2023-08-22, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
1. Hon var själv övertyged om att det var CP som var möradrren. Hon "mindes" att det var han. Det var ett av massor av fall jag ta fram där ögonvittnen mins helt fel.
Var säger jag falska vittnen? Det har jag aldrig skrivit.

2. Det finns 0 bevis på att detta sagts. Noll inspelningar. Att påstå att allt blivit bortklipp är samma resonemang som folk som påstår att jorden är platt och att vi aldrig varit på månen sysslar med.

Bara acceptera - människans minne är apdåligt. Vi konstruerar om minnen hela tiden, minns fel, hittar på helt påhittade minnen och till och med tar till oss andra personers händelser som egna minnen.

Du argumenterar emot dig själv nu, jag PM:ade dig och bad dig hjälpa mig att skriva en motargumentation mot ditt eget inlägg. Du var schysst nog att hjälpa till, men nu har du glömt bort det. Typiskt. Du hade bevisligen rätt, minnet ÄR så dåligt som du påstår. Jag sitter och videofilmar det här inlägget nu så att jag kan referera tillbaka till videon som bevis för att det är jag som skriver detta nu när du och jag glömt bort det om tio minuter en kvart sådär.
Citera
2023-08-22, 10:06
Medlem
Skidlifts avatar
Är nog något märkligt här!

Detta postades kl 18:04 igår och här nämns ingenting om något telefonsamtal med fadern om att han hittat vhs:en osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Det är därför det ska bli så kul att se reaktionerna när jag fixat en film från VHS:en. Men vid det här laget så har jag definitivt respekt för skepsisen, och ja vill be om ursäkt till Glorkas och Careless om dom läser den här tråden för att jag kallade dom troll...

Jag var nämligen helt övertygad om att KB eller SVT inte skulle ha censurerat, det kändes för överdrivet och larvigt att dom skulle ha gjort det, så jag trodde på mer på att det bara var Glorkas och Careless som trollade...

Men nu när vi fått se film ifrån KB så förstår jag själv att det är censurbyrån som har varit i farten istället, men det trodde jag inte själv innan så vid det här laget har jag en annan förståelse för att ni inte tror mig, även fast det jag säger är sanningen.

Ganska häftigt och coolt egentligen på något sätt att SVT orsakat alla dom här spekulationerna genom att censurera, även fast det är av fel anledning och även fast jag tycker det är fel att censurera.

Sedan bara 13 minuter senare kl 18:17 har både ett trevligt telefonsamtal gjorts och t.o.m har fadern hittat denna mytomspunna vhs i källaren.

Otroligt att det kan gå så snabbt helt plötsligt.

Citat:
Jag har faktist ringt till farsan nu efter att klippet från KB kom in och han verkar ovanligt klar och pigg i huvudet idag också, han och morsade hade varit ute och spelat boule och grejer. Så jag frågade honom om han var orkade gå ner i källaren och leta reda på rätt kassettband och det har han gjort nu. Farsgubbens problem är att VHS-spelaren är trasig men han har någon gammal gubbpolare i porten bredvid som har någon gammal VHS så han skulle faktiskt gå dit och titta...

Återkommer med besked litet senare...
Citera
2023-08-22, 10:09
Medlem
Citat:
Det är mycket inlägg i tråden och jag har nu själv bidragit med många av dom, så jag förstår att det är lätt att missa vad som blivit sagt men det som hände igår var att jag ringde till farsan och han och hans granne spelade upp VHS:en hemma hos Allan. Jag var med i telefon och skrev ned dom exakta orden som var "Det blev en oväntad vändning den här kvällen sett till matchbilden, nu är det uppgivna blickar och det ser plötsligt väldigt mörkt ut på Kameruns avbytarbänk."

Pappa och grannen är båda två gamla gråsossar. Jag hyllar inte sossar, särskilt inte av senare generationer. Men den typen av sossar som är födda på 30- och 40-talen som min pappa och grannen är liksom inte den typen som ljuger. Man får säga vad man vill om livstids-sossar, men den typen är hårt arbetande och plikttrogna människor som aldrig skulle ljuga eller lura någon. Dom gör helt enkelt inte sånt.

Så ja... Var och en får väl dra sina egna slutsatser såklart, men jag har sagt sanningen angående citatet. Även fast jag erkänner att jag haft fel om mycket, t.ex. om Glorkas och Careless, och kanske också om Jack Werner, så förändrar inte det faktum att Arnes kommentar är och förblir sann och nu också helt korrekt återgiven i sin exakta ordalydelse.

Lögn.
Citera
2023-08-22, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Är nog något märkligt här!

Detta postades kl 18:04 igår och här nämns ingenting om något telefonsamtal med fadern om att han hittat vhs:en osv.

Sedan bara 13 minuter senare kl 18:17 har både ett trevligt telefonsamtal gjorts och t.o.m har fadern hittat denna mytomspunna vhs i källaren.

Otroligt att det kan gå så snabbt helt plötsligt.

Du kan vara lugn, jag och farsan ringde flera samtal mellan varandra, först när han och morsan satt och fikade med Allan. Det var då det kom på tal först, för jag kom på att farsan tidigare berättat att Allan hade en fungerande VHS-spelare. Eftersom Allan satt där så passade jag på att få det bekräftat. Sen ville jag inte störa dom i fikat mer.

Men sen gick farsan och Allan (och kanske morsan, tror jag, osäker på det dock, ska jag kontrollera eller?) ner i källaren för att titta efter banden. Där har farsan dålig mottagning på telefonen plus att han lägger på av misstag när han har luren mot örat osv...

Pratade med dom först en gång till när dom precis kommit hem till Allan med rätt kassettband. Sen satt dom och tittade på matchen och letade citatet. När dom hade hittat rätt så ringde dom igen...

