2024-07-13, 17:47
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Som sagt, om kommentaren kommer från en sekvens efter matchens slut så förklarar det ju varför det inte finns med. Matcher som sparas ned brukar ju normalt klippas där matchen är slut.

Nej. Både Glorkas och Careless kollade även efter matchen samt studiosnacket efteråt för att vara på den säkra sidan. Dessutom sa Arne att han sa det när England tog ledningen i den sista förlängningskvarten och den sekvensen är till och med avfilmad.
Citera
2024-07-13, 17:59
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Som sagt, om kommentaren kommer från en sekvens efter matchens slut så förklarar det ju varför det inte finns med. Matcher som sparas ned brukar ju normalt klippas där matchen är slut.

Efter matchens slut så finns det inga spelare på Kameruns avbytarbänk.
Citera
2024-07-13, 18:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Så om jag säger att jag är kungen av Siam så är det 100% sanning, eftersom jag " har erkänt det"?

Personer som säger sig vara Jesus talar givetvis sanning, enligt din logik.

Bara sluta trolla och till moderatorerna, jag förstår inte varför ni envisas med att ha tråden igång? Man kan inte bevisa något som inte har hänt.

Ser ni inte vad tråden har utvecklats till? Vilken nivå det ligger på?

Du kan inte bevisa att han inte sagt det. Det skulle i så fall kräva att du tittat igenom ALLA matchminuter som Arne har kommenterat under alla åren.
Så länge Arne själv säger att han sagt det och andra kan vittna om att de hört det så är det bevis nog!
Citera
2024-07-13, 18:45
Medlem
Tycker för övrigt också att tråden borde stängas, men att den blir fastnålad högt upp, med tydlig beskrivning av de undersökningar som gjorts.

Om någon mot all förmodan hittar ett videoklipp så får han/hon skicka det till moderator, som beslutar om att öppna tråden igen. Någon kanske kommer försöka skicka något AI-genererat till mod, vilket ska belönas med avstängning, tror inte heller att så många kommer göra det att det stör något särskilt, dessutom är det några år framåt, kanske fler år än vi tror, innan det går att göra trovärdigt. Görs det dessutom i en undersökt match, så behöver äktheten inte ens kontrolleras.
Citera
2024-07-13, 18:48
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Du kan inte bevisa att han inte sagt det. Det skulle i så fall kräva att du tittat igenom ALLA matchminuter som Arne har kommenterat under alla åren.
Så länge Arne själv säger att han sagt det och andra kan vittna om att de hört det så är det bevis nog!

Vad är det du inte fattar? Jo jag kan visst då bevisa att han inte har sagt det, herr troll/ rätthaverist.

Beviset består av allt fantastiskt arbete som en del användare här på FB har gjort. En hel del bra gräv, samt filmat av matcher. Och där yttras inget sådant citat. Inte ens i närheten. Dessutom har Arne, som jag påpekats ett flertal gånger även sagt att han inte har sagt citatet.

Varför väljer du inte att fokusera på det? Du slår knut på dig själv. I dina tafatta försök att.krumbukta dig ur det här med ännu en lögn.
Då borde det omvända även gälla som bevis för att han inte har sagt det. Inser du vilket gigantiskt självmål du gör här?

Nu förstår jag ju att du är ett troll. Men du är varken rolig, underhållande eller kreativ. Att upprepa samma saker och samma gamla trötta argument i inlägg efter inlägg är inte roligt eller kreativt. Bara hjärndött.

Så jo jag kan bevisa att citatet inte har yttrats. Du kan aldrig bevisa det motsatta.
Citera
2024-07-13, 19:01
Medlem
Citat:

Det räcker väll faktiskt med dom matcher han kommenterat där kamerun spelat i, eller hur?

Det är faktiskt förvånansvärt få och ALLA är genomgångna här i tråden

Så läs igenom hela tråden, det är värt det och där har du faktiskt alla bevis du behöver för att konstatera att det aldrig sagts
Citera
2024-07-13, 22:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Vad är det du inte fattar? Jo jag kan visst då bevisa att han inte har sagt det, herr troll/ rätthaverist.

Beviset består av allt fantastiskt arbete som en del användare här på FB har gjort. En hel del bra gräv, samt filmat av matcher. Och där yttras inget sådant citat. Inte ens i närheten. Dessutom har Arne, som jag påpekats ett flertal gånger även sagt att han inte har sagt citatet.

Varför väljer du inte att fokusera på det? Du slår knut på dig själv. I dina tafatta försök att.krumbukta dig ur det här med ännu en lögn.
Då borde det omvända även gälla som bevis för att han inte har sagt det. Inser du vilket gigantiskt självmål du gör här?

Nu förstår jag ju att du är ett troll. Men du är varken rolig, underhållande eller kreativ. Att upprepa samma saker och samma gamla trötta argument i inlägg efter inlägg är inte roligt eller kreativt. Bara hjärndött.

