Citat:
Ursprungligen postat av
Skidlift
Är nog något märkligt här!
Detta postades kl 18:04 igår och här nämns ingenting om något telefonsamtal med fadern om att han hittat vhs:en osv.
Sedan bara 13 minuter senare kl 18:17 har både ett trevligt telefonsamtal gjorts och t.o.m har fadern hittat denna mytomspunna vhs i källaren.
Otroligt att det kan gå så snabbt helt plötsligt.
Du kan vara lugn, jag och farsan ringde flera samtal mellan varandra, först när han och morsan satt och fikade med Allan. Det var då det kom på tal först, för jag kom på att farsan tidigare berättat att Allan hade en fungerande VHS-spelare. Eftersom Allan satt där så passade jag på att få det bekräftat. Sen ville jag inte störa dom i fikat mer.
Men sen gick farsan och Allan (och kanske morsan, tror jag, osäker på det dock, ska jag kontrollera eller?) ner i källaren för att titta efter banden. Där har farsan dålig mottagning på telefonen plus att han lägger på av misstag när han har luren mot örat osv...
Pratade med dom först en gång till när dom precis kommit hem till Allan med rätt kassettband. Sen satt dom och tittade på matchen och letade citatet. När dom hade hittat rätt så ringde dom igen...
Då bad jag dem skruva upp volymen till max på teven och bad dom vänligt att vara tysta. Bad dom spola om sekvensen ett par gånger så att jag kunde anteckna dom exakta orden...
Jag tackade för hjälpen och så var det med det... Ville inte säga någonting förrän jag hört sekvensen med den rätta kommentaren...