Citat:
Ursprungligen postat av
Markunator
Jag kan inte hjälpa mitt sätt att tänka. Jag vet inte hur jag ska kunna sluta tänka på sex.
Som sagt, huvudsaken är inte att du ska sluta tänka på sex, utan att du ska kunna känna lust inför andra saker i livet med.
Citat:
Du har rätt till din åsikt. Jag tänker dock läsa dem, för de kan inte göra saken värre. De kan bara göra en av två saker: inte förändra någonting, eller göra det bättre för mig.
Eller så suger böckerna dase och allt blir värre när du försöker följa deras råd. Baserat på att alla människor jag någonsin hört prata om att de läst "The Game" varit miserabla kvinnohatare skulle jag nog säga att vissa böcker faktiskt kan förvärra en persons liv om de tar till sig av vad som står i dem.
Citat:
Gör inget för mig, menade jag.
Varför frågar du mig om det gör någonting för dig? Hur fan ska jag kunna veta?
Citat:
Fanns inte så himla mycket annat som intresserade mig och som jag var behörig till. Det fanns en kurs till, men...den blev inställd.
Okej, fast vad är det egentligen med kurserna som intresserar dig?
Citat:
Men det gör de också! Alla de där sakerna stör mig visst! Jag hatar de sakerna med mig själv så mycket att jag knappt inte orkar leva längre!
Gör du? Hur kan du då samtidigt inte ha några som helst tankar om vad du ska göra åt dem? Hur kan du må dåligt över att vara en samhällsparasit samtidigt som du gång på gång ursäktar samma beteende med att säga "jag vet inte vad jag vill"? Hur kan du må dåligt över att du saknar vänner samtidigt som du ursäktar din sociala isolation med "jag kan inte intressera mig för andra"?
Citat:
Det gör jag inte. Jag skulle vilja skriva, vara kreativ, vara en medieskapare och/eller historieberättare - men det går inte. Det finns inte en chans att jag nånsin kommer att kunna klara av det.
Jag skulle t.ex. kanske vilja tågluffa genom Europa eller nåt - men jag har ingen att resa med, eftersom jag inte har några vänner. Har aldrig haft det. Vet inte ens hur man gör för att vara vän med nån.
Så försök då? Huvudsaken är inte ifall du klarar att försörja dig på det, utan att du har någonting i livet som du tycker om att göra. Du kan definitivt berätta något, frågan är bara hur pass bra och utvecklad berättelsen kan bli. Det finns ingen anledning för dig att låta bli att försöka.
Pröva att lägga ut en annons på internet då? T.om. Flashback har ju ett forum för de som söker resekompisar.
(FB) Resekompisar
Citat:
Författare, manusförfattare, skribent, journalist, regissör, dataspelsskapare.
Jag ser ingen anledning till att du inte skulle kunna bli något av det där. Visst, alla som försöker kan inte lyckas, men att vara en misslyckad författare är fortfarande intressantare än att bara vara en arbetslös nolla.
Citat:
Jag har inga åtaganden alls.
I can tell.