Så jo jag kan bevisa att citatet inte har yttrats. Du kan aldrig bevisa det motsatta.

Vad yrar du om nu? minst två olika videointervjuer har presenterats där Arne erkänner att han har sagt det. Om du vet om nån video som säger nåt annat så fram med den videon isf.
Citera
2024-07-13, 22:59
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Vad yrar du om nu? minst två olika videointervjuer har presenterats där Arne erkänner att han har sagt det. Om du vet om nån video som säger nåt annat så fram med den videon isf.

Att man säger i efterhand att man sagt något är ju dock totalt ointressant och orelevant så länge ingen kan plocka fram bevis för att något sades. Citatet är väl dessutom det största som hänt kring Hegerfors och han har väl haft flertalet svenssons som kommit fram på fyllan och sagt "säg det där om kamerun igen" och det är väl enklast att spela med än att förneka det.
Citera
2024-07-13, 23:24
Medlem
falconer8s avatar
Citat:

Vid ett flertal intervjutillfällen har han även sagt att han INTE har sagt det. Så bara lägg ner nu.

Att bara rapa upp samma sak, som en äggsjuk papegoja i inlägg efter inlägg leder dig ingenvart. Det får dig bara att framstå som den pajas du är.

Ditt enda "bevis" och argument är att " han minsann har sagt det". När folk har påtalat för dig att hans minne , vid tidpunkterna för de intervjuerna inte var så bra, så väljer du helt att ignorera den informationen.

Likaså det faktum att han, som nämnts nu ett väldigt stort antal gånger även sagt att han INTE har sagt citatet. Ingen respons från din sida. Totalt faktaresistent.

Även när ett flertal skribenter i tråden har skrivit massor med gånger nu att alla matcher som Arne Hegerfors har kommenterat där Kamerun har medverkat har kontrollerats och även filmats.

Även slutet på matcherna. Som du desperat försökte ljuga till det vid något tillfälle, att detta hade missats. Vilket det inte hade. Trots allt detta så begriper du ändå inte.

Tyckte att du sa att du var något av en expert inom juridik. Jag tycker snarast att du verkar fullständigt debil. Obildbar och oförmögen att ta till dig kunskap.

Citatet finns inte och ämnet borde därmed vara uttömt.
Senast redigerad av falconer8 2024-07-13 kl. 23:28.
Citera
2024-07-14, 01:15
Medlem
Citat:
Du har ju fortfarande inte förstått ett piss av vad jag sagt. Vittnesmål och erkännande är bevis.
Och du förstår fortfarande inte ett piss av juridik.
Citera
2024-07-14, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Finns väl två realistiska alternativ till ursprunget.

1. Någon har hittat på ett citat, och skickat in det till Anrell och floskeltoppen, helt medveten om att det var falskt.

2. Någon vandringssägen inom en snäv krets, som någon skickade till Anrell, kanske i tron att det var korrekt. T.ex. ett sällskap tittar på en match där Kamerun deltar, kanske mest troligt är Kamerun-Sverige i VM 1994. En bild på Kameruns avbytarbänk visas och någon slänger ur sig något i stil med "här ser det mörkt ut", vilket leder till allmänna skrattsalvor. Någon för då vidare detta till sin flickvän/pojkvän/mamma/pappa/bror/syster/kompis/granne/kollega, höhö, vet du, Pelle var så rolig när vi kollade på matchen, han sade att det såg mörkt ut på Kameruns avbytarbänk, höhö, det är ju jätteroligt. Och Hegerfors är ju jättebra som kommentator. Vilket missuppfattas av mottagaren, som då tror att det är Arne Hegerfors som sagt citatet av avbytarbänken, och sedan skickar det till Anrell.

Ja, du är rätt ute.

Verkar förövrigt som många nytillkomna är här.

Börja med att läsa igenom sammanfattningen av tråden. Återkom sedan.
(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"

Filmklipp från en person som kollat på matchen England- Kamerun 1990 på KTB.
https://archive.org/details/eng-kam-1990
Citera
2024-07-14, 08:00
Medlem
Citat:

Och att det Arne säger där inte stämmer har bevisats om och om igen.

Filmklipp av händelsen från originalsändningen av England-Kamerun i SVT:
https://archive.org/details/eng-kam-1990

Läs sammanfattningen och återkom. Du pratar mot bättre vetande. Vi har forskat i detta ämnet i 10 år. Slutsatsen är glasklar. Arne har inte sagt det.

Vi är besvikna för att vi inte hittat det ska tilläggas. För Glorkas, jag med flera har länge hoppats på att hitta det. Men det går helt enkelt inte, då det inte finns. Vi har sökt med ljus och lykta på alla möjliga och omöjliga ställen.

Sammanfattning av tråden:
(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"
Senast redigerad av avec 2024-07-14 kl. 08:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in