Citat:
Ursprungligen postat av
Stivali
Japp, min poäng är att drivkraften till att kolla igenom matcher hänger mycket på vem som bevisbördan ligger på.
Det var ett kul initiativ av TS att skapa tråden. Så här i efterhand borde han dock kanske gått tillväga på annat sätt. Han skulle i trådstarten stenhårt påstått att citatet fälldes av Chris Härenstam på Eurosport i en kvalmatch till VM 1994 mot Zimbabwe! På så sätt hade diskussionen istället handlat om vilken match det var & folk som bergsäkert påstår något skulle fått bevisbördan på sig. Nu blev diskussionen väldigt vag.
Folk som bergsäkert påstår att det ägt rum i en viss match har väl fortfarande egentligen bevisbördan på sig, men oftast verkar de tycka att deras minne eller intervjuerna med Arne är bevis nog och lämnar över granskningen till någon annan.
Jag satt faktiskt och funderade över hur jag skulle formulera frågan när jag gjorde trådstarten. Jag funderade faktiskt så mycket att jag skapade användarnamnet ArneHegerfors redan 2010 just för att starta denna tråd, men sen blev det av någon anledning aldrig av att jag skapade tråden förrän nu. Titt som tätt har jag letat efter citatet på youtube, utan resultat.
Jag funderade ett tag på att återskapa klippet, men placera det i fel match. Exempelvis så skulle jag kunnat ta ljudet från en intervju där Arne säger "Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk" och sedan kombinera det med en videosekvens från VM 2002 (där Kamerun för övrigt hade lite lustiga matchtröjor) och hävda att citatet kom därifrån.