Citat:
Ursprungligen postat av
KillenArCP
Det behöver inte vara han, däremot har citatet sagts av en svensk kommentator. Det kan du vara säker på.
Jag har skrivit det tidigare och skriver det igen! Jag såg matchen och hörde Arne Hegefors säga det! Kommer mycket väl ihåg det!
Min uppfattning var att Kamerun låg under och att de inte hade några spelare att vända matchen med! dels hade de redan gjort byten och dels var det bara defensiva spelare kvar!
Sen om det verkligen var Kamerun-England är jag osäker på? min farsa tittade på all fotboll då och var det VM så var det maraton tittande! Citat kommer jag ihåg för att både jag och farsan började skratta...och vi pratade om det i många år efter...det blev ett citat mellan oss även i andra matcher!
Skulle jag så här i efterhand försöka komma ihåg något från matchen så hade ett lag Vita tröjor och det andra färgglada med 2 färger på axlarna? Sen gällande årtalet? Jag var hemma hos farsan det vet jag! men vill ha det tidigare än 90? Men men just årtal är svårt att minnas! Jag skulle kunna tänka mig att det skulle ha varit Ryssland-Kamerun...4-0 till Ryssland och efter 3:dje målet så kom citat..men även Wikipedia påstår att det gäller England-Kamerun och att anrell myntade det i Aftonbladet? men det kan ju vara fel hur som helst att jag hört Arne säga det kan jag sätta en årslön på!