk tjejer som sminkar sig och rakar benen varje dag. Och du kan inte kleta i lite wax? Jag gör allt för att inte vara för elak, men snälla vad i helvete.

Citat:
Vad tycks?

Torrare än sahara. Gör dig av med hela dejtingprofilen. Dejtingsajter är för töntar. Skaffa Tinder som normalt folk. Eller är det för jobbigt också?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in