Citat:
Ursprungligen postat av
beejay5
Jag har kollat igenom matchen. Där finns inte citatet.
Bra, då är vi två då jag nu kan verifiera detta.
Sverige - Kamerun från 1994 är alltså helt utesluten ur diskussionen härmed.
Det var kul att höra Bosse Hansson igen dock. Hans sura pessimism är en frisk fläkt mot många av dagens kommentatorer.
Efter Sveriges mål i andra halvlek
"Ja, då kan vi skönt nog inte förlora med 1-2 som vi brukar göra i VM numera. Förlorar vi blir det åtminstone med andra siffror. Alltid någon omväxling". - Jag minns att Bosse fick skit för att han var så negativ speciellt med denna kommentar.
Andra sköna grejer är kamerunkillen på bänken som helt sonika tänder en cigg (20.00 2a halvleksklipp) och Bosse talar om "Qatar, det arabiska landet" eftersom innan internet var det lite exotiskt tusen-och-en-natt ställe som kanske inte alla visste var det låg.
Efter att Ravelli släpper in 2-1 målet precis i början av andra halvlek följer en lång harang om att inte bara Ravelli, utan alla svenska målvakter är dåliga. och därefter en uppräkning av alla bra som finns i VM. Hela andra halvlek är Bosse skitsur för att vi ligger under.
Dagens sågning drabbar dock Klas Ingesson i första halvlek runt min 37
"Ingesson, som tyvärr har den där ovanan sen gammalt det känner vi till, att ta i allt vad han kan när han får de här lägena istället för att försöka få iväg en boll på någorlunda säkerhet. Han har satt många bollar över många målburar genom åren. Avslutningar är ju inte hans styrka."