Citat:
Ursprungligen postat av
knightofsweden
Det lättaste är att bara gå till HM eller någon liknande affär.
Okej, men ska jag göra det innan eller efter det att jag har gått ner i vikt?
Citat:
Ursprungligen postat av
EddieCabot
1. Den PRL-skjortan är dösnygg och funkar till vad som helst.
2. Vill avråda från allt vad rutiga skjortor heter. Vare sig det är skogshuggar- eller kontorsrutor.
1. Vad betyder "PRL"?
2. Jag har ju en rutig skjorta på det där fotot som jag visade er för ett bra tag sen, vad tycker ni om den?
Citat:
Ursprungligen postat av
Imiron
Nu är det vinter. På vintern är det skönt att ha något varmt på sig. Du bär dock aldrig termobyxor, utan du bär dina vanliga byxor med långkalsonger under.
Uppfattat. Jag har nästan aldrig använt termobyxor de senaste vintrarna, så det är inget problem.
Citat:
Jackor kan man säga allt möjligt om men det klassiska herrplagget för en stilig karl på vintern är och förblir rocken. Den är tidlös och alltid snyggare än fjantjackor med pälskragar. Svart är lättast att matcha men jag tycker marinblå är snyggast.
Jag har en svart jacka, men den har ingen pälskrage, även om jag inte vet om den är fjantig eller ej.
Jag måste dock medge att jag verkligen gillade både rocken, halsduken och pullovern som du tipsade mig om! Jag menar, pullovern vet jag ju som sagt inte om det är så smart att köpa innan jag har gått ner i vikt, men det kanske kan vara nåt till
efter det att jag har gått ner lite i vikt? Eller gör det nåt om jag har en lite för stor tröja när jag har blivit smalare?
Tyvärr har jag dock redan köpt ett par nya kängor som jag gillar väldigt mycket, så...
Citat:
Däremot tror jag att det kan bli knepigt att försöka få in TS i en för specifik stil eller exakta klädval. Anledningen är att vi inte har honom framför oss.
Ni har ju alla foton på mig!
Citat:
Övning ger färdighet, men ta med dig lite teoretisk kunskap först som du kan öva på att omsätta i praktiken.
Så jag ska alltså bara öva, eftersom det inte finns nån chans att få nån av dem att vilja vara med mig än?
Vad för sorts teoretisk kunskap skulle
du rekommendera?
Citat:
Har du testat att ha vårdat skäggstubb? Alltså konstant stubb som du håller efter. Har du bra skäggväxt är det en idé. Många tjejer tycker det är sexigt.
Jag har ingen bra skäggväxt, tyvärr.
Citat:
Sluta med chips, läsk, godis etc omedelbart. Såvida du inte är ett muskelberg väger du för mycket.
Jo, jag vet. Menar du att jag ska sluta
helt och hållet med godis? Alltså, inte ens 150 g en dag i veckan?
Citat:
Visa oss bilder. Det är svårt att ge feeedback annars. Ta på dig det du hade haft på dig om du skulle på fest för att ragga. Ta en bild och lägg upp.
Ni har redan de bilderna. De där jag står på min balkong.
Citat:
Varför kan du inte få ett jobb? Är det för att du inte klarar av jobben eller är det för att du inte klarar av rekryteringsprocessen?
Både och, skulle jag tippa på.
Citat:
Rekryteringsprocessen är en sak, t.ex. att du skriver dåliga personliga brev och är dålig på intervjuer.
Jag har aldrig ens försökt skaffa ett jobb på det sättet, så jag vet inte.
Citat:
Om du däremot är jobben du inte klarar så är det kört.
Det är nog främst det att ingen vill anställa en kille med Asperger och ADD som inte har nån utbildning och inte riktigt är bekväm med att umgås med andra människor. Jag klarar liksom inte av att ta del i samtal så som normala människor klarar av att göra.
Citat:
Vad är för dåligt? Du är 26 och arbetslös.
*25 år och (nästan) fem månader, faktiskt.
Det som är dåligt skulle vara ett tråkigt, enformigt skitjobb - i synnerhet om jag sitter fast på det i resten av livet (vilket jag hellre dör än råkar ut för).
Citat:
Jag fick magkatarr och hade ångest varje morgon och varje kväll, lönen var låg och mina kollegor var fittor hela bunten. Men jag försörjde mig. Det är att vara vuxen.
