2015-11-30, 20:23
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnknullare
Som sagt golare har inga polare, din jvla rtta.

Vill du medvetet framst som en loser med detta inlgg eller r det ett otydligt frsk till ironi?

Det som kriminella och andra mnniskor med, vad jag skulle kalla, en misslyckad tillvaro bakom sig kommer alltid att kalla TS och mig sjlv fr golare. Men det r inte konstigt, svaga mnniskor frsker alltid stigmatisera motstndaren nr man inte kan vinna genom rlig argumentation. Tyvrr fr er s r uttrycket golare totalt intetsgande fr huvuddelen av den svenska befolkningen, det r bara i er lilla bubbla som ngon verhuvudtaget bryr sig och jag frstr det, ni vill ju hlla er borta frn straff och pfljd trots skuld. Vi andra stller upp fr varandra och agerar moraliskt rtt och kommer alltid strva efter att stta dit buset...
Senast redigerad av calmsolution 2015-11-30 kl. 20:26.
Citera
2015-11-30, 20:26
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Den du stod upp fr r vl en potentiell polare?

Kortsiktigt s r det nog jobbigt, men lngsiktigt s har du vunnit. Klart att de r irreterade nr de vet att de frlorat chefens framtida respekt, och de r fullt ansvariga fr det.

Vad fan r det fr bransch egentligen? Lter som hgstadiet. Typ som nr kniv-jocke hade varit taskig mot ngon.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2015-11-30 kl. 20:31.
Citera
2015-11-30, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Att gola innefattar endast ordningsmakt, soc och domstolar. Inte chefer. Dina kollegor kan ska ett jobb dr improdukivt beteende r nskat. Man br jobba t samma hll p ett jobb. Bra gjort.
Helt rtt! Det TS gjorde kallas att "skvallra" till chefen, inget konstigt egentligen om man gr det med goda avsikter.
Citera
2015-11-30, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Den du stod upp fr r vl en potentiell polare?

Kortsiktigt s r det nog jobbigt, men lngsiktigt s har du vunnit. Klart att de r irreterade nr de vet att de frlorat chefens framtida respekt, och de r fullt ansvariga fr det.

Vad fan r det fr bransch egentligen? Lter som hgstadiet.

Mmm det knns som hgstadiet. Vgar inte sga vilken bransch det r, men det r ett vldigt hrt klimat. Anledningen att jag sa till var fr att jag inte vill att den kulturen ska f utvecklas och spridning p fretaget jag jobbar.
Citera
2015-11-30, 20:32
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Att gola innefattar endast ordningsmakt, soc och domstolar. Inte chefer. Dina kollegor kan ska ett jobb dr improdukivt beteende r nskat. Man br jobba t samma hll p ett jobb. Bra gjort.

Utveckla tack. Menar du att man inte skall bertta det man vet fr ordningsmakt, soc och domstolar om ett fel har begtts?
Citera
2015-11-30, 20:37
Medlem
Du gjorde rtt i detta fallet. Vuxna mn som mobbas hahahaha patetiskt
Citera
2015-11-30, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av khomoney
Samtycka till deras version. De ville "inkludera" mig som de s fint frklarat det, och nr jag inte hll med dem s har de istllet exkluderat mig.
Helt rtt agerat.
Det r ingen golning, om ngot s r det dom som ville dra med dig in i skiten.

Jag antar att du jobbar som frsljare, dr r det fullt med falska hederskodex, versitteri och s vidare.
Citera
2015-11-30, 20:42
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khomoney
Mmm det knns som hgstadiet. Vgar inte sga vilken bransch det r, men det r ett vldigt hrt klimat. Anledningen att jag sa till var fr att jag inte vill att den kulturen ska f utvecklas och spridning p fretaget jag jobbar.

Hrt klimat? Du sger "fretaget", d utgr jag ifrn att det r privatgt. I s fall kommer dessa personer inte ha en chans, ingen privat aktr vill frlora personal, pengar, anseende, kunder, rykte eller investerare pga att det existerar ett strukturellt pennalismbeteende bland personalen.
Hjlp till med att f upp problemet till ytan s kommer dessa personer f vgledning hur man skall skta sitt arbete. Dessutom kommer du sjlv lgga grunden till en bra karrir inom fretaget genom att framst som modig och rttvis.

Oavsett om dina belackare innefattar chefer och ledare s finns det alltid gare, styrelse och aktieinnehavare som VERKLIGEN vill ha ett bra och lnsamt fretag. Jag har sjlv sett hur fort det kan g nr dessa blir medvetna om en problematisk situation, och i alla de fallen har rtt beslut fattats.
Senast redigerad av calmsolution 2015-11-30 kl. 20:49.
Citera
2015-11-30, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Utveckla tack. Menar du att man inte skall bertta det man vet fr ordningsmakt, soc och domstolar om ett fel har begtts?
N vafan tror du? Du r vl en sn som GILLAR att gola.. N fyfaan fr snitches.
Citera
2015-11-30, 20:47
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution

Beror p felet. Ser jag dig rekreationsknarka eller kra oskattad bil ringer jag knappast snuten. Man har ingen anledning att blanda in myndigheter om inte direkt hot freligger. Som svenne fattar jag att du har svrt med begreppet.
Citera
2015-11-30, 20:48
Medlem
Knotknets avatar
Uttrycket "Golare har inga polare" r myntat av kriminella samhllsparasiter. Ts ska vara mycket stolt ver sin handling.
Citera
2015-11-30, 20:51
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Beror p felet. Ser jag dig rekreationsknarka eller kra oskattad bil ringer jag knappast snuten. Man har ingen anledning att blanda in myndigheter om inte direkt hot freligger. Som svenne fattar jag att du har svrt med begreppet.

Men om en mnniska rkar illa ut, ringer du d?

Senast jag kontaktade polisen var nr en snubbe lmnade sitt handbagage p en bnk p flygplatsen och gick ivg. Jag sg detta och som tur var fanns det 4 poliser precis i nrheten som jag upplyste. Jag pekade ut honom och de sprang ivg och plockade honom direkt. Gjorde jag fel?
Senast redigerad av calmsolution 2015-11-30 kl. 21:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in