2024-07-14, 11:19
Bannlyst
Har ni frågat Rosa Mannen?

Han har ju tusentals och åter tusentals timmar inspelat material.

Han kanske har den där inspelningen?
Senast redigerad av MoCorley 2024-07-14 kl. 11:43.
Citera
2024-07-14, 14:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Vid ett flertal intervjutillfällen har han även sagt att han INTE har sagt det. Så bara lägg ner nu.

Citatet finns inte och ämnet borde därmed vara uttömt.

Fram med dessa intervjuer då isf. Nu är det ju du som påstår saker utan att kunna bevisa något.
Citera
2024-07-14, 14:24
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Fram med dessa intervjuer då isf. Nu är det ju du som påstår saker utan att kunna bevisa något.

Du befinner dig inte i någon position där du kan begära saker. Folk i tråden har bett dig ta fram bevis på det DU påstår.

Men det har du inte kunnat göra eftersom det inte finns några sådana bevis. Ändå fortsätter du skriva och posta inlägg som den rätthaverist du är.

Men publicera du först ett inlägg där Arne Hegerfors säger det du påstår att han säger, så ska jag med glädje posta den efterfrågade länken.

Till mods: Lås tråden. Ämnet är uttömt och det finns inte mer att skriva om ämnet.
Citera
2024-07-14, 14:41
Citat:
Vid ett flertal intervjutillfällen har han även sagt att han INTE har sagt det. Så bara lägg ner nu.

[...]

Likaså det faktum att han, som nämnts nu ett väldigt stort antal gånger även sagt att han INTE har sagt citatet. Ingen respons från din sida. Totalt faktaresistent.

Har du nån länk eller källa för det? Det är inte vad man kan utläsa av sammanfattningen:

Citat:
Ursprungligen postat av avec
SAMMANFATTNING AV TRÅDEN
Det säger Arne Hegerfors om citatet
Hegerfors säger att citatet troligtvis är riktigt, och att det sades under VM90 i matchen mellan England och Kamerun. Han säger dock att han inte själv minns utan att andra berättat för honom senare.

Arne berättar om citatet:
Klipp från SVT: YT länk
Klipp från Mix Megapol: YT länk
Klipp från Schulman Show: YT länk

(For the record så är jag personligen rätt övertygad om att citatet är falskt, men det är inte vad ovanstående detalj handlar om.)
Citera
2024-07-14, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoCorley
Har ni frågat Rosa Mannen?

Han har ju tusentals och åter tusentals timmar inspelat material.

Han kanske har den där inspelningen?

vilken inspelning? Camerun-England är avförd sedan många år.
Citera
2024-07-14, 14:49
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Har du nån länk eller källa för det? Det är inte vad man kan utläsa av sammanfattningen:

(For the record så är jag personligen rätt övertygad om att citatet är falskt, men det är inte vad ovanstående detalj handlar om.)

Ja det har jag. Men den tänker jag inte presentera förrän trådtrollet postar en länk på det jag/ vi efterfrågat.

Vi frågade först. Så det är bara rimligt att den användaren presenterar bevis. Kan han inte göra det, så är det ett bevis så gott som något på att han hade fel.

Att massposta inlägg där man upprepar samma saker och ältar om " juridik ". Det håller inte och detta utan åtgärd från mods också.
Det råder totalanarki i tråden.
Citera
2024-07-14, 15:05
Medlem
Pillenfilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Och att det Arne säger där inte stämmer har bevisats om och om igen.

Filmklipp av händelsen från originalsändningen av England-Kamerun i SVT:
https://archive.org/details/eng-kam-1990

Läs sammanfattningen och återkom. Du pratar mot bättre vetande. Vi har forskat i detta ämnet i 10 år. Slutsatsen är glasklar. Arne har inte sagt det.

Vi är besvikna för att vi inte hittat det ska tilläggas. För Glorkas, jag med flera har länge hoppats på att hitta det. Men det går helt enkelt inte, då det inte finns. Vi har sökt med ljus och lykta på alla möjliga och omöjliga ställen.

Sammanfattning av tråden:
(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"

Han har redan sett sammanfattningen. Hans första inlägg i denna tråd: (FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"

Han kommer aldrig ge sig helt enkelt. Han är ju iofs inte ensam om det.
Citera
2024-07-14, 15:10
Citat:
Ja det har jag. Men den tänker jag inte presentera förrän trådtrollet postar en länk på det jag/ vi efterfrågat.

Vi frågade först. Så det är bara rimligt att den användaren presenterar bevis. Kan han inte göra det, så är det ett bevis så gott som något på att han hade fel.

Att massposta inlägg där man upprepar samma saker och ältar om " juridik ". Det håller inte och detta utan åtgärd från mods också.
Det råder totalanarki i tråden.

Mm, men du hävdar ju något som inte finns i sammanfattningen. Vore intressant att ta del av.

Att det råder "totalanarki i tråden" är varken ditt eller mitt problem. Sådant är flashback. Här ska inte stängas några trådar i onödan, bara för att vissa är faktaresistenta. Låt folk prata som de vill.
Citera
2024-07-14, 15:16
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Mm, men du hävdar ju något som inte finns i sammanfattningen. Vore intressant att ta del av.

Att det råder "totalanarki i tråden" är varken ditt eller mitt problem. Sådant är flashback. Här ska inte stängas några trådar i onödan, bara för att vissa är faktaresistenta. Låt folk prata som de vill.

Vill du ha länkar av mig så kan vi ta det i pm.
Jag köper inte den sortens fokusförflyttning. Tråden handlar inte om det, eller om juridik heller för den delen.

Jo jag anser att en tråd som bara är plantskola & lekplats för troll, visst då borde stängas. Det var en användare ovan som hade en bra idé. Att tråden borde låsas, men med reservation för att den kan öppnas upp igen om hållbara bevis framkommer

Inte sådant här trams som tråden har sjunkit till nu.
Citera
2024-07-14, 15:53
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Du har ju fortfarande inte förstått ett piss av vad jag sagt. Vittnesmål och erkännande är bevis.

Om erkännande är bevis, varför har då inte samtliga av de över 130 personer som erkänt palmemordet fällts för det?
Citera
2024-07-14, 16:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det är SVT vi pratar om här. De har censurerat både Kalle Anka, Pippi Långstrump och fan och hans moster. Klart att de även censurerar bort sportreferat som inte har den "rätta värdegrunden".

Fattar du nu att ditt censurtrams inte håller? Om Hegerfors sagt det där hade det tagit en sekund att hitta det på Google eller Youtube.
Citera
2024-07-14, 16:47
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:

Det närmaste Arne kommit det är när han sa ”Jag tror inte det är ett felaktigt citat, även om jag inte kommer ihåg allt jag sagt under tusen fotbollsmatcher”.

Han säger alltså bara att han inte är säker, inte att han inte har sagt det. Och han lutar mer åt att han sagt det än att han inte gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in