Ja, men inte för alla, eller hur? Vissa i min ålderhåller ju på och pluggar i stället, till exempel?
Citat:
Om vi letar reda på städ- och lagerjobb du kan söka, söker du dem då?
Nej, inte nu när Daglig Verksamhet har lovat att skärpa till sig. Dessutom tänker jag inte ha ett sånt jobb i resten av mitt liv, bara så du vet. Hellre dör jag.
Citat:
Gå in på Antagning.se och posta dina betyg därifrån (du måste logga in). Då kan vi räkna ut dina poäng och titta på vilka utbildningar du kan komma in på.
Det här är mina betyg (har dessutom 1,35 på Högskoleprovet och sammanlagt 62,5 högskolepoäng på både Stockholms och Uppsala Universitet):
http://imgur.com/0qajSgA
Citat:
Gör du 1/3 av hushållsarbetet hemma? Om inte, gör det. Men eftersom du inte jobbar och dina föräldrar gör det (gissar jag) är det rimligt att du gör 100% av hushållsarbetet. Det kommer du ändå göra när du flyttar. Kan inte? Be din mamma visa dig.
1/3 vet jag inte, men jag dammsuger och skurar lägenheten varannan vecka (dock inte lika bra som mamma gör). Jag dammar av i mitt rum de veckor jag inte städar. Jag plockar ur diskmaskinen. Jag går ut med sopor.
Ibland så tvättar jag kläder, men för det mesta så gör mamma det. Ibland gör jag maten, men jag kan bara några riktigt enkla (koka pasta och ris, steka korvar och grädda pannkakor etc.). Min mamma och pappa håller dock på att försöka lära mig.
Min mamma (snart 61 år gammal) gick i pension i förra veckan och min pappa (66 år gammal) går i pension i februari/mars.
Citat:
Kampsport tar du istället för träning. Det kommer bränna ordentligt av ditt fett. Danskursen tar du vid sådan om. Båda är bra därför kör du alltså båda.
Hmm, så bägge två
i stället för gymmet, alltså? Kan jag inte gå på gymmet de dagar jag
inte har dans eller kampsport? Behöver jag inte bygga upp mina muskler också, eller tar kampsporten och dansen hand om det med?
Citat:
På tal om det så frågade en tjej i min studentkorridor mig
Hur gammal är du förresten? Vad pluggar du till och vad?
Citat:
Angående kampsport så försök fråga runt lite och hitta ett soft ställe där inte de lokala fotbollshuliganerna går, utan snarare studenterna. Det finns såna klubbar med.
Vet inte vad det är för ställe. Jag vet inte hur man avgör huruvida nåt av de ställena jag länkade till i mitt förra inlägg stämmer in på den beskrivningen eller ej?
Citat:
I princip alla böcker och videos om förförelseteknik innebär att du i hög grad måste läsa av kvinnan.
Okej, det är ganska svårt när man har Asperger, men jag kan nog göra det
lite grann, i alla fall.
Citat:
Dvs de börjar märka hur andra gör och härmar, de anammar beteenden som ger sociala belöningar etc.
Det kan jag försöka.
Citat:
Det finns säkert forum, mötesgrupper etc för personer med asperger där du kan få hjälp och tips med detta. Kanske finns psykologer och logopeder som kan hjälpa dig.
Tack för boktipset! Jag kanske går ut och köper den i kväll.
Jag ska fråga min psykolog om en månad om hon känner till några såna forum, mötesgrupper m.m.
Citat:
Men sen kan det vara bra att ha lite saker i bakhuvudet om man ska seal the deal, oavsett om man med det menar att ta ett telefonnummer, hångla eller gå hem och ligga.
Så du menar att det faktiskt kanske finns en del saker som jag kan lära mig från PUAs?
Citat:
Det är bra att du är redo att prata med dem, men det vore ännu bättre att veta om de vill prata med dig. Ibland är det väldigt jobbigt när en superaspig person kommer och snackar med en.
Jag tror inte att jag skulle kalla mig själv för "superaspig", men jag har i stort sett aldrig upplevt att folk inte
vill prata med mig på såna ställen.
Vem skulle vara min "wingman" förresten? Jag har
inga vänner
överhuvudtaget.