• 1
  • 2
2015-11-30, 19:39
Medlem
Fr lite mer n en vecka sen hnde en grej p mitt jobb dr ngra i en grupp handlade p ett jvligt dligt stt. S blandade de in mig och jag sa ifrn och golade mitt framfr deras ansikten till chefen. Vgar inte vara fr specifik men det handlade om mobbning av en annan kollega.

Efter detta har stmningen varit minst sagt kall. Chefen jag golade till sa under ett mte med dem att det beteendet inte r okej och att vi inte behandlar andra p det sttet.

Den som var upphovsmakare till allt har tagit bort mig som vn p facebook, stllt in en lunch utan att ens kommentera det och verkligen gjort allt fr att frska f mig att knna mig utfryst.
I slutet p frra veckan kallade den hr gruppen in till mte med mig och en annan kollega, de ville typ rensa luften, men nu r jag bara mer irriterad.

Visst, jag frstr att det var ondigt att gola mitt framfr dem, men jag ngrar det inte fr det var extremt lg niv p det de hade gjort. Men om man vill g vidare, borde inte de bara be om urskt fr att de betett sig riktigt illa?

Jag har i princip ftt tagit all skit och det r som att det r jag som gjort fel. Jag vet inte hur jag ska agera i en snhr situation?

Jag uppfattar det som att jag var stark och sa ifrn och "ledaren" i den andra gruppen som startade hela grejen, nu frsker straffa mig fr att jag inte dansar efter dennes pipa!?!?

Knner att jag mste skriva av mig fr det r sdan bisarr situation och den pverkar mig spass mycket.

r det ngon som har ngra liknande erfarenheter och rd p hur man ska hantera mnniskor som frsker f en att knns sig utanfr?
Citera
2015-11-30, 19:42
Medlem
McHammereds avatar
Det du gjorde var lite av ett socialt sjlvmord men helt jvla rtt, st p dig!
Citera
2015-11-30, 19:49
Medlem
calmsolutions avatar
Starkt gjort av dig, Kudos!

Dessa undermnniskor r genom sitt mobbningsbeteende svaga mnniskor som i lngden aldrig kommer klara en konflikt p vuxen niv. Se till att inte g in i ngra barnsliga smutskastningsfllor utan hll huvudet hgt och konfrontera med medknsla fr den drabbade och ppeka alltid deras felaktiga beteende. Tillslut kommer ven de mest hrdnackade frsvararna av ledargestalten inse att det r fel och frsker rdda sig sjlva.

Game over...
Citera
2015-11-30, 19:53
Medlem
du tog fighten och du kan vara stolt.
hoppas att de andra har frsttt vad grnsen gr nu och inte fortstter med sitt skit mot varken dig eller den de hoppade p.
Citera
2015-11-30, 19:54
Medlem
Fantastiskt bra. Skit i vad de andra tycker, du vill vl nd inte ha med sna mnniskor att gra? Det r de som har gjort fel, inte du. Det r du som har rtt att knna dig sviken och arg, inte dem. Tnk p det under tiden det hela kallnar av, s lser sig nog erat agg p arbetsplatsen s smningom med.
Citera
2015-11-30, 20:01
Bannlyst
Som sagt golare har inga polare, din jvla rtta.
Citera
2015-11-30, 20:04
Medlem
ArturoBandinis avatar
Vad r det med normala, vuxna mnniskor och uttrycket "gola" egentligen? VILL du lta som en utvecklingsstrd inbrottstjuv frn Tensta eller?
Citera
2015-11-30, 20:05
Medlem
Jag fattar inte...

Sa dina arbetskollegor till chefen att du var med och mobbade en annan anstlld eller vill dom att du skulle hlla deras rygg och samtycka till deras version?
Citera
2015-11-30, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Jag fattar inte...

Sa dina arbetskollegor till chefen att du var med och mobbade en annan anstlld eller vill dom att du skulle hlla deras rygg och samtycka till deras version?

Samtycka till deras version. De ville "inkludera" mig som de s fint frklarat det, och nr jag inte hll med dem s har de istllet exkluderat mig.
Citera
2015-11-30, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Vad r det med normala, vuxna mnniskor och uttrycket "gola" egentligen? VILL du lta som en utvecklingsstrd inbrottstjuv frn Tensta eller?

Tycker om att leka med och anvnda det svenska sprket.
Citera
2015-11-30, 20:20
Bannlyst
Du fr det att lta som att du frlorat ngot betydelsefullt..

Lt dom leka allan. "golare har inga polare" fungerade nr man var femton och ville vara gangster.

I vuxenlivet lr man sig att ens handlingar har konsekvenser. Det vill sga fittar ni er emot en person p arbetet, s lr chefen f hra om det.
Citera
2015-11-30, 20:21
Medlem
beardbraids avatar
Att gola innefattar endast ordningsmakt, soc och domstolar. Inte chefer. Dina kollegor kan ska ett jobb dr improdukivt beteende r nskat. Man br jobba t samma hll p ett jobb. Bra gjort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in