Då bad jag dem skruva upp volymen till max på teven och bad dom vänligt att vara tysta. Bad dom spola om sekvensen ett par gånger så att jag kunde anteckna dom exakta orden...

Jag tackade för hjälpen och så var det med det... Ville inte säga någonting förrän jag hört sekvensen med den rätta kommentaren...
Citera
2023-08-22, 10:18
Medlem
Citat:
Lögn.

Jag har själv suttit i den här tråden och felaktigt hängt ut folk för att vara lögnare. Detta har jag med rätta fått ta skit för, du borde tänka till själv först innan du så lättvindigt anklagar folk för att ljuga.

En fråga: har du själv sett matchen? Eller sitter du bara här och går på andrahandsinformation, det är i alla fall vad jag gissar på...
Citera
2023-08-22, 10:28
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Var det inte någon VM-match för typ 15 år sen med ett afrikanskt lag då sjukvårdaren kom in för att ta hand om någon skadad, och kommentatorn sa att "medicinmannen" kallades in? Ursäkta om jag är i fel tråd, men någon som minns detta?

Haha nej, men det var kul
Citera
2023-08-22, 10:28
Medlem
Citat:
Jag har själv suttit i den här tråden och felaktigt hängt ut folk för att vara lögnare. Detta har jag med rätta fått ta skit för, du borde tänka till själv först innan du så lättvindigt anklagar folk för att ljuga.

En fråga: har du själv sett matchen? Eller sitter du bara här och går på andrahandsinformation, det är i alla fall vad jag gissar på...

Jag är dock helt säker på att du ljuger.
Men du kan lätt motbevisa detta genom att posta bevis.
Du har ju tillgång till video. Eller?
Citera
2023-08-22, 10:36
Medlem
Citat:
Jag förstår att du tror det med tanke på hur osannolikt det är att citatet är så otroligt svårfunnet. Men dels kommer medlemmen Auswanderer kolla igenom det igen och dels så kommer jag att lämna vhs-bandet till medlemmen Von Oben så att han kan digitalisera det. Så det kommer...

Varför ska du lämna över bandet till en annan person så att det kan digitaliseras? Varför kan du inte bara filma tv-skärmen med din telefon och lägga upp det?

Citat:
Det gjorde du säkert också, bara att det är så svårt att få tag i video på det idag. I vm-krönikan som ligger på Youtube är det bortklippt. Jag lutar åt att det kan vara bortklippt även på Kungliga Biblioteket.

Vem skulle ha klippt bort det och varför?
Citera
2023-08-22, 10:37
Medlem
Citat:
Jag är dock helt säker på att du ljuger.
Men du kan lätt motbevisa detta genom att posta bevis.
Du har ju tillgång till video. Eller?

Jag tolkar ditt undvikande svar på min fråga som att du inte sett matchen. Du kanske inte ens vad född 1990 när matchen ursprungligen sändes? Ja, jag gissar på att du är född efter 1990, du kanske t.o.m är en liten generation z-pöjk?

Bekräfta gärna vilket årtionde du är född och om du själv sett matchen och i så fall när, om du inte kan berätta detta utgår jag bara ifrån att du är osnuten och var ofödd när matchen sändes och inte sett den senare heller.

Det är väldigt lustigt med alla smågrabbar som ska komma in och försöka mästra oss äldre med saker och ting med kunskap från wikipedia där dom läst en och en halv sida om mandela-effekten...
Citera
2023-08-22, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslundin
Varför ska du lämna över bandet till en annan person så att det kan digitaliseras? Varför kan du inte bara filma tv-skärmen med din telefon och lägga upp det?

Vem skulle ha klippt bort det och varför?

Därför att VonOben ska hjälpa Jack Werner att digitalisera bandet så att klippet får vettig kvalitet och kan läggas ut på media utanför flashback. Får större genomslag då.

SVT. Mitt stalltips nu är att man klippte bort det från VM-krönikan för att det lät olämpligt. Där är det sedan väldigt länge känt att det är bortklippt (det är bara att läsa tråden, detta stod klart för många år sedan) och förmodligen klippte man då också bort det ifrån det original som direktsändes.
Citera
2023-08-22, 10:43
Medlem
Citat:
Jag tolkar ditt undvikande svar på min fråga som att du inte sett matchen. Du kanske inte ens vad född 1990 när matchen ursprungligen sändes? Ja, jag gissar på att du är född efter 1990, du kanske t.o.m är en liten generation z-pöjk?

Bekräfta gärna vilket årtionde du är född och om du själv sett matchen och i så fall när, om du inte kan berätta detta utgår jag bara ifrån att du är osnuten och var ofödd när matchen sändes och inte sett den senare heller.

Det är väldigt lustigt med alla smågrabbar som ska komma in och försöka mästra oss äldre med saker och ting med kunskap från wikipedia där dom läst en och en halv sida om mandela-effekten...

Bra försök att avleda från det som är väsentligt.
Du ljuger. Du ljuger till och med riktigt dåligt.

Ladda upp bevis - om inte så är frågan avgjord. Lögnare.
Citera
2023-08-22, 10:45
Medlem
Citat:
Därför att VonOben ska hjälpa Jack Werner att digitalisera bandet så att klippet får vettig kvalitet och kan läggas ut på media utanför flashback. Får större genomslag då.

SVT. Mitt stalltips nu är att man klippte bort det från VM-krönikan för att det lät olämpligt. Där är det sedan väldigt länge känt att det är bortklippt (det är bara att läsa tråden, detta stod klart för många år sedan) och förmodligen klippte man då också bort det ifrån det original som direktsändes.

Mer lögner

Du är ju inte ens bra på att ljuga, så sluta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in