Citat:
Ursprungligen postat av
khomoney
Mmm det knns som hgstadiet. Vgar inte sga vilken bransch det r, men det r ett vldigt hrt klimat. Anledningen att jag sa till var fr att jag inte vill att den kulturen ska f utvecklas och spridning p fretaget jag jobbar.
Hrt klimat? Du sger "fretaget", d utgr jag ifrn att det r privatgt. I s fall kommer dessa personer inte ha en chans, ingen privat aktr vill frlora personal, pengar, anseende, kunder, rykte eller investerare pga att det existerar ett strukturellt pennalismbeteende bland personalen.
Hjlp till med att f upp problemet till ytan s kommer dessa personer f vgledning hur man skall skta sitt arbete. Dessutom kommer du sjlv lgga grunden till en bra karrir inom fretaget genom att framst som modig och rttvis.
Oavsett om dina belackare innefattar chefer och ledare s finns det alltid gare, styrelse och aktieinnehavare som VERKLIGEN vill ha ett bra och lnsamt fretag. Jag har sjlv sett hur fort det kan g nr dessa blir medvetna om en problematisk situation, och i alla de fallen har rtt beslut fattats.