Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-30, 16:27
  #25
Avstängd
Charles13s avatar
Står på en sida att han dog av smoke inhalation, hoppas verkligen det är sant, att brännas levande i en skorsten är fan ingen rolig historia
Citera
2015-11-30, 16:56
  #26
Medlem
Kadodis avatar
Ja vad säger man... Karma?
Citera
2015-11-30, 17:50
  #27
Medlem
Adeptuss avatar
Han var tydligen fortfarande vid liv när dom började ta isär skorstenen, men han var död när dom hade fått ut honom.
Citera
2015-11-30, 17:53
  #28
Medlem
Onanikrems avatar
Kan känna ett uns av medlidande med tjuven faktiskt, vilken jävla panik han måste fått när det började komma rök upp i skorstenen, hoppas det gick hyfsat fort i allafall.
Annars har jag inget medlidande med tjuvar direkt, jävla parasiter! men inte ens jag skulle gasa/ elda upp dom bara sådär..
Citera
2015-11-30, 19:33
  #29
Medlem
Wahnsinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huge-0
Nämen menar flashback att en 19åring som fattat fel beslut och att det är rätt åt honom, hans nära och hans familj att han numera är död? Otippat.
Håller med. Han har liksom varken våldtagit eller mördat någon, undan endast velat göra en diskret stöld för att finansiera sitt förmodade missbruk. Tråkigt att det är en så pass vanlig attityd att man förtjänar att dö så fort man gör fel. Naturligtvis ska inte villaägaren ställas till svars, men likförbannat är det tragiskt. Killen borde ha låsts in på behandlingshem i god tid, men sen vet jag iofs inte vad det finns för sådana möjligheter i USA.
Citera
2015-11-30, 21:03
  #30
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du kritiserar fb för att många tycker att det var "rätt åt honom". De flesta menar att ordvalet "rätt åt honom" är synonymt med "får skylla sig själv". Jag förutsätter att om du kritiserar någon för att tycka att det var "rätt åt honom" innebär det att du inte tycker det är "rätt åt honom". Jag kan givetvis ha helt fel här och att du faktiskt tycker han får skylla sig själv, men att det samtidigt INTE var "rätt åt honom". Därav min fråga: hur tänker du?
Fast att få skylla sig själv är inte synonymt med att något är rätt åt en. Om jag krockar med en älg och dör så får jag skylla mig själv, det finns ingen annan att skylla på och jag har själv valt att köra i kanske 90 km/h i ett land där det finns älgar. Däremot har jag djävligt svårt för att det skulle vara rätt åt mig om jag dog. Mitt brott vore alltså att ha kört bil under rådande omständigheter, något som miljoner andra gör varje dag.

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel-Malmo
Upplys oss gärna om hur långt vårt medlidande bör sträcka sig.
Vid vilket brott och till vilken grad bör vi känna mest för GM om denne sedermera råkar illa ut?
Är det även synd om en viss 21-åring i Trollhättan som fattat fel beslut?
Trots att jag är född och uppvuxen i Sverige så har jag aldrig riktigt fått koll på dom där reglerna.
Åhå, om det nu är så rätt åt den planerade inbrottstjuven, då borde vi väl stänga in dömda inbrottstjuvar i någon kammare som man eldar under så de dör av värme eller rökförgiftning. Du tycker alltså att en utdragen död genom värme eller rökförgiftning är ett rimligt straff för inbrott. Jag tycker du ska flytta till Saudiarabien i så fall så kanske du trivs bättre med straffskalorna.
Citera
2015-11-30, 21:59
  #31
Medlem
Ferhs avatar
Inbrottstjuven var kanske tyst och hoppades på att komma loss på egen hand, och så sen när det började eldas så var det försent. Eller så kanske husägaren helt enkelt var gammal och hade dålig hörsel. Att fastna är iaf en ganska betydande risk om man ska klättra ner i en skorsten, och har man nån med sej som kan hjälpa till så kan det väl va ok, men att göra det ensam är bara idiotiskt, hade huset varit obebott så skulle han ju ha fått sitta fast där i ett par dagar och vänta på döden, hade ju varit ännu värre.
Citera
2015-11-30, 22:40
  #32
Medlem
Flor-Idas avatar
Husägaren hörde inbrottstjuven och försökte släcka elden och kallade på räddningstjänsten.
Det hela slutade med att hans hus rökskadades.
http://www.foxnews.com/us/2015/11/30...r-lights-fire/
Citera
2015-11-30, 22:54
  #33
Medlem
Hur kan aftonhoran skriva att det är en tragisk händelse? Pajasen får skylla sig själv, inte ett dugg synd om honom!

Just det, kom på att i Sverige så glömmer man eller rättare sagt skiter man i offrena, för det är aå jävla synd om brottslingen! Det här jävla gulli-gull med kriminella står mig upp i halsen!

SD till makten - För mindre blattar och hårdare straff för kräk!
Citera
2015-11-30, 23:05
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
HAHAHAA. Darwin Awards i hård konkurrens med idioten som kröp in i en klädcontainer för att stjäla, men var tvungen att ringa snuten för att kunna komma ut.
Hur dog personen då?
Citera
2015-11-30, 23:07
  #35
Medlem
http://leaderstandard.com/burglar-di...ney-of-fresno/
Är det sot han har i ansiktet eller vad är det? Ty ansiktet är helt mörkt medan armen är ljus?
Citera
2015-11-30, 23:13
  #36
Medlem
urmamaspimps avatar
Hade man beivrat småbrott med de metoderna som föreslås i denna tråden hade flasback varit lika dött som lunarstorm.

För att hålla fb-fanan högt: varför tog han huset i tvåan?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback