Citat:
Ursprungligen postat av
Markunator
Jag vill ha hjälp med:
- var och/eller hur jag kan träffa tjejer
- vad jag ska säga till dem
- hur jag kan attrahera dem (jag klippte mig i går, men en sån där hipsterfrisyr skulle inte funka för mig, för jag skulle inte klara av att ha i gelé varje dag; skjortan och skorna kan dock vara något; dessutom ska jag möjligtvis lasra ögonen)
- hur jag kan få dem intresserade av mig på dejtingsajterna (men det har inte funkat nån gång på fyra år och kommer nog aldrig att funka heller)
Jag gillade din presentationstext.
Såsom världen ser ut, så är ju hanar de som ska visa upp sig, och presentera vad de har att erbjuda.
Det tycker jag du gör med din presentationstext. För man inser direkt om man har gemensamma intressen eller inte. Man skall ju trivas i varandras sällskap, och att då dela intressen skapar ju alltid samtalsämnen och ger glädje. Jag skulle dock inte skylta med att jag gillar Hannibal, det kan skrämma bort då det är rätt våldsamt.
Men annars är det ju så att kvinnor väljer efter - hur blir livet med den här mannen? Imiron verkar vara en kul kille, och vill man ha någon som får en att skratta så tar man honom (om man har den humorn) vill man ha en mer intellektuell kille så väljer man en som dig.
Eftersom jag både är pragmatisk, och har läst reklamlära så skulle jag sätta mig ned och göra en lista.
Vad du söker
Vad du kan erbjuda
Vilka dina tillkortakommanden är. Nu ska man inte skryta med sina dåliga sidor men AS är ju svårt att dölja när ni väl ses så det är ju dumt att mörka det. Däremot så kan det ju presenteras elegant.
Dessutom är ödmjukhet en fin egenskap.
Svar på dina frågor, på ställen där nördiga tjejer är, är nog din jaktmark. Du vill inte ha en utåtriktad extrovert kvinna i alla fall, så internet är din arena. Eller ett nördigt sammanhang.
Vad du skall säga? Du skall intressera dig för dem som personer. Vissa aspiesar kan ha svårt för det.
Men det är nyckeln. För tjejer som inte är fula så kryllar det av män som vill ha dem, som vill ha sex med dem, som tycker om deras utseende. Men det är ytterst få män som är intresserad av vem man är innerst inne, ens tankar och känslor och funderingar.
Så jag skulle fundera ett varv vad du vill ha tjejen till. AS eller ej så vill många ha en tjej som ska beundra vad de håller på med. Nu vet jag att många tjejer har rätt trista intressen som shopping eller måla naglarna, men lämpligen är väl då att leta en mer nördig tjej som man har något gemensamt med för annars blir relationen väldigt torftig.
Just på datingsiter är anhopningen av män enorm, de flesta män verkar fiska och langar ut meddelande till ganska många tjejer. Tjejerna tror därför att utbudet är större än vad det är. Dessutom så är många brev totalt intetsägande. Det blir svårt att veta vem man skall fokusera på.
Jag skulle råda dig att lära känna tjejer som människor, om du finner någon intressant som människa gå vidare därifrån. Det är ytterst få män som har den lekfulla elegans som krävs för att fånga kvinnors intresser i bruset.
Grundreglen med tjejer - få dem att trivas, en avslappnad postitiv miljö, där de känner att de räknas som människor är en bra början. Finns det en ömsesisidghet i engagemanget är det läge att krydda med att visa sig erotiskt intresserad. Erfarna killar vet att vänta ut tjejerna. Få dem att släppa garden och slappna av. Hur mycket av detta som du kan ta till dig vet jag inte.
Lär dig kroppspråk, checka in en massa klipp på tuben, och lär dig manuellt.
En tanke jag har är att det måste vara balans i en relation, man måste behöva varandra lika mycket och fylla varandras behov. Om du letar efter någon som kan fylla ditt behov av att ha en flickvän så blir det inte mycket ge och ta. Vad du behöver är att hitta någon som behöver vad just du kan ge, och som kan ge dig det du behöver. Då blir det en relation som ni mår bra av.
Det finns alldeles för många av den andra sorten.