2024-02-08, 11:51
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Det konstiga är att jag känner flera stycken som säger sig sett/hört detta.
Kommer också ihåg att det snackades mycket om det.
Är själv totalt ointresserad av fotboll men någonstans måste det ju komma ifrån.
Väldigt märkligt.
Det kommer från Lasse Anrell(som påstår att han fått det från någon på sin spalt på Aftonbladet) efter VM 1994 där det hävdades att det yttrades i detta mästerskap..
Citera
2024-02-08, 12:12
Medlem
Tror det är bortredigerat, precis som att Pippis pappa inte längre är gregerkung.
Omöjligt att alla snackade om detta från dag 1 om det inte hänt.
Citera
2024-02-08, 12:21
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Tror det är bortredigerat, precis som att Pippis pappa inte längre är gregerkung.

Har den djupa staten varit i farten igen?
Citera
2024-02-08, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Har den djupa staten varit i farten igen?
Ingen aning
Det jag vill veta är varför alla började snacka om detta samtidigt om det inte hänt.
Internet fanns inte, knappt mobiltelefoner.
Var det "heta linjen"?
Ni som var födda då vet.
Citera
2024-02-08, 12:35
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Som sagt innnan. Detta är inte ens kontroversiellt som ditt egna andra exempel.
Det har glatt pratats om detta i media. Ingen har vad jag vet upprörts över det. Någonsin. Det har varit glasklart vad som menats. Från 1995 när det började skrivas om det i media alltså. Och då skulle avse VM1994 i en match som Arne aldrig kommenterat.
Innan dess knäpptyst. Vad är din teori om det?
Citera
2024-02-08, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Som sagt innnan. Detta är inte ens kontroversiellt som ditt egna andra exempel.
Det har glatt pratats om detta i media. Ingen har vad jag vet upprörts över det. Någonsin. Det har varit glasklart vad som menats. Från 1995 när det började skrivas om det i media alltså. Och då skulle avse VM1994 i en match som Arne aldrig kommenterat.
Innan dess knäpptyst. Vad är din teori om det?
Det var ju det det inte var.
Har ingen aning om hur gammal du är, jag är ganska gammal och tidigare än 1994 var det.
Skit samma, bryr mig inte egentligen, tycker bara att det är märkligt att det kallas för "myt" när nästan alla i min ålder säger sig veta att det hänt.
Citera
2024-02-08, 12:44
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-bengtsson
Bla, bla, trams, bla, bla, trams etc

Det är miljoner på planeten som hävdar att de sett eller hört Gud tala till dem. Just deras gud. Inom olika religioner och därmed helt olika gudar. Detta är såklart inte ett bevis på att gud finns! Såna bevis saknas helt och hållet precis som bevis för att detta citat har yttrats. Religiösa stollar ska man inte ta på allvar och därmed heller inte dig.
Citera
2024-02-08, 12:57
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Har ingen aning om hur gammal du är, jag är ganska gammal och tidigare än 1994 var det.
Skit samma, bryr mig inte egentligen, tycker bara att det är märkligt att det kallas för "myt" när nästan alla i min ålder säger sig veta att det hänt.
Det blir inte mindre myt bara för att fler minns det. Folk kan inte ens enas om när det sagts. Första gången det nämns i media är 1995, trots att flera i tråden varit övertygade om att det blev skriverier direkt. Folk minns fel helt enkelt.
Citera
2024-02-08, 13:09
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Det kommer rimligen ifrån att någon la upp ett harmlöst folkhemsrasistiskt skämt på en ifk gbg-supportersida på niottiotalet, det plockades upp i en bok om grodor som sant och därifrån rullade det på.
Aldrig varit med om att någon sagt något och att man sen inbillat sig att man sett det själv. Om jag sett något så har jag sett något.
Citera
2024-02-08, 13:38
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Aldrig varit med om att någon sagt något och att man sen inbillat sig att man sett det själv. Om jag sett något så har jag sett något.

Okej, men det sker och detta är ett sådant exempel
Citera
2024-02-08, 13:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Tänk om minnet av att ’alla snackade om det’ är ett falskt minne. Det finns inga spår av att alla ska ha snackat om det.
Citera
2024-02-08, 14:39
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Snälla du. Man VET att det inte dykt upp i media förrän 1995. Inse det bara. Om du hävdar att du minns det tidigare så får det stå för dig men kom inte och ifrågasätt fakta som du saknar grund för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in