Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-30, 19:39
Medlem
För lite mer än en vecka sen hände en grej på mitt jobb där några i en grupp handlade på ett jävligt dåligt sätt. Så blandade de in mig och jag sa ifrån och golade mitt framför deras ansikten till chefen. Vågar inte vara för specifik men det handlade om mobbning av en annan kollega.

Efter detta har stämningen varit minst sagt kall. Chefen jag golade till sa under ett möte med dem att det beteendet inte är okej och att vi inte behandlar andra på det sättet.

Den som var upphovsmakare till allt har tagit bort mig som vän på facebook, ställt in en lunch utan att ens kommentera det och verkligen gjort allt för att försöka få mig att känna mig utfryst.
I slutet på förra veckan kallade den här gruppen in till möte med mig och en annan kollega, de ville typ rensa luften, men nu är jag bara mer irriterad.

Visst, jag förstår att det var onödigt att gola mitt framför dem, men jag ångrar det inte för det var extremt låg nivå på det de hade gjort. Men om man vill gå vidare, borde inte de bara be om ursäkt för att de betett sig riktigt illa?

Jag har i princip fått tagit all skit och det är som att det är jag som gjort fel. Jag vet inte hur jag ska agera i en sånhär situation?

Jag uppfattar det som att jag var stark och sa ifrån och "ledaren" i den andra gruppen som startade hela grejen, nu försöker straffa mig för att jag inte dansar efter dennes pipa!?!?

Känner att jag måste skriva av mig för det är sådan bisarr situation och den påverkar mig såpass mycket.

Är det någon som har några liknande erfarenheter och råd på hur man ska hantera människor som försöker få en att känns sig utanför?
Citera
2015-11-30, 19:42
Medlem
McHammereds avatar
Det du gjorde var lite av ett socialt självmord men helt jävla rätt, stå på dig!
Citera
2015-11-30, 19:49
Medlem
calmsolutions avatar
Starkt gjort av dig, Kudos!

Dessa undermänniskor är genom sitt mobbningsbeteende svaga människor som i längden aldrig kommer klara en konflikt på vuxen nivå. Se till att inte gå in i några barnsliga smutskastningsfällor utan håll huvudet högt och konfrontera med medkänsla för den drabbade och påpeka alltid deras felaktiga beteende. Tillslut kommer även de mest hårdnackade försvararna av ledargestalten inse att det är fel och försöker rädda sig själva.

Game over...
Citera
2015-11-30, 19:53
Medlem
du tog fighten och du kan vara stolt.
hoppas att de andra har förstått vad gränsen går nu och inte fortsätter med sitt skit mot varken dig eller den de hoppade på.
Citera
2015-11-30, 19:54
Medlem
Fantastiskt bra. Skit i vad de andra tycker, du vill väl ändå inte ha med såna människor att göra? Det är de som har gjort fel, inte du. Det är du som har rätt att känna dig sviken och arg, inte dem. Tänk på det under tiden det hela kallnar av, så löser sig nog erat agg på arbetsplatsen så småningom med.
Citera
2015-11-30, 20:01
Bannlyst
Som sagt golare har inga polare, din jävla råtta.
Citera
2015-11-30, 20:04
Medlem
ArturoBandinis avatar
Vad är det med normala, vuxna människor och uttrycket "gola" egentligen? VILL du låta som en utvecklingsstörd inbrottstjuv från Tensta eller?
Citera
2015-11-30, 20:05
Medlem
Jag fattar inte...

Sa dina arbetskollegor till chefen att du var med och mobbade en annan anställd eller vill dom att du skulle hålla deras rygg och samtycka till deras version?
Citera
2015-11-30, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Jag fattar inte...

Sa dina arbetskollegor till chefen att du var med och mobbade en annan anställd eller vill dom att du skulle hålla deras rygg och samtycka till deras version?

Samtycka till deras version. De ville "inkludera" mig som de så fint förklarat det, och när jag inte höll med dem så har de istället exkluderat mig.
Citera
2015-11-30, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Vad är det med normala, vuxna människor och uttrycket "gola" egentligen? VILL du låta som en utvecklingsstörd inbrottstjuv från Tensta eller?

Tycker om att leka med och använda det svenska språket.
Citera
2015-11-30, 20:20
Bannlyst
Du får det att låta som att du förlorat något betydelsefullt..

Låt dom leka allan. "golare har inga polare" fungerade när man var femton och ville vara gangster.

I vuxenlivet lär man sig att ens handlingar har konsekvenser. Det vill säga fittar ni er emot en person på arbetet, så lär chefen få höra om det.
Citera
2015-11-30, 20:21
Medlem
beardbraids avatar
Att gola innefattar endast ordningsmakt, soc och domstolar. Inte chefer. Dina kollegor kan söka ett jobb där improdukivt beteende är önskat. Man bör jobba åt samma håll på ett jobb. Bra gjort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in