Citat:
Ursprungligen postat av
Skidlift
Kan det vara så tokigt att Glorkas gjorde en ödesdiger tabbe där när han tittade på sista förlängningskvarten ?
Kanske det sades:
"Det blev en oväntad vändning den här kvällen sett till matchbilden, nu är det uppgivna blickar och det ser plötsligt väldigt mörkt ut på Kameruns avbytarbänk."
Jag tvivlar på det. Jag valde att titta igenom hela förlängningen, inklusive eftersnacket, för att försäkra mig om att inte missa det påstådda citatet. Men visst, det var inte lätt att hitta klippet, precis som Glorkas påpekar, och en viss känsla av obehag spred sig i kroppen när man tänkte "fan, finns inte förlängningen med i arkivet, eller?". Men till slut hittade jag det.
Det finns dock något smått udda i Fnords påstående kring citatet som han hörde på telefonen med Allan och hans farsa. Arne tyckte visserligen synd om Kamerun efter att England gjort 3-2-målet, men det fanns aldrig en antydan, varken hos Arne eller hos Kameruns spelare, att de var dystra, hade gett upp eller liknande. Det såg verkligen inte mörkt på Kameruns avbytarbänk, snarare kämpade afrikanerna med att försöka vända matchen, och Arne hyllande Kamerun gång efter annan. När domaren till slut blåste av matchen så fanns det heller inga dystra eller sura miner från kamerunierna, utan de bytte tröjor med engelsmännen och sedan sprang de ett ärevarv där de vinkande till publiken.
Hur som helst ska jag till biblioteket imorgon, jag ska lyssna på den sista förlängningskvarten
igen, bara för att verkligen försäkra mig om att jag inte missade något. Men det har jag inte. Ska bli mer intressant att titta på matchen mellan Argentina och Rumänien 1990 för att se om kommentatorerna inte nämnde något om hur "mörkt" det såg ut i Kamerun-matchen som spelades samtidigt.